• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Patient Ja en Nee aanwezig

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PedroJV

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2018
Berichten
66
Beste Form,

ik heb een lijst met patientnummers, waar een Ja of een Nee achter vermeld wordt.
Via een formule zou ik graag alleen de patienten eruit filteren die alleen een Nee hebben in de records.
Zie bijlage

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • TestPatientJa-Nee.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 13
Wat is nu je gewenste resultaat? Een lijst met 0 en 1, een gefilterde lijst, of een aparte lijst?

1. Een lijst met 0 of 1 lijkt me geen nut hebben.
2. Het gemakkelijkst is een filter boven de tabel (selecteer cel in tabel en Ctrl+Shift+L, daarna alleen nee selecteren).
3. Aparte lijst kan met Excel 365 gemakkelijk:
Code:
=FILTER(A2:A8;B2:B8="Nee";"")
Voor overige versies van Excel kan het ook wel maar dan is het wat bewerkelijker, dus ik hoop dat je Excel 365/2021 gebruikt.
4. Optie is ook nog een draaitabel te gebruiken.

Dus: wat wil je precies?
 
zet in cel D2 deze formule en dan naar beneden kopiëren/slepen

=AANTALLEN.ALS($A$2:$A$8;A2;$B$2:$B$8;"ja")

uitkomst is 0 indien alleen nee voor een patientnr is gevonden, en 1 of hoger als er ook ja voorkomt.
 
Dank voor de hulp, de oplossing van Roel Jongman werkt perfect.

Alexcel natuurlijk ook bedankt.
 
Ik heb niet helemaal goed gelezen... mijn fout. :oops: Mooi dat het opgelost is.

Toch ook nog een optie voor Excel 365 die de patiëntnummers weergeeft die alleen Nee hebben:
Code:
=LET(a;A2:A8;b;B2:B8;UNIEK(FILTER(a;AANTALLEN.ALS(a;a;b;"Ja")=0;"")))
 
Laatst bewerkt:
Hoezo formule ? Ook jouw Excel bevat autofilter.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan