PC geleidelijk upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejong12

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Berichten
23
Beste iedereen,

Zoals in mijn voorgaande topic in het moederbordsectie, is gebleken dat mijn moederbord 'stuk' is (hij doet het nog wel ) bij een van de geheugenslots en nu wil ik hem graag gaan upgraden. Ik wil graag eerst het moederbord, cpu, en geheugen vervangen, en later de videokaart met als doel een HD4870 of 5770 en evt. de hardeschijf. Nu heb ik dit ff samengesteld: klik.

Mijn huidig systeem:
- AMD Athlon 64 x2 4800+
- ECS Geforce6100PM-M2
- 2x1GB Aeneon DDR2-667 CL5
- nVidia Geforce 8600GT
- Maxtor DiamondMax 21 250GB
- LG GSA-H58N DVD-Brander
- 400W Voeding

Nu is mijn vraag, gaat de i5 750 niet bottlenecken met de GF 8600GT?
En is 400W eerst voldoende voordat ik een nieuwe videokaart erin stop?

Mvg,
Arjen
 
Hoi,

Ik weet niet wat je met bootlleneck bedoeld qua vraag maar de 8600 zal gewoon werken hoor en 400 watt zou moeten gaan mits het een beet je merk is dus als je even het merk opgeeft kan ik je helpen
 
Met het bottlenecken bedoel ik of de videokaart en cpu elkaar niet in de weg staan, zodat ze langzamer gaan werken. Het merk van de voeding is Casecom.
 
Hoi,

De videokaart zal dan de bootlleneck zijn maar als je niet gamed dan lukt dat nog wel hoor en de voeding heeft ook nog een type? lastig he
 
Weet je echt zeker dat het gaat bottlenecken? Ik speel wel wat games, zoals Guild Wars enzo, niet zware, maar ik haal nu 60 FPS in Guild Wars, haal ik dan minder? Ik kan het type echt niet op de voeding vinden! :p
 
Hoi,
In vergelijking met je nieuwe videokaart bedoel ik he die je wilt kopen met de nieuwe processor zal de 8600 niet onderdoen met de oude processor denk zelfs nog wel wat beter maar met de nieuwe videokaart zal je zeker verschil moeten hebben.

Misschien druk ik met niet goed uit maar hoop dat je me begrijpt
en dit is de site van je voeding kan je aangeven welke je nu hebt?
 
Laatst bewerkt:
Nu begrijp ik het wel, ik dacht dat je bedoelde van dat mijn oude videokaart ging bottlenecken met de processor.
 
kijk nog even naar mijn aanpassing in me vorig bericht ivm je voeding
 
Ja, dat is de site, maar het is een voeding zonder lichtjes. :p De KYP-500ATX denk ik.
 
Hoi,
Denk dat de voeding wat te kort gaat schieten maar je zou hem kunnen proberen je merkt het gauw genoeg. Maar een 450 a 500 watt A-merk voeding zal denk ik beter zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan