• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overlap in werktijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole©

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
15
Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik wil graag handig en snel uitrekenen hoeveel licenties ik ergens voor nodig heb. In het bijgevoegde voorbeeld heb ik 30 collega's, maar deze werken niet allemaal gelijktijdig. Nu wil ik uitrekenen hoeveel mensen er op het drukste punt gelijktijdig aanwezig zijn. Bijvoorbeeld: een collega werkt van 8:00 tot 12:00, een van 12:00 tot 18:00 en een van 9:00 tot 17:30. Voor deze drie collega's heb ik dus maar twee licenties nodig. Een heel simpel sommetje, maar ik zie het licht niet. Wie ziet het wel? Alvast bedankt!

Groeten, Nicole

Bekijk bijlage Voorbeeld Licenties berekenen.xlsx
 
Door van minuut tot minuut het aantal logs te tellen kun je zien dat op het hoogtepunt 20 van de 30 collega's gelijktijdig zijn ingelogd:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Licenties berekenen.xlsx
    47,9 KB · Weergaven: 23
In cel F1 staat bijvoorbeeld 12:00.
De volgende formule berekent het aantal medewerkers dat dan aan het werk is.

Code:
=SOMPRODUCT((C2:C31<=F1)*(D2:D31>=F1))

Totaal is: 20

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
We kunnen de vraag niet sluiten.
Bovenaan het menu kan je zelf de vraag sluiten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik zou graag mijn vraag verder willen uitbreiden. Mijn originele vraagstuk is beantwoord maar zag opeens mogelijkheden voor een ander issue dat ik heb. Eigenlijk is dat dezelfde vraag, maar dan voor een heel jaar! Ik heb uiteraard zelf al een poosje zitten puzzelen, maar aangezien ik er niet uitkom wil ik graag nog een keer een beroep doen op mensen die het beter weten :)

Zie mijn bijlage. Hoe zet ik deze logica voort zonder telkens voor 365 dagen het zoekbereik aan te passen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld Licenties berekenen.xlsx
 
De formule zou dan zo worden.

Code:
=SOMPRODUCT(($C$2:$C$100<=$I2)*($D$2:$D$100>=$I2)*($B$2:$B$100=J$1))

Deze kan je naar beneden en naar rechts slepen.
Een draaitabel zou overigens handiger zijn.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@Roncancio, hoe had je dat gezien om met een draaitabel te werken ? Volgens mij is dat zonder zijsprongetje met deze tabel niet mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan