PC aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bern@rd

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2003
Berichten
842
Graag uw opinie over deze PC.

Ik zoek beslist geen super PC. De PC zal gebruikt worden voor oa video/foto bewerking en niet voor spelletjes.

Fujitsu-Siemens Scaleo PI 2550
Intel Core 2 Quad Q6600, 2.4 Ghz, 1066 Mhz FSB, 8 Mb L2 cash.
4 Gb geheugen
500 Gb HDD
Nvidia Gforce 9300.
DVD DL brander
5x USB
2x Firewire
DVI
S-video
Euro 570,-
 
prima toch.

goed voor een quad gekozen.schijnt voor video/foto beter te zijn(somebody correct me if i.m wrong.

videokaart is basis.wellicht een optie voor een andere kaart?

No correct...haha.
Heb Q6600 met P5K pro moederbord. Overgeclockt naar 3.8 Ghz en bijvoorbeeld een film omzetten naar DVD formaat duurt ongeveer 7 minuten. Branden, binnen een kwartier kan ik zeggen, dat ik een film kan regelen haha.

Welk moederbord neem jij overigens? Die Fujitsu...
Standaard quad 2.4Ghz zal je het verschil ook al merken.
Je kan best iets overclocken naar iets hogere snelheid zonder dat het enig kwaad kan.

Vcore staat namelijk standaard op 1.35... deze ietsje ophogen naar 1.40
FSB op 333 zetten
multiplier op 9x zetten.

Je hebt een quad op 3.0Ghz

Dat is perfect voor jouw! Absoluut!

Ik zou kiezen voor het P5K moederbord!

opmerking:
geen 64bit (dat overigens toch nog niet echt nodig is) dan gewoon 3GB nemen ipv 4, omdat 32bit niet meer dan 3.3 herkent.
Daarnaast een goede voeding kiezen, je hebt hele dure en hele goedkope, die goedkope zijn 'meestal' herriemakers.
Coolermaster 620 watt is perfect voor jouw systeem.
Eventueel 550watt moet ook voldoende zijn, maar in de toekomst mocht je willen uitbreiden dan kom je weer krap te zitten.

Dit zag ik beide nog niet staan in jouw rijtje.
Q6600 is een goede keuze als je begint met videobewerking.

ps: ik vindt zonder beeldscherm die 570 euro veel te duur. Kan eigenlijk nog wel wat goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
dan zal TS dus zelf moeten gaan samenstellen...
ook optie natuurllijk maar dit voorstel van hem is met een installatie van vista en ??

wat zegt ts erover?
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank voor de reacties. Het betreft hier een kant en klare PC die zo van de band komt rollen, ik heb er nl geen zin meer in om zelf een PC te gaan samenstellen.
wat krijg jij nog aan software bij??
OS: Vista home premium. De rest van de software die je erbij krijgt is toch altijd shareware of bagger. Ik zet er mijn eigen software op, Adobe Premiere, Pinnacle, Office, Total Commander, etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan