outlook 2000 omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
89
Hallo,
na jaren ga ik mijn trouwe trage aftandse AMD 1900 omruilen voor cadeau gekregen pentium 4 , 3.7 mhz. beide XP
Ik kan echter geen afscheid nemen van mijn vertrouwde software en 10.000den emails.
Nu wil ik via het thuisnetwerk de Outlook 2000 gegevens en emails van de ene naar de andere pc omzetten, liefst ook de email accounts en instellingen.
Kan ik dat via het kopieren of importeren van een pst bestand en waar vind ik dit (met zoeken niet te vinden) ??
 
Laatst bewerkt:
Probeer de Wizard instellingen en bestanden overzetten.

[Indien je een memory-stick, externe harde schijf of iets dergelijks hebt met voldoende vrije ruimte over voor je mail + instellingen, sluit die dan nu aan.]
Start -> (Alle) Programma's -> Bureauaccessoires -> Wizard Bestanden en instellingen overzetten

Kies optie Oude computer / Old computer
Kies optie Een andere lokatie (bijvoorbeeld een tijdelijk station of een netwerkstation)
[Selecteer hier een aparte map op je lokale schijf of extern medium. Je kunt ook een nieuwe map maken.]
Kies optie Both settings and files [ik weet niet hoe dat in de NL versie heet]
Kies Volgende

Je kunt dan de map die gemaakt is overzetten naar de nieuwe pc (of het externe medium aansluiten etc.)

Op de nieuwe pc dan weer de wizard starten zoals boven aangegeven, alleen nu aangeven dat je op de Nieuwe computer aan het werk bent.

De rest zou zich vanzelf moeten wijzen.

Overigens: Ook de instellingen van Excel, Word etc. worden hiermee overgezet, dus niet alleen de instellingen (+ mail) van Outlook2000.
De standaard lijst met over te zetten mappen, instellingen en bestandstypen staat in het stukje Both settings and files van hierboven.

Ik raad je aan om eerst de standaardinstelling te gebruiken, die zaken over te zetten, en dan daarna nog een keer de wizard te draaien waarin je kiest voor "Let me select a custom list of files and settings when I click next (for advanced users)" [Geen idee hoe dat in de NL versie precies heet], zodat je ook andere mappen en/of bestandstypen die afwijken van wat standaard al meegenomen wordt aan kunt geven. Zet die daarna dan ook over naar de nieuwe computer.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,
na jaren ga ik mijn trouwe trage aftandse AMD 1900 omruilen voor cadeau gekregen pentium 4 , 3.7 mhz. beide XP
Ik kan echter geen afscheid nemen van mijn vertrouwde software en 10.000den emails.
Nu wil ik via het thuisnetwerk de Outlook 2000 gegevens en emails van de ene naar de andere pc omzetten, liefst ook de email accounts en instellingen.
Kan ik dat via het kopieren of importeren van een pst bestand en waar vind ik dit (met zoeken niet te vinden) ??

Of je die 'wizard' zoals 'dnties' aangeeft kunt gebruiken, hangt af van je huidige windows-versie.
Dus vraag 1 is uiteraard: welke windowsversie staat op de 'oude' pc.

Alle gegevens in outlook worden opgeslagen in het bestand OUTLOOK.PST.
Je moet in de verkenner een paar opties wijzigen:

Menu: Extra > Mapopties...
tabblad 'Weergave'
en hier het vinkje wéghalen bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen'
helemaal onderin de lijst het keuzerondje bij Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Je kunt nu zoeken op het betreffende bestand, en die kopiëren naar een USB-stick o.i.d.
 
operatie gelukt

het omzetten van bestanden en instellingen met de wizzard is tijdrovend maar werkt perfect .:):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan