Opgelost pasje

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Beste forumleden,

Een algemene vraag.
Hoe kunnen we op een zeer eenvoudige manier een barcode op een mobiel krijgen die ook nog eens te scannen is en voorzien van een logo en de naam van de persoon?
Zeer eenvoudig wil zeggen dat oudere mensen de barcode op hun mobiel kunnen plaatsen en kunnen tonen.
Ik zelf dacht aan een pdf verzenden met barcode, logo en naam, via email.
Email openen en de bijsluiter openen.
Wat mooier zou zijn is een icoon op het mobiel te plaatsen waar de barcode achter zit, als dat al mogelijk is?
Geen plastic kaartje meer maar via het mobiel een barcode tonen.
Dit zou kunnen via Word maar ook via Excel denk ik.
Iemand een idee?

Met vriendelijke groet, corania17
 
Goedemorgen route99,
Ja het lijkt er op, alleen denk ik dat het moeilijk gaat worden om deze keuze aan oudere mensen voor te leggen.
We kunnen het proberen alleen ben ik niet zo te spreken over de zichtbaarheid van de barcode.
Bij pasnl zie ik maar de helft van de hoogte van de barcode en bij een ander was de code niet in te lezen.
Wij hebben +400 leden en die willen we graag allen voorzien van een barcode omdat die niet op hun plastic pasje staat, was blijkbaar niet aan gedacht.
Ik ga het verder onderzoeken en bedank u hierbij voor uw raad.

Met vriendelijke groet, corania17
 
Eerlijk gezegd. Vanuit gebruikersgemak zie ik maar 1 oplossing en dat is zelf een app maken die enkel dit doel heeft. Succes.

Persoonlijk zou ik de pijn pakken en 400+ kaartjes vervangen. Dat is aan het einde van de streep goedkoper en sneller.
 
Je oorspronkelijke plan is best uitvoerbaar, zeker als je StoCard gebruikt, dat is best simpel in het gebruik. Maar het hangt uiteraard ook van je doelgroep af; mensen die niet handig zijn met computers en mobiele telefoons gaan het sowieso lastig vinden om het zelf in te richten.

Aan de organisatie kant is het best simpel te maken: ontwerp in Word een Samenvoeg etiket dat ongeveer de grootte heeft van een bankpasje, zet daar het logo en de (persoonlijke, neem ik aan) barcode op, en eventueel op een tweede etiket (de 'achterkant' zeg maar) de persoonsgegevens. Voeg samen met het adressenbestand (Excel?) en voer uit naar een nieuw document. Knip vervolgens de etiketten (twee per kaart dus) uit (al kan je e.e.a. ook met een begeleidende brief in één A4 document zetten) en stuur dat naar de leden.

Die zetten dan StoCard op hun telefoon, en maken daar een nieuwe kaart aan. Daarbij scannen ze de barcode, en maken in Stocard twee foto's van de 'voorkant' en 'achterkant' van de kaart, zodat je alle gegevens in StoCard hebt.

De rest is eenvoudig: de leden komen met telefoon, openen StoCard en jullie kaart, en scannen maar!
 
Beste OctaFish,
Bedankt voor uw bericht..
Ik heb inmiddels de app PasNL geinstalleerd en ook een beschrijving gemaakt hoe er een pasje in aan te maken met barcode.
Dit werkt perfect voor mij maar of dat voor iedereen zo zal zijn is nog de vraag.
Het is niet moeilijk als de beschrijving wordt gevolgd.
Er staat een logo op de beschrijving die misschien wat problemen zou kunnen veroorzaken bij het fotograferen in formaat.
De rest is vrij simpel in te geven.
Vanmorgen had ik weer een andere gedachte om een kassabonprinter te gebruiken waar ook de barcode, naam en logo op komen te staan.
Maar als vereniging is er niet zo veel geld uit te geven, maar we zullen zien.
Uw voorstel is ook goed alleen bij de aanmelding krijgen de mensen nu een A4 waar de gegevens op staan en een beschrijving van de actie.
Maar die beschrijving kennen ze al want daar hebben ze zich nu voor aangemeld.
We kunnen wel pasjes op A4 printen via Excel en Word.
We krijgen het hoofdkantoor nog niet zo ver om nieuwe pasjes te maken, maar misschien dat het er wel aan zit te komen.
De oude naam van de vereniging wordt gewijzigd in Senioren Netwerk Nederland, met misschien nieuwe pasjes.
Voor nu wens ik u en uw naasten hele fijne feestdagen en een goed, gezond, gezegend nieuwjaar 2024.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan