Outlook XP adreslijst kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Laatst bewerkt:
In je eigen link staat het:
C:\Documents and settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Er is één bestand voor alle e-mails en het adresboek
Oftewel: als dat bestand van 349 KB Outlook.pst is, dan zou daar het adresboek ook in moeten staan ("Contactpersonen").

Een .PAB bestand wordt alleen aangemaakt als je dat zélf aangegeven hebt dat je die wilt hebben. Standaard staat dus alles in het .pst bestand.

Kijk ook eens goed of je wel op die aangehangen schijf(letter) zit te kijken, want op je C: schijf staan die gegevens van Outlook XP natuurlijk niet(!) Dus stel dat de aangehangen schijf schijfletter F: heeft, dan zou je moeten kijken in de volgende map:
F:\Documents and settings\Gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Outlook

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik was op zoek naar het PAB bestand maar dat is er dus niet. Ik zocht daarnaast het bestand met extensie.pst maar ben er inmiddels achter dat die extensie niet wordt weergegeven, wel het type Office Data File. Pas als je in de eigenschappen kijkt zie je dat het om een pst bestand gaat. :D

Het lukt nu mijn oude mailbox te openen, maar het adresboek lukt nog niet. Dat komt doordat mijn oude laptop Windows XP had, en de mapstructuur en -benaming kennelijk anders was. Outlook kan de map dus niet meer vinden. Nu dan de oplossing vinden voor dit probleem.:confused:
 
Wat ook kan zijn is dat je adresboek een Windows adresboek is ipv. een Outlook adresboek.
Zoek eens, startend in \Documents and settings\Gebruikersnaam naar *.wab

Tijs.
 
Opgelost! Simpel eigenlijk. Uiteindelijk ging het er alleen maar om het juist bestand te vinden (outlook.prs Office Data File) op de oude HDD en deze te importeren in Outlook. Zie hieronder de tekst uit Help van Outlook. Crux was dus het juiste bestand te vinden.

Klik op Importeren en exporteren in het menu Bestand.

Klik op Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik vervolgens op Volgende.

Klik op Bestand met persoonlijke mappen (.pst) en klik vervolgens op Volgende.

Geef in het vak Te importeren bestand het pad en de bestandsnaam op van het pst-bestand dat u wilt importeren.

Volg de overige instructies in de wizard Importeren en exporteren
 
Mooi dat het gelukt is.

Samenvattend betekent het het volgende:
a. Contactpersonen staan (standaard) gewoon in het .PST bestand, ook in Outlook XP.
b. Het openen van het .PST bestand in (nieuwere versies van) Outlook tonen de mails maar niet de Contactpersonen.
Om de Contactpersonen te kunnen zien/gebruiken moet het Outlook XP .PST bestand worden geïmporteerd.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan