Outlook archiveren, voor gevorderden !

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlooknovice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Berichten
2
OUTLOOK ARCHIVEERT NIET

Het probleem: outlook wordt traag in het verwisselen tussen postmappen.
men zegt dat als je outlook 1,5 gig bevat aan gegevens dat het hoog tijd wordt voor archiveren.
Mijn outlook heeft 3,5 gig!!! Echt!!!

De oplossing? Ik heb geen idee!!!
Ik wil perse mijn bestanden direct opvraagbaar, leesbaar, in mijn outlook houden.
Exporteren naar een pst bestand heb ik gedaan, voor in geval van nood dat de comp crasht.

Maarrrrr...
Ik wil dus archiveren in outlook 2007. dat ie weer wat sneller wordt.
alles en iedereen verwijst naar "Bestand", "Archiveren".
IK HEB DIE FUNCTIE NIET!! Nee, echt niet.

er wordt ook verwezen naar configuratie, programmas en updates, en dan een udate van 16dec10 verwijderen.
IK HEB DIE UPDATE NIET, en ik heb echt echt echt goed gezocht, zit er NIET tussen.

wie kan en wil helpen??????????

ik wil gebruik maken van archief functie in outlook 2007 en deze functie lijkt onvindbaar (onbestaanbaar???)

dank voor t meedenken...
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je kan op meerdere manieren een archief aanmaken/ Zoals je aangeeft via Bestand > Archief, maar ook Bestand > Gegevensbestandbeheer of via Bestand > Nieuw > Outlook gegevens bestand.
 
Maak eerst maar eens een keuze. Je zult namelijk moeten kiezen tussen direct opvraagbaar of snel. Ongeacht de verdeling van je emails over de diverse .pst en archiefbestanden. Sneller wordt het ding niet. De enige manier om snelheid te winnen is om email te archiveren en het bestand af te koppelen van Oulook. Maar ja, dan is het weer niet direct opvraagbaar.
 
Het wordt wel degelijk vlotter als je "Hoofd PST" onder de 1,8GB is. 3,5GB is vragen om problemen en in het slechtste geval een niet meer te herstellen corrupt PST bestand.
 
Dat van die corrupte bestanden geldt eigenlijk alleen voor .pst bestanden van voor Office 2003. Grootste probleem nu is de snelheid die overblijft bij hele grote bestanden.
 
Ook de PST van 2007 kunnen corrupt raken, daar is voor zover ik weet geen verschil in met 2003.
 
Dat van die corrupte bestanden geldt eigenlijk alleen voor .pst bestanden van voor Office 2003. Grootste probleem nu is de snelheid die overblijft bij hele grote bestanden.

Wat kunnen mensen toch een onzin uitkramen ..... :cool:
Vandaar natuurlijk dat Microsoft ook in de outlookversies van 2003 en later scanpst.exe blijft meeleveren .... omdat het gegevensbestand NIET corrupt kan raken bij versies van 2003 en later .... natuurlijk .... :p
Je kunt in elk geval alle bijlagen met - vooral - afbeeldingen opslaan in een aparte map. Want bij een pst-bestand van zo'n grootte kan het haast niet anders, of er moeten heel veel foto's in dat bestand zitten.
Overigens kan je een pst-bestand heel makkelijk openen:
Menu: Bestand > Openen > Outlook gegevensbestand ...
Klaar is Kees, dus geen enkele belemmering om je basisbestand te archiveren en hierna gigantisch op te schonen.
 
Laatst bewerkt:
http://support.microsoft.com/kb/830336 . Tuurlijk kraam ik onzin uit. Natuurlijk is de enige manier om een bestand corrupt te krijgen een te groot bestand :confused: Over onzin argumenten gesproken.

Verder heeft TS gesteld dat hij alle informatie direct wilt blijven inzien. Bestand -> openen enz. is dus geen optie, vandaar dat ik die optie ook niet aanbood.
 
Indien je eenmalig een PST in Outlook gekoppeld hebt, is de inhoud direct benaderbaar, net als je "Basis" account.
 
@Crash. Dat snap ik ook wel. Echter ik stel echter dat het niet uit maakt hoe je 3,5 GB aan informatie koppelt. Oftewel het maakt volgens mij nauwelijks verschil in snelheid of je dat nu in 1 bestand propt of verdeeld over 20 .pst files. Anderen hebben hier een andere mening over. Ik laat het verder aan TS en anderen over om de stelling in de praktijk te testen. Ik ga in ieder geval niet mijn email archief verbouwen om dit uit te testen.
 
Hoi,

TS .... heeft inmiddels in de hele discussie niet meer gereageerd.
Maar toch een advies: om Outlook mogelijk wat 'gesmeerder' te laten werken, volg de stappen in de bijlage .....

Bekijk bijlage OUTLOOK.PST beschadigd - SCANPST.EXE.doc

de lokatie voor scanpst.exe is, anders dan aangegeven, voor msoffice 2003: office11, voor 2007: office12 en voor 2010: office14
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle info...

... ik ben er mee aan het stoeien gegaan.
Gedurende het proces heb ik outlook als back up opgeslaan op externe schijf, daarna verwijderde en verzonden berichten leeg gemaakt alsmede 1 gig aan berichten verwijderd (en dus toch concessie sgedaan aan het niet meer direct voorhanden hebben van berichten, maar ik moest toch iets doen), waarna ik ook itunes opnieuw heb geinstalleerd.
Het leek er nog het meest op dat na de laatste stap e.e.a. opgelost was. Hoe ik erbij kom om itunes opnieuw te installeren weet ik niet meer precies, maar dat functioneerde niet goed meer. Nadat ik dat opnieuw installeerde leek ook alle outlook problemen verleden tijd.
Dank voor jullie meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan