• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht bijwerken met verschillende gegevens obv vergelijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Berichten
46
Bekijk bijlage Excel bijwerken gegevens dmv vergelijking meerdere cellen.xlsx

Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende overzicht. Het is de bedoeling dat de formule gaat kijken in een overzicht of de medewerker en klant overeenkomen met de ingevulde gegevens. Indien deze gelijk zijn met elkaar is het de bedoeling dat de uren voor die betreffende datum genoteerd worden achter dezelfde datum, maar wel met een verdeling tussen weer twee kolommen.

Aangezien er zoveel vergeleken met elkaar moet worden ben ik even het spoor bijster. Index, vergelijken, verticaal zoeken, horizontaal zoeken - ik zou niet weten welke formule het meest zinvol zou zijn voor deze berekening.

Een overzicht is toegevoegd voor de duidelijkheid.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
zoiets?
Code:
=SOMMEN.ALS($E$7:$E$16;$A$7:$A$16;$A26;$C$7:$C$16;$F$23;$D$7:$D$16;B$25;$B$7:$B$16;$B$23)
invullen in B26 en dan doortrekken.
zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • Excel bijwerken gegevens dmv vergelijking meerdere cellen 2.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Helemaal geweldig! De formule werkt en neemt de juiste gegevens over. Gelukkig ben ik niet zelf gaan puzzelen, want de formule is een stuk eenvoudiger (en dan echt veel eenvoudiger) dan gedacht!

Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan