Packard Bell imedia X7525

AMD Phenom X3 720 of de Intel i7 920?

  • AMD Phenom X3 720

    Stemmen: 1 16,7%
  • Intel i7 920?

    Stemmen: 5 83,3%

  • Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah dit moederbord ondersteunt alleen maar dual channel geheugen.. Wil je naar 6GB (triple channel) moet je ook overstappen op de Intel i7 serie, en die zijn een stukje duurder (dan zou ik rond de € 1250,- uitkomen).
 
Nog even een kleine opmerking over de processor: de kloksnelheid is niet bijzonder hoog, maar het is een Black Edition wat betekent dat de multiplier vrijgegeven is. Die kun je dus omhoog schroeven wat het overclocken een stuk makkelijker maakt.

En de Phenom X3 is ook een goede processor dus dat komt wel goed :)
 
even betreft de Intel i7, als het ECHT meerwaarde heeft om voor de Intel i7 te kiezen vind ik het absoluut niet erg om mijn budget iets op te hogen.
Ik wil namelijk voorlopig even klaar zijn en als dat betekend dat ik iets meer moet uitgeven is dat geen probleem!
 
even betreft de Intel i7, als het ECHT meerwaarde heeft om voor de Intel i7 te kiezen vind ik het absoluut niet erg om mijn budget iets op te hogen.
Ik wil namelijk voorlopig even klaar zijn en als dat betekend dat ik iets meer moet uitgeven is dat geen probleem!

De Intel i7 is echt het beste wat er is.
Dus als het geen probleem is financieel dan is het zeker een goede keuze.
 
Feit is wel dat de Intel I7 serie echt de ultieme top is op processor gebied, en de I7 920 (2666 MHz quadcore op 45nm) is de betaalbaarste versie met € 299,-
Daar komt nog rond de 200 bij voor het moederbord en dan moet je 6GB (DDR3, 1333 MHz) werkgeheugen kiezen om echt profijt te hebben van je 64 bits Windows versie, wat dan ook weer € 80 kost.

Of het echt een voordeel is laat ik over aan Marsmannetje, die weet hier meer van.
Dus iemand, moet iTechnics kiezen voor de AMD Phenom X3 720 of de Intel i7 920? :p
 
Feit is wel dat de Intel I7 serie echt de ultieme top is op processor gebied, en de I7 920 (2666 MHz quadcore op 45nm) is de betaalbaarste versie met € 299,-
Daar komt nog rond de 200 bij voor het moederbord en dan moet je 6GB (DDR3, 1333 MHz) werkgeheugen kiezen om echt profijt te hebben van je 64 bits Windows versie, wat dan ook weer € 80 kost.

Of het echt een voordeel is laat ik over aan Marsmannetje, die weet hier meer van.
Dus iemand, moet iTechnics kiezen voor de AMD Phenom X3 720 of de Intel i7 920? :p

Als je het geld hebt moet je voor de Intel i7 920 gaan.
Zoals ronald89 al zegt het is de ultieme processor.
Kun je niet zo diep in de buidel tasten dan zou ik voor AMD Phenom X3 720 gaan?

Je zou eventueel ook nog een Phenom II X4 940 of 955 kunnen gaan.
Zijn ook goed maar iets minder prijzig dan de Intel i7.
 
Oke, wederom bedankt!

En zoals aangegeven, iets dieper in de buidel vind ik niet erg!
Verdien het uiteindelijk toch ook weer terug, moet alleen niet te gek worden!

Graag reacties, wil toch heel graag weten hoe men er over denkt! :)
Poll is gemaakt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Oke, wederom bedankt!

En zoals aangegeven, iets dieper in de buidel vind ik niet erg!
Verdien het uiteindelijk toch ook weer terug, moet alleen niet te gek worden!

Graag reacties, wil toch heel graag weten hoe men er over denkt! :)
Poll is gemaakt!:thumb:

Dan lijkt mij dat je voor de intel i7 920 moet gaan.
Misschien dat marsmannetje iets voor je kan veranderen zodat qua prijs niet te gek wordt.
Of iemand anders natuurlijk.
 
Deze is ietjes duurder: Klik maar is wel een stuk beter tegenover de andere, deze heeft o.a. een quad core ipv een triple core en een betere videokaart, altijd handig met meerdere schermen en grafisch werk.
En een i7 systeem: klik direct een stukje duurder terwijl hij niet veel sneller is dan die amd.
 
De Core i7 920 is nog goed te klokken ook, dus je kan als het systeem wat ouder is daar nog mee gaan spelen om meer snelheid te krijgen. Ik ben zeer tevreden met de Core i7.
 
Laatst bewerkt:
De Core i7 920 is nog goed te klokken ook, dus je kan als het systeem wat ouder is daar nog mee gaan spelen om meer snelheid te krijgen.

Klopt, maar hierbij wil ik toevoegen dat je dan ook nog een koeler even moet kopen, is altijd bij overclocken. Maar de amd is ook goed te overclocken omdat deze een unlocked multipler heeft.
 
De 920 draait bij mij momenteel op 3,30GHz met de stock koeler van Intel.:) Je hebt gelijk normaal zou je van koeler veranderen voor het overklokken. Als ik later hoger ga overklokken komt er ook een andere koeler op. De Extreme edtition (965) van de Core i7 is ook ge-unlockt, maar ja dan betaal je ook behoorlijk voor. Van dat geld koopt je een leuke pc. En veel sneller dan de 920 overgeklokt is ie niet.

De Core i7 werkt ook niet meet met FSB om over te klokken, dus het gaat even op een andere manier.
 
In principe zijn ze allebei goed. Bij gamen zit er echt niet zoveel verschil tussen i7-920 en phenom II-955.
Waar de Intel wel beter in is, is in videobewerken. Daar ligt zijn kracht.

Daarom zou ik de 955 adviseren.
Het systeem van Robin is helemaal goed. Alleen zou ik ander geheugen nemen. Met betere timings:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[210544]=1&product[35579]=1&product[89327]=1

Edit: ik had zijn bericht niet goed gelezen:

Wat ga je ermee doen? (gamen, video bewerking, puur werken en internetten etc etc?)
Voornamelijk grafisch werk, denk aan photoshop, Illustrator enz. en webdesign


Dan hoef je dus echt niet zo'n dikke machine. Of hoort videobewerken hier ook bij?
In fotobewerken is de Phenom II ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Edit: ik had zijn bericht niet goed gelezen:

Wat ga je ermee doen? (gamen, video bewerking, puur werken en internetten etc etc?)
Voornamelijk grafisch werk, denk aan photoshop, Illustrator enz. en webdesign


Dan hoef je dus echt niet zo'n dikke machine. Of hoort videobewerken hier ook bij?
In fotobewerken is de Phenom II ook goed.


Beste Marsmannetje,

Allereerst bedankt voor de duidelijke info!
Videobewerken zal ik hier minimaal mee gaan doen, wat enkele video's overzetten naar dvd en beetje bijwerken.
Maar dat zal 1x in het halfjaar zijn!
Het is puur foto's, webdesign, enz. en heeeel af en toe een beetje gamen (maar dat is zoooo minimaal!)
 
Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...198783]=2&product[192772]=1&product[196104]=1

Hier kan je ook een beetje mee gamen. De beste budget gamevideokaart.

Edit:
Alleen ga je met een AMD Phenom echt weinig verschil merken. Dat is ook een super pc voor wat je ervoor krijgt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[89327]=1&product[80745]=1&product[213072]=1

edit 2:
En verder GEEN vista kopen. Eind juni/begin juli kan je Vista kopen met gratis upgrade naar Windows 7.
Je kan de komende anderhalve maand Windows 7 draaien (legaal).
Of je kan zelfs Windows 7 tot maart 2010 draaien en dan gelijk Windows 7 kopen. Misschien nog verstandiger.
 
Laatst bewerkt:
Beste Marsmannetje,

Als we dan gewoon dat gamen vergeten!
Wat is dan de eindconclusie en welke pc zou ik het beste kunnen aanschaffen!?:D
 
het beste bestaat niet.
Je moet kijken wat je ermee doet en wat je eisen zijn.

Moet het supersnel sneller snelst, dan moet je kiezen voor een i7.
Wil je een super snelle pc dan kan je kiezen voor een AMD Phenom II 955
Wil je gewoon een snelle pc, dan kan het zelfs nog goedkoper. Het is maar net waar jij de grens legt.

Jij alleen kan zeggen wat je nu echt wil.

Ik schat in dat jij met de laatste 2 systemen een prima pc hebt. Die overal voor geschikt is. En ze zijn zelfs in staat om een spelletje op te spelen.

edit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[84028]=1&product[7517]=1&product[192772]=1
Met deze heb je nog altijd een prima pc. Nog een grotere harde schijven ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan