Ik ben een vastgeroeste Outlook gebruiker en zo nu en dan blijft Outlook (2016) op mijn beide machines bij het opstarten lang 'hangen' op 'verwerken' (ik heb trouwens 7 accountjes in Outlook staan; 6 imapjes en 1 popje) en zelfs als Outlook dan opstart, gebeurt het een enkele keer dat er een geel driehoekje door het Outlookincoontje staat.
Er staat dan tevens rechtsonder dat de synchronisatie op dat moment niet is gelukt.
Persoonlijk vermoed ik dat Microsoft zo nu en dan
1. óf op dat moment even een teveel aan gebruikers heeft (overbelast?)
2. óf onderhoud pleegt aan Microsoftexchange.
Feit is namelijk dat het 'probleem' zich meestal na een korte tijd (30 minuten tot 2 uurtjes) oplost, maar in ieder geval altijd uit zichzelf.
Het probleem doet zich gemiddeld 1x per maand of zo voor.
Dat het mogelijk oorzaak 1 of 2 zou kunnen zijn, leid ik tevens af aan het feit dat op een Windows Lumia telefoon hier thuis (OS Win 10 mobile) op dat moment óók geen synchronisatie plaatsvindt.
Voordat iemand nu 'roept' "is er dan wel internetverbinding'" als het probleem zich voordoet? Het antwoord luidt : "Ja", want er kan gewoon gesurft worden tijdens zo'n sporadisch outlookexchangeserverprobleemmomentje.