Outlook 2007 opent traag mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onder voorbehoud dat ik alles correct heb uitgevoerd moet ik zeggen helaas niet,alles is hetzelfde en niets sneller.
 
??? Plotsklaps werkte outlook terug als vanouds,mails openden snel en alle mappen gingen vlot open,maar nu ik de laptop terug heb opgestart is outlook terug traag en als voordien :shocked:
 

Bijlagen

  • voor helpmij.jpg
    voor helpmij.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Dan eens gaan kijken naar dat verhaal over die virusscanners. Sluit de map (of het bestand) eens uit waar Outlook de mails neerzet. Op zich bemoedigend dat Outlook blijkbaar nog steeds snel kán zijn.

Tijs.
 
En wat moeten we daaraan zien? Waar je de geëxporteerde .PST neer hebt gezet? Verplaats je eens in de helpers, dan snap je waarom ik me hier zo druk over maak.
De (map met de) standaard geopende .PST bestand kun je op de volgende manier achterhalen (in het Engels):
If you’re using Outlook 2007, simply go to File menu, then select Data File Management. You will see a list of all data files used by Outlook, including archives, if any. Simply click on the data file you want to know its location path, and then click on Open Folder… button. A Windows Explorer window will open and go directly the the storing folder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens is de standaardlokatie (kun je bijv. in het Uitvoeren vakje invullen: [Windows-toets]r toetscombinatie):
%userprofile%\appdata\local\microsoft\Outlook
 
Het bestandje was inderdaad een foutje,ik dacht dat er Gb stond ipv Mb en dat zodoende het max was overschreden,m'n excuus

De antispamproggies zijn verwijderd en Eset SS draait nu zonder de emailbeveiliging maar outlook loopt weer vast.


Het valt me nu juist op als ik de map "verwijderde items" in de @live.be account leegmaak outlook lijkt te werken,na herstart staan die items er echter telkens terug.
 
Laatst bewerkt:
Dan even terug naar basis troubleshooting:
Start Outlook eens in Veilige modus: Sluit eerst Outlook helemaal af, en start dan Outlook, maar met de CTRL-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Geef daar Ja op.
Kijk hoe Outlook reageert in Veilige modus en ook als je daarna Outlook afsluit en weer normaal start (dus zonder CTRL-toets/Veilige modus).

Tijs.
 
In veilige modus werkt outlook perfect zonder enige fout in alle mappen,in normale start blokkeert outlook terug

Heb dit paar keer herhaald en de map "verwijderde items" blijft nu terug leeg,maar enkel in veilige mod werkt outlook
 
Laatst bewerkt:
Dan is er een grote kans dat er een of andere plugin/extensie de zaak verstiert (denk aan de Adobe plugins waar in het begin al wat over gelinkt is etc.)
Kijk eens of het ook goed werkt als je Outlook eerst volledig afsluit en daarna het volgende doet via het Uitvoeren vakje:
"c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe" /noextensions
[kan evt. ook zijn:]
"c:\program files (x86)\microsoft office\office12\outlook.exe" /noextensions

Indien ja, dan weet je zéker dat plugins de schuldige zijn. Je zult dan in de plugin manager moeten gaan zien wat er geactiveerd is en dan selectief plugins uitschakelen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.

Tijs.
 
via Windows + R opent outlook terug traag als voorheen,dus enkel in veilig is het normaal

Na enige minuten (in normale start) flikkert het outlook venster even en werkt het terug snel ????
Enige tijd later verdwijnt de snelheid en blokkeert outlook
 
Laatst bewerkt:
Graag duidelijk maken of je de /noextensions optie wel of niet had aangegeven [zie mijn vorige posting]

Tijs.
 
inderdaad....uitvoeren "c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe" /noextensions
 
Ok, kijk hier
Speel dus met /safe:<X>
je hoeft alleen met /safe:1, /safe:2 en /safe:4 te testen, want /safe:3 is hetzelfde als /noextensions

Tijs.
 
dit zijn de resultaten,is dit wat je bedoelt

outlook.exe /safe snel (perfect)
outlook.exe /safe:1 blokkeert
outlook.exe /safe:2 kan MS outlook niet starten.het opdrachtregelargument is niet geldig.controleer de schakeloptie
outlook.exe /safe:4 snel (perfect)
 
Dan weet je dus wat er (blijkbaar) aan de hand is, want zo start je Outlook zonder het laden van Outcmd.dat (aangepaste werkbalken) en *.fav bestand.
Verwijder (als eerste test en ná afsluiten van Outlook) Outcmd.dat in de map %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook
Kijk of daarna je probleem weg is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Super Tijs :thumb:
.....lijkt inderdaad nu terug als normaal (snel) te werken.
enig idee wat de juiste oorzaak hiervan kon zijn want ben eigenlijk maar een leek op dit gebied hoor.
Geweldig bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Dat is (voor mij in ieder geval) niet te achterhalen: Het verwijderen van Outcmd.dat als (deel-)oplossing voor Outlook problemen is een bekende, maar er wordt nooit bij gemeld wat er met de 'foute' Outcmd.dat dan precies mis was. :D

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan