Papierformaat A5 ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

SA3

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
127
In mijn rapport-ontwerp kan ik bij Pagina-instelling/Formaat kiezen uit een aantal papierformaten.
Ik heb A5 nodig maar deze staat er niet bij.
Hoe kan ik toch een rapport maken voor A5-formaat?
 
Bij mij staat-ie er gewoon tussen; kan je printer A5 wel aan? Het alternatief is denk ik om het rapport in 2 kolommen op te maken, maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt. Dan beschouwt Access het rapport als een vel etiketten namelijk, en is ook de afdrukstand daar op gebaseerd.
 
Ik wil het rapport gebruiken in een VBA-formulier met een PDF-knop.

Twee kolommen lukt wel. Ik zie dan 2 pagina's op liggend A4, maar dan gaat de pagina-nummering fout (om de twee pagina's het pagina-nummer).
 
Dat is bijvoorbeeld een nadeel. Maar een PDF? Die kan je toch gewoon A4 houden? Laat de lezer het lekker uitzoeken als hij/zij een ander formaat wil :).
 
Ik moet een PDF maken met A5-pagina's met pagina-nummer. Dit moet naar de drukker voor het drukken van een smoelenboek.
Op internet zag ik een OpenReport met Printer.PaperSize=acPRPSA5, gevolgd door een OutputTo AcFormatPDF.
Maar ik krijg dat niet aan het werken.
 
Nogmaals: je printer moet het aankunnen. Kijk eens in de printerdefinitie of A5 daar wel bij staat.
 
Met een A5-printer lukt het inderdaad wel. Maar ik wil helemaal niet printen.
Kan ik met VBA een report wegschrijven naar een PDF-bestand voor A5-papier zonder afhankelijk te zijn van een aanwezige printer?
 
Nee. Maar dat geeft toch ook niet? Als je een opgemaakt rapport exporteert als PDF heb je echt wel een pdf-je als output. Je hoeft 'm echt niet te printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan