P5Q-Pro of Rampage Formula X48

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
180
Hey,

in mijn nieuwe systeem ben ik aan het twijfelen tussen 2 moederborden. De Asus P5Q-PRO (Link Mobo Alternate België) of de Asus Rampage Formula X48 (Link Mobo 2 Alternate België).

Wat is het grote verschil tussen de 2 buiten de prijs? Ik gebruik het met een ATI HD4870 (1024 Mb), 850W voeding, 4Gb Ram DDR-2 en een Intel Quad Core Q9550.

Bedankt voor de reacties.

Grts Shifterke
 
Hey,

in mijn nieuwe systeem ben ik aan het twijfelen tussen 2 moederborden. De Asus P5Q-PRO (Link Mobo Alternate België) of de Asus Rampage Formula X48 (Link Mobo 2 Alternate België).

Wat is het grote verschil tussen de 2 buiten de prijs? Ik gebruik het met een ATI HD4870 (1024 Mb), 850W voeding, 4Gb Ram DDR-2 en een Intel Quad Core Q9550.

Bedankt voor de reacties.

Grts Shifterke
Heb je die processor al, of ga je die ook kopen?

Zo ja:
Waarom denk je zo'n duur moederbord nodig te hebben? Ben je een zeer fanatieke overclocker die zo ver als mogelijk wil gaan?
Zo nee: Dan kan je net zo goed voor een P45-moederbord gaan. Die is net zo goed (ook daar kan je mee overclocken).

Zo nee:
Koop dit dan niet en ga voor een i7-setup. Daar kosten de moederborden ook boven de 200 euro en de processor is even duur. De processor presteert alleen wel een stuk beter.
 
Waarvoor ga je de pc gebruiken?
Momenteel merendeels voor Gaming (WOW, Crysis, Call Of Duty), maar zou hem ook voor Photoshop en Vegas Pro willen gebruiken.

Heeft de Gygabyte GA-EX58-UD4P soms een IDE aansluiting?? zou mij oude harde schijf ook nog willen aansluiten voor makelijker gegevens over te zetten en nog een DVD speler uit die PC willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel merendeels voor Gaming (WOW, Crysis, Call Of Duty), maar zou hem ook voor Photoshop en Vegas Pro willen gebruiken.

Heeft de Gygabyte GA-EX58-UD4P soms een IDE aansluiting?? zou mij oude harde schijf ook nog willen aansluiten voor makelijker gegevens over te zetten en nog een DVD speler uit die PC willen gebruiken.

Elk moederbord heeft een ide-aansluitign. Dus ook de UD4P.
Dus je kan 2 apparaten aansluiten. Meer alleen niet.

Voor een i7-processor heb je wel ddr3 nodig. Het meest aanbevolen is 3x2 gig. (maar minder kan ook)
De i7 is vooral sterk met videobewerken. Dus het is dat je dat erbij noemt, anders had ik je de AMD Phenom II 955 aangeraden. Toch net iets voordeliger.
 
Ik zal dan waarschijnlijk 6 of 8 Gb ram Geheugen nemen. Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan