Over Cloudflare

Hover eens met je muis over het uitroeptekentje...😁

Verder is enkel op DNS zetten voldoende. Je wilt de verbinding met de mailserver niet proxieën.
Let erop dat DNS wijzigingen soms tot een paar uur kunnen duren, omdat DNS nou eenmaal hiërarchisch in elkaar steekt.

Ook heeft Cloudflare mogelijkheden om mail te routeren, maar daar heb ik geen ervaring in. Maar je kan er eens mee experimenteren.
 
Laatst bewerkt:
Hooveren had ik gedaan, het zegt
 

Bijlagen

  • Schermafdruk van 2024-04-27 16-36-24.png
    Schermafdruk van 2024-04-27 16-36-24.png
    16,1 KB · Weergaven: 7
Help!
Ik snap er nog steeds niets van. Cloudflare werkt dus op de email en die doet het dus niet als Cloudflare is aangekoppeld, zeg maar. Zet ik deze op pause, werkt de email weer.
Echt, hoe dan?

#22, als ik die aanzet, dan doet de mail het ook niet. En mail moet toch altijd alleen DNS zijn?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Mijn websites draaien perfect met Cloudflare, en die zitten bij dezelfde hosting, alleen de DNS is anders.
 
Als je geen mail kan binnenhalen, dan connect je de server via cloudflare.
Check even je mailinstellingen in je mailprogramma naar welke server die connect. Traceroute is je beste vriend als je het zeker wilt weten of het CloudFlare is.

Als je mail.jouwdomein.nl hebt ingesteld dat die enkel als DNS fungeert, en jouw mailprogramma met jouwdomein.nl (via CF) verbinding maakt. Dan gaat dat niet lukken, nee.

Laat anders even weten hoe je met je mailprogramma je mails verstuurt/binnenhaalt?
 
Mail komt niet aan:
This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<info@xxxxxxxxx.art> failed: DNS error: Permanent DNS error resolving
woolandwood.art

Ik loop de hele dag al te klooien, en joh, waarom dan?
Ik heb dmarc en spf instellingen gedaan, ook met een online tool, maar ik heb het idee dat het door de .art komt.
Ik heb daar op gezocht en vind meerdere die dat hebben. Ik snap er werkelijk geen hout meer van. Al mijn websites heb ik zo gedaan zoals deze, en deze weigert te werken qua mail.

Vertel het mij, help mij dit op te lossen, please?

Laat anders even weten hoe je met je mailprogramma je mails verstuurt/binnenhaalt?
We werken met Thunderbird. Mijn klant heeft dus info@wool..........art en die wordt doorgelinkt naar woolandwood.k******.nl
In thunderbird ontvangt hij de mails alleen als cloudflare on hold staat (pauze) en op de server in bijv. webmail komt de mail ook niet aan.
Ik krijg een foutmelding op de DNS v=spf1 als ik .art gebruik. Gebruik ik .nl dan krijg ik die melding niet. Maar we werken met een domeinnaam .art

ps. via de webmail komt er ook geen mail aan, die ik verstuur. Dus het werkt beiden niet, het komt niet aan en het versturen lukt niet.
 
Laatst bewerkt:
Staat er niet meer in die e-mail die je terugkrijgt? Als ik een beetje rond Google, dan lijkt mij dat er meer moet staan dan:
DNS error: Permanent DNS error resolving
woolandwood.art
 
This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<xxxxxxxx@woolandwood.art> failed: DNS error: Permanent DNS error resolving
woolandwood.art

Reporting-MTA: dns; ewsoutbound.kpnmail.nl
Received-from-MTA: dns; smtp.kpnmail.nl (10.31.155.40)
Arrival-Date: Fri, 03 May 2024 20:03:34 +0200
X-Original-ID: 75636f9c-0977-11ef-93a8-005056abbe64

Final-Recipient: rfc822; xxxxxxxxx@woolandwood.art
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: x-error; DNS error: Permanent DNS error resolving
woolandwood.art

eceived: from smtp.kpnmail.nl (unknown [10.31.155.40])
by ewsoutbound.so.kpn.org (Halon) with ESMTPS
id 75636f9c-0977-11ef-93a8-005056abbe64;
Fri, 03 May 2024 20:03:34 +0200 (CEST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=kpnmail.nl; s=kpnmail01;
h=from:to:subject:mime-version:date:message-id:content-type;
bh=PdCPK/vjSZbez9R2LmY2M7lnHjwP16qiDViiR4zucNA=;
b=MiPtOYQAl6PinILIq0uZ3Paic1ALxjz60rZzaDlPgBOS5oHrujBMfMTGUTH9gAFX7IdAjg74h5vXi
1a3/RrMmVGzDC/855fCQS/vG8LwN1iF0Zw9dVPpZ27thP6oLWiNOxLLiq7nd6gDa5gH5qsIzzxUCR4
nG+x4bKWjy1OzktA=
X-KPN-MID: 33|7koV5xRcvlHqM/GU77q5ZX92grinIF/xObly+TF4VwGk9QYzi7aZFAGBpi+o5tm
zuYBfHfq3exIMhVpRK/PhZqb3p8R66xlQ0lsInCSjlAg=
X-KPN-VerifiedSender: Yes
X-CMASSUN: 33|mOCeULWuZovwFXqB24AW6iiUirmo7a0ct3CxPF+QCZ2MxRW+cshdgQkeQDfgiAw
CGJfhe5adtpsN4X0fRS7E9A==
X-Originating-IP: 80.60.194.15
Received: from [192.168.2.196] (80-60-194-15.fixed.kpn.net [80.60.194.15])
by smtp.kpnmail.nl (Halon) with ESMTPSA
id 778a6265-0977-11ef-9fd1-005056ab7584;
Fri, 03 May 2024 20:03:38 +0200 (CEST)
Content-Type: multipart/mixed; boundary="------------qPLoNJwBdDrKcnqZ16eKE7iA"
Message-ID: <1a952b47-347c-42b6-9e58-23a3034384ab@kpnmail.nl>
Date: Fri, 3 May 2024 20:03:38 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Subject: Fwd: Undeliverable: Fwd: test
References: <68c0e57f-0974-11ef-836c-005056aba152@ewsoutbound.kpnmail.nl>
Content-Language: nl-BE
To: Marcel Wool & Wood <xxxxx@woolandwood.art>
From: Thuis <a.xxxxxxxxxxxx.nl>
Disposition-Notification-To: Thuis <a.xxxxxxxxx.nl>
In-Reply-To: <68c0e57f-0974-11ef-836c-005056aba152@ewsoutbound.kpnmail.nl>
X-Forwarded-Message-Id: <68c0e57f-0974-11ef-836c-005056aba152@ewsoutbound.kpnmail.nl>
 
We werken met Thunderbird. Mijn klant heeft dus info@wool..........art en die wordt doorgelinkt naar woolandwood.k******.nl
Leg dit eens uit?

Laat je DNS gegevens eens zien?
Ik heb een sterk vermoeden dat een mx-record niet goed is.
 
Zijn domein is woolandwood.art
zijn e-mail staat in DA doorgelinkt naar een aangemaakt e-mail adres bij KPN.

Zo heb ik het ook op mijn domeinen gedaan, dat werkt perfect icm cloudflare.
Waarom deze niet werk, is mij een raadsel.

Maar eh, ik ga nu aan de thee en daarna naar bed. Ik kom er na het weekend weer , want ik ben het weekend weg.

ps. mail vanuit de webmail komt opeens aan bij mij. Had een testmail vanaf de webmail gestuurd naar mijn adres. Die komt aan. Maar ik ontvang dus niets op info@woolandwood
 
Ik denk dat je echt naar je DNS bij Cloudflare moet kijken. Daar zal iets niet goed zitten. En ik vermoed bij je MX record.
 
Zijn domein is woolandwood.art
zijn e-mail staat in DA doorgelinkt naar een aangemaakt e-mail adres bij KPN.
Dat is prima, maar vanzelfsprekend moet hij dan wel ook terugmailen via de KPN-mailserver met zijn kpn- mailadres of zijn woolandwood.art mailadres op de mailserver van woolandwood.art.

Persoonlijk raad ik aan om gewoon een eigen mailbox te maken.

Een klant die bij wijze van spreken e-mailt naar info@bedrijf.nl die vervolgens beantwoord wordt door j.janssen@kpnmail.nl, vind ik een beetje krom. 😉

Maar dit staat los van je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar hij werkte met hotmail. En dat vind ik nu net weer een beetje raar. En dat was dan ook zijn privé mail. En hotmail voor een webshop wil je toch niet, dat vind ik.
Omdat hij zo ver weg woont, had ik al een aantal keren de instellingen voor info@.....art doorgegeven, maar hij snapt het niet. En ik doe echt alles noteren, stap voor stap zodat hij het alleen kan overnemen, maar helaas. Vandaar deze optie.
Mocht cloudlfare gaan werken, dan kan ik nog proberen om dit nogmaals in te stellen met info@.....art
 
Het is duidelijk een DNS-issue.
Ergens zijn de DNS instellingen bij Antagonist (die dus wel werken), niet goed overgenomen bij de DNS instellingen van Cloudflare. Kijk even of deze gelijk lopen. Vaak worden die bij het toevoegen van een domeinnaam in Cloudflare overgenomen, maar als er uiteindelijk bij de hosting wat DNS-instellingen aangepast moeten worden, dan moet je dat ook bij CloudFlare doen.

Dus kijk, en vergelijk beiden eens.
 
Laatst bewerkt:
Had ik al gedaan, het is oké. En natuurlijk ook de nameservers veranderd hé.
DNS in DirectAdmin bekeken. De spf en dmarc zijn anders daar, kan ik deze gewoon in cloudflare zetten? Ik heb het nog nooit zo gedaan namelijk.
 
Weet je zeker dat de DNS uit DirectAdmin gebruikt moet worden? Bij veel hostingproviders is er een eigen DNS-paneel. Mogelijk heb je nu dus verkeerde instellingen overgenomen.

Als je CloudFlare gebruikt, dan worden uiteraard de instellingen van de DNS bij Antagonist niet gebruikt, maar dat betekent wel dat ze overeen moeten komen bij CloudFlare.
 
Eh nee, dat weet ik niet hahahahaha. Ik heb het nog niet gekopieerd of zo hoor, maar het valt mij op. OMdat je schreef dat ik moest kijken naar de verschillen.

ps. heb je nog een pb gestuurd.
 
Ga eerst even na welke DNS nu leidend is bij Antagonist. Ik heb het idee dat het mengelmoes is in Directadmin en het eigen beheerpaneel van Antagonist, en dat je maar een deel van de instellingen bij CloudFlare hebt overgenomen. Ik vermoed dat het MX-record niet (meer) klopt.

Ik raad aan om even advies bij Antagonist te vragen wat de juiste instellingen zijn.
 
Maar, maar........bij mijn eigen websites heb ik nooit iets veranderd in de DNS, behalve de nameservers.
Dus ik begrijp niet dat het nu een mengelmoes moet zijn in de DA. Want daar kom ik verder niet aan.
Het is een gek geval dit.
 
Dat is wat ik denk. Het belangrijkste is de MX-server, dat is de ontvangende partij waar de mails op binnenkomen vanaf buitenaf. Daar zal iets mis zijn.

Ik zou zeggen: Zet Cloudflare eens aan, stel een lage TTL in, en kijk met https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx welke MX-server het is. het kan misschien even duren voordat de wijziging wordt gedecteceerd, want 'DNS'......
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan