Outloook 2003 - Knoppen voor opmaak telefoonnummers werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludo16

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
42
Hallo,

Mijn OS is Windows XP Professional.
Sinds kort valt het me op dat, wanneer ik een nieuwe contactpersoon wil inbrengen, de knoppen voor het inbrengen van een telefoonnummer niet meer werken. Dubbelklikken op een telefoonnummer geeft ook geen nieuw dialoogvenster.
De knop voor het inbrengen van het adres doet het wel.
Ik heb het volgende reeds geprobeerd:
  1. Herstellen van Office;
  2. Office verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Wie kan me hiervoor een oplossing geven?
Alvast bedankt om mee te willen denken.
 
Hoi,

Probeer het volgende:

Start het herstelprogramma'tje voor het gegevensbestand OUTLOOK.PST.

Dit programma heet SCANPST.EXE en is te vinden in de volgende map:
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043


Als je het programma start wordt gevraagd naar het bestand dat je wilt controleren.

Dit vind je hier:

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Wil je dit laatste zichtbaar hebben, dan moeten verborgen mappen en bestanden zichtbaar zijn.
 
Helaas Teun,

Uw voorstel heeft geen oplossing gebracht.
Ik heb ook het pst-bestand van mijn pc geopend op een andere pc, ook onder Outlook 2003. Ik ondervind daar geen problemen mee.
Wanneer ik een pst-bestand van een andere pc op mijn pc open, ondervind ik nog steeds dezelfde problemen. :eek:
 
Hoi,

Dan denk ik dat je inderdaad moet 'herinstalleren'
Dat betekent 'helemaal' verwijderen van de bestaande installatie.
Dat doe je via het Configuratiescherm > Software
Daarmee ben je er nog niet: herstart na de-installeren de pc en laat CCleaner z'n werk doen, met name de registercleaner.
Verwijder na opnieuw een herstart de map uit program files, waarin MsOffice stond.

Wanneer je Outlook (MsOffice) nu weer installeert, kies dan voor een ándere naam voor de map waarin je installeert. De standaardmap is office11 onder Program Files.
Kies bijvoorbeeld MsOff2003 o.i.d.

Hierna zou het probleem voorbij moeten zijn.
 
Hallo Teun,

Ik heb alles uitgevoerd zoals u beschreven hebt. Wel eventjes bezig geweest met het telkens heropstarten.
Maar alle werk voor niets. Het heeft geen oplossing gegeven.
Zijn er misschien nog suggesties? Of moet ik ermee leren leven.

Beste groeten.
 
Hoi,

Ja, da's heel vervelend.
Er zijn dus twee mogelijke oorzaken:
1. Een fout in het gegevensbestand OUTLOOK.PST
2. Een probleem met programmabestanden van outlook.

1. Deze los je merendeels op via scanpst.exe, zoals hiervoor beschreven.
2. Dit los je op door een herinstallatie na het verwijderen.

Om duidelijk te krijgen welk van de twee het is, kan je het volgende proberen.
Kopieer het bestand OUTLOOK.PST naar een usb-stick en open het eens in outlook op een andere pc of notebook. Controleer daar of het wél goed gaat met het invoeren van telefooonnummers.
Is dat het geval, dan weet je in elk geval dat je gegevensbestand in orde is.
Je kunt op de pc waar het 'fout' gaat, onder een andere account in Windows opstarten, daar outlook openen en vervolgens het pst-bestand openen dat op je usb-stick staat.
Gaat het daar wél goed, dan heeft het te maken met de instellingen onder jou account.
Je kunt vervolgens overwegen om voor jezelf een nieuwe account aan te maken en je data te verplaatsen naar deze nieuwe gebruikersnaam.
De 'oude' kan je vervolgens verwijderen.
Het is vaak lastig zoeken, als blijkt dat het probleem alleen onder jou gebruikersnaam in Windows bestaat.
 
Hallo Teun,
Na alles geprobeerd te hebben wat jij voorstelde, kreeg ik nog steeds geen oplossing. Uiteindelijk heb ik gans mijn pc opnieuw geïnstalleerd.
Nu werkt alles zoals het hoort.
Rest me enkel nog u te bedanken voor al het denkwerk en de tips die ik gekregen heb.
Wel bedankt en misschien tot de volgende. :thumb:

Ludo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan