Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeanmi

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Berichten
262
Hoe kan ik op een veilige manier 2 partities van eenzelfde schijf samenvoegen.
Even voor alle duidelijkheid, vaste schijf is in partitie C en partitie E gedeeld.
Op C staat mijn besturingssysteem Windows XP en een aantal programma’s zoals Office, Outlook, antivirus en antispyware.
Op de E staan ook een aantal programma’s zoals Dreamweaver, Flash enz..
Al mijn data staat op een afzonderlijke schijf.
Ik bezit zowel van Norton, Partition Magic 8 en Norton Ghost 9.
Ik had vroeger ook het programma EZ Filetransplanter geïnstalleerd, maar de proefperiode is verlopen en ik ben niet van plan om het tegen betaling aan te schaffen om het maar één keer te gebruiken. Of bestaat er een goed ander freeprogramma die files kan verplaatsen zonder verlies van data.
Of kan ik met de twee Norton programma’s aan de slag.

1. Een back-up met Ghost maken van van de E-partitie.
2. De E-partitie verwijderen (wordt dan de C-partitie automatisch vergroot?)
3. Of met Partition Magic de C en E samenvoegen. Ik beheers wel een klein beetje het Engels (maar niet voldoende) en had het volgende gelezen, dat het niet aangeraden is om twee partities samen te voegen waar op de ene het besturingssysteem staat.
4. Of na een back-up van de E, deze formatteren, en daarna met Partition Magic de twee partities samenvoegen.

Wie geeft mij de beste oplossing?
Alleszins al van harte bedankt voor de eventuele reacties.
Met vriendelijke groet,
 
samenvoegen

samenvoegen met partition magic alhoewel je dan beter even de laatste neemt partition manager 9 die is van paragon (vroeger bedrijf) dan die van norton ...
 
samenvoegen met partition magic alhoewel je dan beter even de laatste neemt partition manager 9 .

Allemaal goed en wel maar ik bezit dus maar 8.0, dus zal ik het daarmee moeten doen.
Kan ik dus gewoon de twee partities samenvoegen en klaar is kees?
Zal natuurlijk eerst een back-up nemen
 

Dank voor uw reactie, ik heb even naar de opgegeven link gesurft, het lijkt mij dus een programma zoals EZ Filestransplanter.
Graag had ik echter toch eerst antwoord gekregen op mijn eerste vragen zoals:
Als ik eerst een backup maak van de E, vervolgens de E-partitie verwijderd, wordt dan C automatisch in de oorspronkelijke grootte hersteld, of moet dit met Partition Magic gebeuren. En vervolgens de backup terug plaatsen op de C.
Misschien werken alle koppelingen dan niet meer of toch?
Is mijn denkwijze volledig verkeerd
Op voorhand bedankt voor alle reacties
Met vriendelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan