Partition Manager for FREE

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal

Is er een partition-manager die werkelijk gratis is?

Dus niet een Trial-versie maar echt gratis.

En die ook nog eens een partitie kan "Vergroten"of "Verkleinen" (Resizen)

En liefst nog een beetje makkelijk "in de omgang"

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
PartitionWizard op minitool CD of zo te downloaden.
Ik gebruik zelf meestal de GParted CD met dito Open Source partition-manager.
Kan ook resizen, vind hem zelf wel makkelijk.
Het is wel een Linux CD, maar als je hem opstart krijg je gewoon een bureuablad met iconen maar ook een menu.
Wel alles in het Engels.
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Oja.. Resizen kun je ook vanuit Windows 7 (8.x en 10 ken ik niet), alleen je kunt dan maar aan een kant de R-kant resizen.... GParted kan beiden L + R.
 
Die Minitool is al een paar gelinkt in draadjes van TS, leest niet goed vermoed ik en die Minitool kan vrijwel alles op dat gebied, ook Easeus kan dat en er zijn er nog wel een paar.
En gewoon vanuit windows.

Met google en zoeken naar free partition manager had je ze zelf kunnen vinden.....
 
Laatst bewerkt:
TS zal zich er wel even in moeten verdiepen. Er zijn inderdaad meerdere goede en gratis tools op dat gebied en ze komen qua gebruik allemaal op ongeveer hetzelfde neer.
 
Hallo Lange Pier,

Ja easeuser kan het die heb ik gebruikt.

Nog even terugkomen op het kopieren van een HD naar een partitie op een grote schijf.
Dat kan gewoon met Acronis, en daarna die groote Harddisk van 1 Tg Resizen met partitionmanager van b.v. Easeuser.

Bovendien nu draait besproken computer met dat nieuwe Mainboard als een tierelier. Mainbloard H61M-P31/W8

Nogmaals bedank voor je belangstelling en bewondering van je kennis van zaken.

MVG
Jan Filarski
 
Hallo Edmoor,

Ik heb die partitionmanager MiniTool gedownload.

En een schijf gekopieerd.

Daarbij vallen een parr dingen op:
1) Kun er ook een schijf, c.q. partitie klonen
2) Kun je een schijf bootable maken, en zo ja, moet dit bootable maken voor het kopieren plaatsvinden?

MVG
Jan Filarski
 
Hallo Edmoor,

Uit het gedeelte: Bootable disk (eerste partitie van de schijf) in miniTools kom ik niet erg. Ik heb het drie keer geprobeerd, maar het lukt niet.

Wel krijg ik telkens foutmeldingen.

MVG
Jan Filarski
 
Ik gebruik de Minitool alleen voor het indelen van schijven en heb er nog nooit een bootable disk mee gemaakt. Daar kan ik dus niet bij helpen. Wel is het handig dat als je zegt foutmeldingen te krijgen, deze er ook bij te vermelden.
 
Hallo Edmoor,
Ik heb die partitionmanager MiniTool gedownload.
En een schijf gekopieerd.
Daarbij vallen een parr dingen op:
1) Kun er ook een schijf, c.q. partitie klonen
2) Kun je een schijf bootable maken, en zo ja, moet dit bootable maken voor het kopieren plaatsvinden?
Dit is toch exact wat je met die grotere schijf in een andere vraag gedaan hebt?
Schijf gekloond en als partitie terug gezet op die grotere schijf waarvan je triomfantelijk melde dat het gelukt was...
Ik neem aan dat je dus nu van de grotere schijf opstart...
Anders snap ik er niks mee van, zeker nu je met deze vraag komt.
Graag toelichting..
 
Hallo andre@home

Ik heb een schijf van 232Gb waar ik Win10 en Office2016 op heb geinstalleerd.

Tevens heb ik een nieuwe grote schijf gekocht, die ik wil verdelen in 4 partities.

Ik benmet Acronis bezig geweest om die (kleinere) schijf te klonen naar die Grote nieuwe schijf.

Toen kreeg ik een Grote schijf met slechts 1 partitie, en dat was niet de bedoeling. Ik had die grote schijf reeds ingedeeld (voor) het klonen in 4 partities.

Wat ik toen nog niet wist maar nu dus geleerd heb, is dat je ongestraft die grote schijf kunt Resizen met b.v. Easeus.com

En dit was dus het hele verhaal.

MVG
Jan Filarski
P.S. Nu is het eigenlijk nog het zoeken naar een Partition Manager, die kan zowel Klonen, Resizen en er niet zo erg lang overdoet als MiniTool Manager, die er ook nog eens niet een bootable disk van maakt.
 
Hallo Edmoor,

De foutmeldingen bij gebruik van MiniTool zijn er 4 met de melding:

Runtime error 216 00409D9A

Ik hoop dat je er wat mee kan. Ik heb het programma volledig gewist (ook via Regedit) maar de vouten komen nog steeds

MVG
Jan Filarski
 
Tja, dat ligt niet aan dat progje......., gebruik het al jaren.

De bootpartitie dient actief te zijn gemaakt en via de live CD klonen gaat makkelijker en je kloont een partitie altijd naar een unallocated space, dacht al meerdere keren geschreven......
 
Toen kreeg ik een Grote schijf met slechts 1 partitie, en dat was niet de bedoeling. Ik had die grote schijf reeds ingedeeld (voor) het klonen in 4 partities.[/B].
Das dus precies wat ik verwacht had.. als je al je partities aangemaakt hebt...
Je hebt nu dus exact gedaan wat ik altijd doe.... de ene disk klonen naar de andere (grote...)... dus daarmee is ie ook meteen bootable... zonder dat je het eerst in de gaten had/ van te voren wist... Daar kwam je vermoedelijk pas achter toen je het ging proberen...

Dat jij resizen niet kende daar had ik geen idee van. Alle partitie managers die ik gebruik, maar meestal GParted, kunnen dat probleemloos.

Het is handiger dat je het hele verhaal beschrijft... dus dat je eigenlijk dat wilt wat je nu pas zelf schrijft.... Ik gaf al een hint of je wel een backup had... maw dan probeer je het toch gewoon en dan zie je wat er gebeurt in jouw situatie, uiteindelijk heb je het toch gedaan, met een partitie maar dan als hele schijf als resultaat...

Minitools heb ik ook wel eens gebruikt, probleemloos.
 
Hallo andre@home

Je schrijft dat je GParted gebruikt, duurt mer dat programma het Klonen ook zo lang als met MiniTools, want dat vind ik wel een grote handycap.

Van wie is GParted > Dan ga ik dat ook z.s.m. onderzoeken.

MVG
Jan Filarski
 
En klonen doe je v.a. de live CD? duurt hier een paar minuten.
Of doe je het vanuit windows, dan lees je niet de reply's.

Gparted is gewoon achterhaald, ook veel gebruikt, tis een op een Linix distro draaiende tool ook v.a. een live cd.
Maar goed, test die ook maar uit.......
 
Hallo Mensen,

Mijn voorliefde gaat nog steeds uit naar Acronis.

Ik vraag me af: zou zo'n gerenomeerd programma als Acronis nou geen mogelijkheid hebben om een disk te Resizen?

In iedergeval is hun moegelijkheid van Klonen ongeevenaard.

MVG
Jana Filarski
 
Al die tools doen hetzelfde en wat is niet ongevenaard.
Koop Acronis Disk Director erbij, die kan resizen.
http://www.acronis.com/en-eu/#
En al die gratis tools doen het hetzelfde, maar ja.........

En dik gedrukt wordt gezien als schreeuwen, waarom schreeuw je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan