• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pagina einde bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

H3ndrik

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Berichten
30
Beste Helpers,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Ik heb een sheet met daarop een tabel van 100 regels. (zie bijlage)
Met een macro ga ik lege regels verbergen. Mijn 100 regels zijn er dan uiteindelijk misschien nog maar 30 zodat ze op 1 pagina passen. Ik zou echter wel graag willen dat het kader van mijn tabel tot onder op de (1e) pagina doorloopt.

Zijn het nog 80 regels dan zou ik graag willen dat het kader op de 1e pagina onderaan netjes wordt 'afgesloten' en dat een nieuw kader start op de 2e pagina. En dat deze dan uiteraard ook weer doorloopt tot onderaan, ongeacht het aantal regels.

Het eenvoudigste is denk ik als met VBA bepaald kan worden waar het paginaeinde zou komen (dan los je denk ik ook gelijk het probleem van verschillende printers op) en vervolgens de tabel op de hele pagina in te stellen.

Bekijk bijlage HELPMIJ.xlsm

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Henk
 
ik zet de vraag op opgelost. Ik heb mijn doel via een andere weg bereikt.

hartelijk dank voor een ieder die er naar gekeken heeft!
 
Dan ben ik zou vrij om te vragen hoe je het hebt opgelost.

Misschien kunnen anderen (waaronder ikzelf) er in de toekomst hun voordeel mee doen.
 
In plaats van overbodige regels te verbergen heb ik mijn macro zo aangepast dat hij alleen de relevante regels kopieert en onder elkaar op de sheet zet. De opmaak blijft dan intact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan