• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pad in header

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch nog een klein schoonheidsfoutje. Als je een bestand opent, dan wordt nog niet het pad in de header getoond. Pas als het bestand tussentijds wordt opgeslagen of opgeslagen wordt onder een andere naam wordt ook het pad getoond. Als je nu een bestand opent vanuit het lijstje 'Onlangs geopende documenten' dan weet Excel toch waar dat bestand staat en dan moet het toch ook mogelijk zijn om het pad meteen bij opening van het bestand te tonen in de header? Of vraag ik nu te veel of is mijn argumentatie iets te simpel?
 
Als je Excel los opstart, dus zonder document zal er geen pad in de header worden vermeld. Als je een bestaand document opent wel, als je tenminste die code ervoor in de ThisWorkbook sectie hebt staan. Dus ook in de documenten die vanuit de lijst met eerder geopende documenten worden geopend. Als die code niet in een document staat dat wordt geopend zal de header niet worden aangepast.

Als je wilt dat dat ook gebeurd voor docuenten waar die code niet in staat zul je met een invoegtoepassing (.xlam) moeten gaan werken of met een Persoonlijke Werkmap:
http://office.microsoft.com/nl-nl/e...een-werkmap-maken-en-opslaan-HA102174076.aspx
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er toch weer een verschil is in de versies van Excel. Nog een keer voor de duidelijkheid wat bij mij gebeurt.
Ik heb een document geopend in Excel en er staat in de header het pad en de naam van het document en vervolgens sla ik het document op en sluit ik het document alsmede Excel. Ik open daarna weer Excel en in de lijst met 'Onlangs geopende documenten' kies ik het zojuist gesloten document, er wordt dan wel de juiste bestandsnaam getoond maar niet het pad. Ik heb gecontroleerd of de code in ThisWorkbook staat en dat is inderdaad het geval.
Bijgaand weer het reeds eerder gestuurde document echter met de nieuwste VBA code.
Bekijk bijlage 209383
Werkt het bij jou, Edmoor, weer anders?
 
Ik krijg de melding dat de bijlage ongeldig is en kan hem dus niet openen of opslaan.
 
Zo'n melding verschijnt bij mij niet. Het probleem van geen pad in de header bij opening van een bestand uit de lijst 'Onlangs geopende documenten' dat eerder was weggeschreven en waarvan het pad in het document stond, blijft bestaan. Edmoor heb je nog een briljante oplossing?
 
Ik wil graag het document van je bijlage bekijken maar krijg dus deze melding:
2gy1v13.jpg
 
Ja, die wel. En daar staat deze dus niet in:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Windows(1).Caption = ActiveWorkbook.FullName
    Application.Caption = "Microsoft Excel"
End Sub
 
Ja dom van mij. Nadat de extra regels VBA code waren ingevoegd werkt de header met pad en bestandsnaam meteen na opening perfect.
Hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan