outlook express en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Hallo beste helpmijers,

Ik heb sinds kort een laptop met daarop windows vista.
Die vista maakt me helemaal gek, wat een k***e programma.

Nu zou ik heel heel erg graag weer gewoon outlook express op deze laptop willen hebben, maar vista heeft windows mail.
Ik heb ook micosoft office 2003 op dit systeem gezet,maar daar zit outlook in en niet outlook express.

Iemand een idee hoe ik outlook express weer op mijn systeem kan krijgen? Daar zou ik heel heel blij mee zijn.
 
Hoi,

Mijn eerste reactie: "denk dat het niet gaat lukken"

Mogelijk dat het nodige prutswerk tot resultaat leidt:
- wellicht kan je Windows mail via het configuratiescherm verwijderen
- en hierna oe6 'herinstalleren' vanaf een winxp-cd .....

Maar nogmaals, ik vrees dat het niet gaat lukken.

http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm

De werkomgeving van Outlook uit 2003 is het meest vergelijkbaar met oe6, dus wellicht - als alternatief - toch deze versie maar gebruiken?

Wat je opmerking over kluote-vista betreft twee opmerkingen:
- onbekend maakt onbemind (vooral voor freaks die xp uiteraard goed kennen)
- ... en ja, je hebt gelijk. (totnutoe twee mensen 'geholpen' met n'we pc's met vista .. een ramp.
 
Hoi !

Sorry: dat gaat niet lukken ! Ik heb er een paar dagen aan besteed, maar geen resultaat.

Ik werk zelf met Mozilla Firefoxen Thunderbird op Vista probleemloos.

Greetz,

Harry.
 
Hoi,
Wat je opmerking over kluote-vista betreft twee opmerkingen:
- onbekend maakt onbemind (vooral voor freaks die xp uiteraard goed kennen)
- ... en ja, je hebt gelijk. (totnutoe twee mensen 'geholpen' met n'we pc's met vista .. een ramp.

Het is niet het onbekende wat onbemind maakt.

1e Er zit een legale windows vista premium op, die al voorgeinstalleerd was.

2e
* Word is nou al zeker 25 keer helemaal vast gelopen. Soms na het opnieuw opstarten al na het typen van de eerste letter.
* Firefox is al zeker 20 keer vast gelopen terwijl ik de allernieuwste update eerst heb binnen gehaald. Het lijkt erop dat firefox en utorrent elkaar bijten maar ook zonder utrorrent heb ik vastlopers gehaald.
* Ik heb veel, heel veel e-mail adressen en om orde in de zaak te houden had ik ze in totaal in 6 mappen zitten. Ik werk op een school en ik heb oa. de e-mails van alle leerlingen en hun ouders van een klas in één map zitten en dat dan weer van 4 klassen. Die staan nu allemaal bij elkaar in windows contacten. Lekker is dat als je als naam hebt bijv. Piet en Piet-ouders als blijkt dat er in 3 van de 4 klassen een Piet zit. Ik krijg ze in windows mail niet in de mappen. Dat moet ik allemaal handmatig weer gaan uitzoeken
* En zo kan ik nog wel en aantal dingen opnoemen.

DAT maakt Vista bij mij meer dan alleen maar onbemind.
 
Hoi !

Tja, ***lig dat je zulke slechte ervaringen hebt met Vista.

Zoals ik al zei: Firefox draait er hier al bijna 3 mnd probleemloos op.

Met Office 2007 evenmin enig probleem ondervonden.

Ik draai nog wel steeds voor de zekerheid dual-boot met XP-Pro, maar ik ga de XP steeds minder gebruiken.

Misschien is een dual-boot system ook een oplossing voor je ?


Greetz,

Harry.
 
Hoi Martin,

Was niet bedoeld als kritiek hoor!
Maar nu ik lees hoeveel je met je contactpersonen doet, vraag ik met af waarom je al niet eerder bent overgestapt op Outlook.
Je kunt er echt veel meer mee, m.n. brieven, etiketten icm Word maken etc.
Ik gebruik het al jaren en ook professioneel.

Wellicht is het zinvol om een 'recovery' te doen.
Dat wil nog wel 'ns e.e.a. oplossen als er een pre-install heeft plaatsgevonden.
Overigens moet msoffice 2003 perfect kunnen werken onder Vista.
 
@ Valijn,

Ik ben ooit eens begonnen met outlook express en daar eigenlijk in blijven hangen.
Mischien moet ik maar en een week vakantie eraan besteden om de hele zaak om te gaan zetten. Ik dacht met Windows easytranser makkelijk klaar te zijn maar blijkbaar toch niet :confused:

BTW Ik heb vorige woensdag die nieuwe laptop van de Aldi gekocht en meestal heeft die toch goed spul ( Medion) snap ook niet waarom ik zoveel problemen ondervind als ik lees dat niet iedereen dat heeft.
 
Hoi,

Laat ik nou de afgelopen maand bij twee 'klantjes' aan de deur geweest zijn, die beiden een pc met vista bij de Aldi hebben aangeschaft?

Eén heeft hem uiteindelijk teruggebracht.
De ander wist nog een 'kennis' die mogelijk een oplossing wist voor de nodige compatibiliteitsproblemen, vastlopers en niet online (internet) te krijgen kabelmodem.

Dus ik ben - eerlijk gezegd - niet zo positief over apparatuur die via Aldi met vista wordt geleverd.

Volgens mij kan je je OE-mappen probleemloos importeren in Outlook, dus die week valt wel mee volgens mij ...... :p
 
Laatst bewerkt:
Mischien een noob vraagje maar ik krijg het niet voor elkaar.
Bij importeren krijg ik 4 of 5 opties. vcard ect.
Geen van allen kan ik de adressen importeren. Ik heb de adressen in een WAB bestand staan maar die ziet de wizzard niet.
 
Hoi,

Internet email- en adressen importeren wellicht?
in dat rijtje van vijf dat je noemde
 
Hoi Valijn,

Tof overigens dat je me wilt helpen. :thumb:

Ik dacht eerst ook...dat is hem, maar als ik dat probeer dan krijg ik de volgende wizzard:

Import programma voor outlook keuze uit express 4x, 5x, 6x of eudora
kies voor express ....volgende
keuze of ik wel of niet duplicaten wil maken...
dan krijg ik wel alle berichten en mappen binnen (concepten - verzonden - verwijderde - ontvangen ect) maar niet de adressen.

Nog een keer en dan alleen adressen aanvinken....geen adressen konden geimporteerd worden.

dus dat werkte niet helaas.
 
Hoi,

Andere optie is, om de adressen eerst uit express te exporteren.
Dan kan je er een kommagescheiden (CSV-) bestand van maken.
Tip: als je een naam moet geven heb je de optie 'bladeren' waarmee je ook de map (bijvoorbeeld het bureaublad) op kunt geven.

Als je dit bestand opent, word Excel w.s. gestart, en dat is ook de bedoeling.
Selecteer nu het hele bereik met de gegevens en geef dit bereik een naam.
Sla het bestand hierna op als een Excelmap.

Hierna kan je het in Outlook importeren.
 
Windows Mail in Vista

Sinds ik een nieuwe Laptop heb met Vista erop, kan ik in Windows Mail geen foto meer in de mail versturen. De ontvanger krijgt dan allemaal chinese tekens en geen foto's. Een brief naar Microsoft gestuurd maar die weten het ook niet. Mijn laatste hoop is de hulp van de liefhebbers. Eerst dacht ik ook om oe6 weer te installeren, maar ik lees dat dat ook niet gaat lukken. Daarbij......Windows Mail moet het toch gewoon doen?
Janna
acantus@wxs.nl
 
IK heb ook dat probleem met die fotos ben je al wat verder hoe het nu moet of heb je al een oplossing gevonden??
e de waele
 
Hoi !

Zoals ik al zei: Firefox draait er hier al bijna 3 mnd probleemloos op.

Met Office 2007 evenmin enig probleem ondervonden.

Ik draai nog wel steeds voor de zekerheid dual-boot met XP-Pro, maar ik ga de XP steeds minder gebruiken.



Vraagje,
Werkte je met firefox onder Xp en Vista samen? (dus 1 basisbestand van firefox in Xp als Vista ?)
of gebruikte je emailprogramma enkel onder xp of vista ?
 
Laatst bewerkt:
foto's versturen met Windows Mail

IK heb ook dat probleem met die fotos ben je al wat verder hoe het nu moet of heb je al een oplossing gevonden??
e de waele

Ik heb ook van alles geprobeerd en was ten einde raad. Heb het uiteindelijk toch gevonden:
START; > Standaardprogramma's; > kies STANDAARDPROGRAMMA'S instellen; kies in linkerscherm voor WINDOWS MAIL en klik op STANDAARDWAARDEN VOOR DIT PROGRMMA SELECTEREN; je ziet dan het scherm 'koppelingen voor een programma instellen.
Waarschijnlijk staat er bij jou dan maar 1 vinkje aangekruist (bij .eml).
Vink ook de volgende 2 aan (protocollen + Menu Start) en je probleem is opgelost.
Succes (laat je even weten of het gelukt is?):thumb:
 
het is denk ik gelukt Ik zal alles nog eens afwachten.
alvast bedankt voor de tip
e de waele
 
Aangezien er gereageerd wordt op een topic uit 2007 en het feit dat er buiten de topicstarter nu diverse mensen hun vraag hier neerzetten en dat er van de oorspronkelijke topicstarter niks meer gehoord is gaat het topic op slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan