Partities met Ubuntu erop verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavyuser

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
62
Beste forumleden alvast een voorspoedig 2011 !

Ik heb ooit Ubuntu in partities gezet naast Windows XP, dat ik er niet helemaal af durfde te halen vanwege onbekendheid met Ubuntu.
Dat is nooit gaan werken, omdat bij opstarten aangegeven werd dat Ubuntu te weinig ruimte had en dus niet kon starten.

Nu is mijn PC ontzettend traag geworden en wil ik de partities met Ubuntu erop helemaal verwijderen, omdat het toch niet gebruikt wordt.

Ik gebruikte in het verleden geloof ik gparted hiervoor.
1) kan ik met windows verkenner de partities met Ubuntu erop leeg maken?
**ik kan het Ubuntu namelijk nergens vinden op mijn harde schijf, maar bij het opstarten wordt het steeds wel aangegeven**
2) als Ubuntu weg, wordt de PC dan nog sneller door ook de lege partitie te verwijderen of maakt dat niet uit? In het laatste geval hoef ik niet met Gparted te werken.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie!
:love:
Heavyuser
 
Laatst bewerkt:
Hi,
voor het verwijderen van de partitie(s) kun je misschien diskpart van microsoft gebruiken.

Voor wat betreft het opstarten:
Ga naar de eigenschappen van 'Deze computer' -> geavanceerd ->Opstart en herstel->Instellingen->Bewerken en verwijder de ubuntu regel.
Haal ook het vinkje weg bij Lijst met besturingssystemen weergeven
 
Zou mooi zijn als Ubuntu de GRUB niet gebruikte.... download EasyBCD, hiermee kun je je Windows bootloader herstellen.
 
@Paranoid, Ubuntu gebruikt idd de GRUB. Ik heb met Gparted de partitie met Ubuntu verwijderd. Toen opnieuw gestart. Maar kreeg toen een GRUB load error #22.
Toen de PC vanaf CD-rom opgestart met een Windows XP kopie en daarmee Windows XP opnieuw geïnstalleerd. Daarna bootte-ie weer normaal en zo te zien zijn de Ubuntu-data nu weg.
De tip in het andere antwoord van city guy had ws ook wel gewerkt, maar ik was al aan de slag gegaan. :p

Bedankt voor de reacties,
:love:
Heavyuser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan