pagina's laden niet of traag in explorer (tevens chrome)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeepon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2014
Berichten
5
Als ik explorer open, met als startpagina bv google.nl dan opent deze pagina niet. Hij blijft "zoeken". Als ik dan in de adresbalk klik, en daarna enter, dan wordt de pagina wel geopend. Als ik dan bv nu.nl in google opzoek, dan heb ik direct het resultaat vanuit google maar als ik dan op de url klik, dan opent die ook weer niet. Soms wel maar vaker niet. Dus heel omslachtig om de surfen (ook om op deze site te komen, grrr! )
Ik hen Malwares en Superantispyware al draaien...
herkent iemand dit?
 
hoi Zoefff,

Bedankt voor je hup en reactie. Ik heb CC Cleaner en ADWCleaner geïnstalleerd, er zijn wel wat bestanden opgeschoond... maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Als ik bv op de url klik in de mail van HELPMIJ dan opent die pagina ook niet. In de adresbalk gaan staan en meermaals enter en/of F5 dan komt er uiteindelijk wel een respons..
 
Probeer beide dit nog eens:
+ Open Extra, Internet Opties, Geavanceerd. Click op Geavanceerde herstellen. Sluit IE en probeer het nog eens.

Niet gelukt dan dit:
+ Open Extra, Internet Opties, Geavanceerd, onderaan IE opnieuw instellen.
 
@Dorado; ik heb de stappen uitgevoerd maar het bestand index.dat bestaat niet op die lokatie. Het was een moeizame weg ernaar toe, want via prompt kreeg ik de lokatie in eerste instantie niet geopend. Nadat ik alle machtigingen had aangepast via de verkenner, eigenschappen, geavanceerd, kon ik wel bij de lokatie komen, maar een bestand verwijderen was niet mogelijk. Er stond wel container.dat...die heb ik maar verwijderd. Uiteindelijk heeft het niet geholpen :)

@ zoefff: ook deze twee acties hebben niet het resultaat. Helaas....grrrr! Ik weet het nu ook niet meer, maar ergens zit iets niet goed.
 
Je kan de volgende dingen proberen:
Methode 1: Draai het hulpprogramma Netwerkdiagnose in Internet Explorer.
1. Start Internet Explorer en probeer de webpagina te openen waarop het foutbericht wordt weergegeven.
2. Klik op de pagina waar de foutmelding van Internet Explorer wordt getoond op de link Verbindingsproblemen vaststellen. Het hulpprogramma Netwerkcontrole wordt uitgevoerd. Als het hulpprogramma is uitgevoerd, wordt een van de volgende resultaten gerapporteerd:

o Het probleem is niet gevonden.
o Er is een probleem in het register aangetroffen. Daarnaast geeft het hulpprogramma je richtlijnen over wat verder kunt doen om het probleem op te lossen.

3. Klik op IP-adres en schrijf het IP-adres op. je hebt dit mogelijk later nog nodig voor het oplossen van problemen.
4. Door de stappen in het hulpprogramma Netwerkcontrole te volgen, kunt je alle verbindingsproblemen oplossen.
5. Start Internet Explorer.
Als je dezelfde foutmelding ontvangt, gaat je naar de volgende methode.

Methode 2: Druk op de resettoets van de modem of de router.
1. Koppel de kabel los die de computer met de modem verbindt.
2. Schakel de modem en de router uit.
Opmerking: Als de modem of de router niet van een aan/uit-schakelaar is voorzien, ontkoppel je de voeding van de modem of de router.
3. Start de computer opnieuw op.
4. Nadat je de computer opnieuw hebt opgestart, schakel je de modem of router in, vervolgens sluit je de kabel van de computer naar de modem of router aan en daarna start je de computer opnieuw op.
5. Controleer of alle netwerkkabels correct zijn aangesloten.
6. Start Internet Explorer.
Als je dezelfde foutmelding ontvangt, ga je naar de volgende methode.

Methode 3: De functie Browsegeschiedenis verwijderen gebruiken
Als je het probleem niet hebt kunnen oplossen door de modem of router opnieuw in te stellen, kun je proberen of dat wel lukt wanneer je de browsegeschiedenis verwijdert. Volg de volgende stappen om uw tijdelijke internetbestanden, geschiedenis en formuliergegevens te verwijderen:

1. Start Internet Explorer.
2. Klik op de knop Beveiliging en vervolgens op Browsegeschiedenis verwijderen.
3. Schakel het selectievakje in naast elke categorie met gegevens die je wilt verwijderen.
4. Schakel het selectievakje Gegevens van favoriete websites behouden in als je de cookies en bestanden van de website in uw lijst Favorieten niet wilt verwijderen.
5. Klik op Verwijderen. (Dit kan even duren als je veel bestanden en geschiedenis hebt.)
6. Sluit Internet Explorer, start Internet Explorer opnieuw en probeer opnieuw of je de webpagina kunt weergeven.
Als je dezelfde foutmelding ontvangt, ga je naar de volgende methode.

Methode 4: De modus Internet Explorer (geen invoegtoepassingen) gebruiken
1. Klik hiervoor op Start, ga naar Alle programma's, ga naar Bureau-accessoires, ga naar Systeemwerkset en klik vervolgens op Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen).

Als het probleem hierdoor is opgelost, volg je de volgende stappen om te bepalen door welke invoegtoepassing het probleem wordt veroorzaakt:

1. Klik op Extra en klik vervolgens op Internetopties.
2. Klik op het tabblad Programma's en vervolgens op Invoegtoepassingen beheren.
3. Klik op een invoegtoepassing in de de lijst Naam en vervolgens op Uitschakelen.
4. Herhaal stap 3 totdat je weet welke invoegtoepassing het probleem veroorzaakt.
Als met de hierboven beschreven methoden uw probleem niet opgelost is, kunt je geavanceerde probleemoplossingsmethodes uitproberen. Kijk voor geavanceerde probleemoplossingen op de onderstaande koppeling:

http://support.microsoft.com/kb/956196

Methode 5: Reset Internet Explorer naar standaardwaarden
Volg de volgende stappen als je de instellingen van Internet Explorer opnieuw wilt instellen via het Configuratiescherm:
1. Sluit alle programma's af, waaronder Internet Explorer (als het programma nog is geopend).
2. Kik op Start Deze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen
. Typ de volgende opdracht in het vak Zoekopdracht starten en druk op ENTER:
inetcpl.cpl
Het dialoogvenster Internetopties wordt weergegeven.
3. Klik op het tabblad Geavanceerd.
4. Klik onder Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen. Klik vervolgens opnieuw op Opnieuw instellen.
5. Wanneer Internet Explorer het opnieuw instellen van de instellingen heeft voltooid, klik je op Sluiten in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen.
6. Start Internet Explorer opnieuw.

Als met de hierboven beschreven methoden jouw probleem niet opgelost is, kun je geavanceerde probleemoplossingsmethodes uitproberen. Kijk voor geavanceerde probleemoplossing bij je ontvangt een foutmelding in Internet Explorer: "De webpagina kan niet worden weergegeven". (http://support.microsoft.com/kb/956196)

Methode 6: Bekijk het hostsbestand
Blader met verkenner eens naar de map
c:\windows\system32\drivers\etc
Daarin staat een bestand Hosts, open dat met kladblok en kijk wat er in staat. Is dat meer dan het onderstaande?
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost


Methode 7: pingtest webpagina
Start - cmd <enter>
Typ in dat zwarte scherm de opdracht
ping service.mcafee.com <enter>
Je moet het volgende krijgen:
C:\>ping service.mcafee.com
Pingen naar service.mcafee.com [205.227.136.88] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 205.227.136.88: bytes=32 tijd=142 ms TTL=242
Antwoord van 205.227.136.88: bytes=32 tijd=140 ms TTL=242
Antwoord van 205.227.136.88: bytes=32 tijd=138 ms TTL=242
Antwoord van 205.227.136.88: bytes=32 tijd=138 ms TTL=242
Ping-statistieken voor 205.227.136.88:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 138ms, Maximum = 142ms, Gemiddelde = 139ms

Wat krijg jij, en dan met name wat er staat op de eerste regel:
Pingen naar service.mcafee.com [205.227.136.88] <<=== dit IP-adres


Methode 8: winsock catalogus resetten
Probeer vanuit een Elevated Command Prompt (**) het commando:
netsh winsock reset <enter>
(**) Start - Alle Programma's - Bureauaccessoires - Opdrachtprompt. Rechtsklik daarop en kies voor 'als Administrator uitvoeren' .
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte 'dos'-scherm achter c:\windows\system32>_

Methode 9: DNScache ledigen en nieuw ip-adres verkrijgen:
Probeer vanuit een Elevated Command Prompt (**) het commando:
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
ipconfig /release

(**) Start - Alle Programma's - Bureauaccessoires - Opdrachtprompt. Rechtsklik daarop en kies voor 'als Administrator uitvoeren' .
Als het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte 'dos'-scherm achter c:\windows\system32>_

Methode 10: Pagina benaderen via proxyserver
Ga naar http://www.superproxy.nl/
en vul daar als URL zo'n pagina in die niet wil, bijv http://support.mcafee.com
Lukt het nu? (je werkt dan via een proxyserver, waardoor het lijkt of je een ander IP-adres hebt]

(Bron)
 
hoi dorado.
ik heb alle methodes geprobeerd, helaas zonder resultaat. Het is nog steeds dan de pagina pas laad nadat ik 5 a 6 pogingen heb gedaan in de adresbalk.
Bij methode 6 staat er exact wat jij heb weergegeven met uitzondering van helemaal achteraan een regel 127.0.0.1. activation.acronis.com. Ik kan dat echter niet aanpassen, daar heb ik de rechten dan weer niet voor (en hij wil het als txt wegschrijven).
Bij methode 7 staat hetzelfde als in jouw voorbeeld, maar de minimum is 184, maximum 194 en average 189 Maar de eerste regel is identiek.
Methode 8 kan ik uitvoeren in de dosprompt maar niet daarna, ik heb die "opdrachtprompt" niet bij de accessoires staan....
Methode 9 heb ik uitgevoerd, de internetverbinding is toen verbroken geweest, maar bij opnieuw opstarten was dat weer herstelt.
Methode 10, ook die pagina moest ik dus 5 a 6 keer "F5, herladen" maar ik kreeg daarna geheel geen resultaat (bv www.nu.nl gaf geen pagina..)

ergens zit er dus iets wat de boel stagneert. Ik probeerde mezelf voor een pagina aan te melden en moest daarvoor een beveiligingscode invullen, dan krijg je zo'n scherm met wat "vervormde" letters en cijfers, maar op deze laptop kan je dat scherm niet zien, die wordt niet zichtbaar... wellicht geeft dat een extra gedachte bij een eventuele oplossing...
 
sjeepon zei:
Ik heb CC Cleaner en ADWCleaner geïnstalleerd, er zijn wel wat bestanden opgeschoond... maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Als ik bv op de url klik in de mail van HELPMIJ dan opent die pagina ook niet. In de adresbalk gaan staan en meermaals enter en/of F5 dan komt er uiteindelijk wel een respons..
Laat hier of hier of hier je syteem maar eens nakijken op malware
 
Opgelost

Één van de drie geadviseerde websites heeft me geholpen, het probleem is opgelost. Nigmaals dank voor de hulp en adviezen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan