Oude Apple computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ViXP51

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2013
Berichten
10
Hallo,

Ik ben van plan een oudere Apple computer te kopen. Een iMac G5 of een Mac Mini met een Intel Core Duo.
Ik ben van plan op deze computer gewoon te gaan internetten, schoolwerk, YouTube en wat browser games (Flash).
Is dit nog mogelijk met een van deze computers? Ik weet dat ze oud zijn, en dat de nieuwste software niet meer compatibel is, maar
ik kan gewoon oudere versies van software installeren. Dus, kan ik mijn taken nog prima doen op een iMac G5 of Mac Mini?

Alvast bedankt.
 
Het zou in theorie moeten kunnen, maar ik denk dat als je een beetje pc gewent bent, dat dit een stap terug is qua snelheid. Misschien is het een optie op een goedkope laptop te kopen, en deze uit te rusten met OS X als dit echt noodzakelijk is.

Suc6,
Tim
 
Bedankt voor je reactie. Het liefst heb ik een Apple computer, maar ik heb niet een heel groot budget. Een iBook of een iMac G5 lijkt mij wel mooi, alles wat ik er mee wil doen kan er waarschijnlijk mee, en snelheid valt denk ik wel mee, aangezien ik nog heel vaak met een Pentium 4 werk.
 
Nog een vraag. Zal ik veel verschil merken in snelheid tussen de iMac G5 (1,8 GHz Single Core PowerPC G5, 1,5 GB RAM) en de PowerMac G5 (1,8/2,0 GHz Dual Core PowerPC G5, 2/4/8 GB RAM)?
 
Ja enig zins, (Heel veel) > maar beide zijn prehistorische modellen. http://www.everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac_g5_2.0_20.html (2004)
Meestal worden computers om de 5 a 6 jaar vervangen (Bedrijf policy's), lijkt me niet zo strak plan om een Appeltje van 10 jaar oud te kopen die waarschijnlijk nog langzamer is dan je pentium 4 ;)

Waarom wil je uberhaupt een apple? Omdat het een All in One computer is? Zoiets, zou wellicht meer geschikt zijn en aan je eisen voldoen.

- http://tweakers.net/pricewatch/383852/acer-aspire-zc-602-d4110w/specificaties/
- Intel Celeron 1017U (Zuinige Duocore 1,6 Ghz)
- 6 GB geheugen
- 500GB opslag
- 19.5 Inch (1600x900 (WXGA++) Led: Edge-lit
- Bluetooth, Cardreader, Muis, Toetsenbord, Webcam (Wit) > Apple look a like
- DVD RW dual layer (Brander)
- Maximale stroomverziening (65 Watt) > Erg zuinig
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan