Outlook op twee computers met één outlook.pst bestand - kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joopstolk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2012
Berichten
3
Ik wil graag op bijv. een externe USB-Harddisk de Outlook 2003 bestanden plaatsen en dan Outlook op 2 computers installeren en de standaard bestandlocatie wijzigen in de Harddisk.
Zodat ik dan naar keuze (maar uiteraard niet gelijktijdig) kan kiezen met computer ik Outlook en de Outlook bestanden kan gebruiken. Ook om optimaal beschermd te zijn tegen het risico van een computer crash.
Heeft iemand dit al eens met succes toegepast en misschien wat tips over het hoe en wat?

Joop Stolk
 
Geen probleem om het zo te doen.

Wel een punt van aandacht. Ik weet niet helemaal wat je van je 'bescherming' tegen een crash verwacht, maar het heen en weer slepen met je data op een portable device is ook nogal crash gevoelig. Als de pc's zich in hetzelfde netwerk bevinden zou je kunnen overwegen om het outlook bestand in een gedeelde map te plaatsen.
 
Ik maakte al -zij het in de loop van 20 jaar- 3 maal een crash mee. Sedertdien backup ik dagelijks. Het is echter nogal bewerkelijk om de Outlook bestanden van computer A naar computer B over te zetten is mij gebleken. Een kwestie van nogal moeizaam importeren. Wanneer ik de .pst (en archief) bestanden op een externe schijf binnen het thuisnetwerk plaats dan hoop ik dat ik naar keuze met zowel A of B de bestanden kan benaderen. Zou A crashen dan ik ik direct verder met B en omgekeerd.
Dat is het idee. Maar ik zou willen weten of iemand dat al eens met succes geprobeerd heeft en welke problemen zich hebben voorgedaan en hoe die konden worden opgelost.
 
Het kopieren van een bestand (.pst in dit geval) lijkt me niet heel erg bewerkelijk. Ik gebruik hier zelf ook een .pst die op een netwerkshare staat . Werkt prima. Ik zou niet weten waar je tegenaan zou moeten lopen, tenslotte is het hetzelfde als een lokaal bestand op je eigen pc.
 
Ik heb het geprobeerd en het werkt! Door door de .pst bestanden naar een op mijn "hoofdcomputer" aangesloten HD te verplaatsen in Outlook daarmee te verbinden werkt het zo te zien prima. Via het thuisnetwerk heb ik de op mijn op mijn "reservecomputer" aanwezige Outlook verbonden met de .pst bestanden op de HD. Werkt zo te zien ook prima. Nu nog even regelen dat de Outlook op de reservecomputer de .pst bestanden (inclusief de archives) ook kan vinden als ik de HD (géén netwerk HD maar een 2 Tb USB-drive van Medion/Aldi) op de reserve computer aansluit.
Probleem was dus geen probleem, maar als 70-jarige was ik bang de voor mij belangrijke Outlook bestanden corrupt te maken. Of iets dergelijks.
Nu nog even de Back-ups regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan