pc besteld. kan hij ermee door?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
Goedendag,

Vandaag heeft mijn pc het definitief begeven en ben van plan deze dagen een nieuwe pc te kopen. De kast van mijn pc, de koeler, de hardeschijf en de dvd speler kunnen nog steeds gebruikt worden. De hardeschijf is een caviar green.

Wat moet hij kunnen?
Hij moet games kunnen draaien (zware games) zoals battlefield 3. Hij moet dit kunnen op 1080p en het liefst op ultra. Hij moet snel zijn met programma's als photoshop, illustrator en in-design. Hij moet 3D ondersteunen.

Samenstelling pc:
Screen shot 2012-06-21 at 7.52.54 PM.png

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Rowan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn mening is dit prima.
i7 en 8gb ram voor de zware programma's en een dikke videokaart voor de games.
 
Ja lijkt mij ook hoop nog meer bevestigingen te krijgen :)

edit:

Ik had nog een vraagje. Of de socket kan. Er staan namelijk het volgende:

Moederbord:
Processorsocket Socket H2(1155).

Processor:
Socket 1155
 
Laatst bewerkt:
is een prima pc, 2 vragen echter:

1. waarom neem je geen andere processor, bijvoorbeeld een 2600k. scheelt niks in kloksnelheid, hij draait weliswaar op sandy bridge, maar deze biedt eigenlijk niet veel minder dan de ivy bridge en ik dacht dat ivy bridge veel meer energie verbruikte. daarnaast is bijvoorbeeld de 2600k goedkoper

2. waarom neem je een pro moederbord, maar niet de K versie (dus de 2600k of de 3770k) versie van je processor? prijsverschil tussen de 3770 en 3770k is een tientje, dus kan je beter OF de normale versie van je moederbord nemen (dus niet de PRO variant) icm de 3770 OF de PRO versie inclusief de 3770k variant. met als verschil uiteraard de mogelijkheid tot overklokken.
 
Ik heb niet zoveel verstand van hardware vandaag :) Bedankt voor je reactie!

Zou je misschien de tweakers pagina van de producten kunnen posten zodat ik ze eens kan bekijken en zeker weet dat ik niet de verkeerde hebt. Wat heeft de K versie voor voordelen ? :)

En als de processor goedkoper kan voor het zelfde performance altijd natuurlijk! :)

Bedankt voor je hulp!

Gr,
Rowan
 
Een K versie kan je overclocken en een niet K versie niet (overclocken is tegenwoordig zo simpel dat iedereen het kan!)

verder krijg je bij ivy bridge de volgende voordelen:
Intel quicksync, sneller video's omzetten.
Iets waardoor je de stekkers van je monitor in het moederbord kan steken en toch de kracht van je videokaart erdoor kan voeren.
Caching van de harde schijf.
Ook ondersteunen ze usb 3.0 (native) en pci-e 3.0
een betere interne GPU
 
@mastermindz,

persoonlijk vind ik de voordelen niet erg opwegen tegen het prijsverschil, daarnaast wordt ivy core makkelijk tot 20 graden warmer, wat redelijk slecht is naar mijn mening. veel van de voordelen van ivy van bijvoorbeeld al weg als je een goede videokaart in je pc hebt zitten, en dat je dat de poorten van het moederbord kan gebruiken ipv die van je videokaart... nounou...
 
Dus wat kan ik het beste doen? :p Kun je de precieze naam geven van het moederbord en processor? :)
 
Topic verplaatst van hardware/overig ---> aankoop nieuw systeem /upgraden.

Succes met je vraag.
 
@mastermindz,

persoonlijk vind ik de voordelen niet erg opwegen tegen het prijsverschil, daarnaast wordt ivy core makkelijk tot 20 graden warmer, wat redelijk slecht is naar mijn mening. veel van de voordelen van ivy van bijvoorbeeld al weg als je een goede videokaart in je pc hebt zitten, en dat je dat de poorten van het moederbord kan gebruiken ipv die van je videokaart... nounou...

Dat vind jij, ikzelf converteer nogal wat video en dan is een ivy bridge sneller dan een sandy bridge.
Ook is het cachen van je ssd om je harde schijf te helpen een goedkopere oplossing dan een grote SSD kopen.

Het is misschien voor veel mensen het extra geld niet waard, maar toch vind Ik dat we de TS alle informatie geven die hij/zij nodig heeft voor het maken van een game PC.

Bijv: Als de TS filmpjes opneemt, bewerkt, en op youtube zet (en dit dagelijks). Dan is een ivy bridge zo gek nog niet.
Als de TS veel video's doet converteren (voor een mediaspeler bijv.) dan scheelt dat met een ivy bridge veel werk.

overings is het prijsverschil maar 34 euro bij 4launch.n


http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-104486
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-123749
 
@frankwannet
Bedankt voor het overzetten van mijn vraag naar de goede sectie :)

@mastermindzh
Ik heb niet zoveel verstand hiervan, maar scheelt het zoveel qua snelheid dan? En wat bedoel je met het cachen van je SSD? Ik heb geen SSD :)

Ik zou inderdaad heel graag videos kunnen opnemen met deze pc en ook met goede kwaliteit. Maar het moet wel echt voordelen met zich mee brengen wil ik extra geld uitgeven. Het is namelijk al een hoop geld.

@ Example5
Ik wil inderdaad niet dat mijn cpu erg warm word door iets wat niet veel voordeel met zich mee brengt. Dit verschil moet wel zo groot zijn wil ik er extra geld aan uitgeven en wil ik dit ten koste laten gaan van de temperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Het cachen van een ssd houd in dat je langzame harde schijf sneller wordt gemaakt doordat eerst alles naar de ssd wordt geschreven en op de achtergrond pas naar de HDD.

Het opnemen zal niks uitmaken met welke cpu dan ook, het nabewerken en renderen (converteren naar .mp4 ofsow) is op een ivy bridge sneller.

voor de rest zijn de cpu's gelijkwaardig. Het klopt wel dat de ivy bridge wat warmer.

Ik heb een 3770k die nu (op dit exacte moment)
maximums heeft van (realtemp) 43,41,39,41 hij is overgeclocked naar 4.2ghz en heeft een corsair h80.
 
@mastermindzh
helder, maar het is dus inderdaad afhankelijk van waarvoor je hem gebruikt. ikzelf heb het niet nodig, jij wel, de vraagsteller... tsja

@killer
het is dus aan jezelf of jij de voordelen van mastermindz de moeite waard vindt. ikzelf heb ook een 2600k en vind het een prima ding voor o.a. gaming. ga dus even rustig kijken of jij vindt dat de voordelen van de ivy bridge de moeite waard zijn...

op zich zijn die temperaturen erg netjes master, wat voor koeling gebruik je? ik heb zelf overklok naar 4.4ghz, maar mijne loopt wel iets warmer (komt mede omdat ik gewoon op stock koeling draai)
 
Laatst bewerkt:
corsair h80 (stond ook in mijn vorige bericht :p)

al helpt het misschien dat ik niks voor de intake heb zitten (geen cages geen hdd's), de hdd's zitten in de server en de cages liggen in de kast :p ssd zit aan de onderkant van de PSU duct. (haf x)

Heb hem nog niet verder als 4.2 getest. nooit meer aan toe gekomen :p vind het wel goed zo :)
 
Laatst bewerkt:
ah zie het inderdaad nu pas. das inderdaad wel een nette, ga ik misschien ook eens naar kijken
 
Je hebt wel de kans dat hij wat ratelt (is een probleem met de h80 en h100), je kan dan een kleine resistor ertussen zetten (of een kabel kopen die dat in zich heeft). Ik heb er een die ratelt maar ik kan hem niet horen boven de fans uit (die op 40% staan)

volgens corsair is de failrate echter nog steeds onder de 1%.
 
Ik moet nog even kijken welke ik dan ga kopen vanwege de prijs. Bedankt voor de hulp beide ! :D. Ik ben weer wat wijzer geworden :) Maar voor dat cache heb je zeker wel een SSD nodig :p Heel erg bedankt!
 
Ja voor dat cachen heb je een ssd nodig, maar de prijs van de ssd's daalt elke dag een beetje.

Kies vooral zelf wat je het beste vind, heb je het niet nodig betaal dan niet extra om te kunnen zeggen 'Ik heb de ivy bridge cpu'. soms is het slimmer om te zeggen 'ik heb die 40 euro bij een ssd bijgelegd'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan