pc hulp gevraagt !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
99
hey there
kzit eraan te denken om mn pc te vernieuwen en heb volgens mij wel goede dingen erin zitten.
her zat ik zelf aan te denken:
processor; Intel Core 2 Duo E8400
moederbord: Asus P5B
geheugen: Corsair VS3GBKIT667D2 4096mb, kit of 2
videokaart: GeForce 8800GT
voeding: Cooler Master Extreme Power Plus 460 Watt, 20+24 pins.

had hierover 2 vraagjes.
1. Werkt dit zo allemaal samen, bedoel niet AMD moederbord ofzo??
2. heb ik genoeg voeding, en wat betekentdat 20+24 pins eigenlijk
 
die voeding is volgens mij wel aan de lage kant,,, maar voor de rest wel netjes,,, goede videokaart en hele goede processor om te gamen,,,zeker omdat hij ook nog betaalbaar is en veel sneller dan zo'n quad core van die prijs (gericht op gaming dan)
 
die voeding is volgens mij wel aan de lage kant,,, maar voor de rest wel netjes,,, goede videokaart en hele goede processor om te gamen,,,zeker omdat hij ook nog betaalbaar is en veel sneller dan zo'n quad core van die prijs (gericht op gaming dan)
kijk eens bij 4launch, daar is een OCZ voeding voor 50,00 van 500 watt
 
maar mijn vraag is of die voeding bij mijn moederbord kan.
want heb een beetje al naar een antwoord gezocht, maar kwam niet veel verder dan dat het met elkaar te maken had.
kan dat zo samen??
of heb ik voor die voeding een 24 pins voeding nodig ofzo
 
maar mijn vraag is of die voeding bij mijn moederbord kan.
want heb een beetje al naar een antwoord gezocht, maar kwam niet veel verder dan dat het met elkaar te maken had.
kan dat zo samen??
of heb ik voor die voeding een 24 pins voeding nodig ofzo
Voor het moederbord heb je een 24pins-aansluiting nodig.
Vroeger was alleen de 20-pins standaard. Deze kon te weinig energie leveren, dus zijn er 4 pinnetjes bij verzonnen.
Dus als bij een voeding 20/24 staat, dan betekent het dat je deze ook kan aansluiten op een 20-pins-moederbord.
 
dus als er 20+24 pins staat betekent dat dat die op alle moederborden kan die je nu kan kopen ??
 
dus als er 20+24 pins staat betekent dat dat die op alle moederborden kan die je nu kan kopen ??
ja.

Soms is het noodzakelijk om een 2x4pins aan te sluiten. Bij veel (de meeste) moederborden is dat maar 1 4-pins (p4-stekker wordt deze geloof ik genoemd), maar bij sommige gebruiken ze een 2e.
Vaak dient de 2e om ook heel zware processors voldoende energie te geven.
 
ja.

Soms is het noodzakelijk om een 2x4pins aan te sluiten. Bij veel (de meeste) moederborden is dat maar 1 4-pins (p4-stekker wordt deze geloof ik genoemd), maar bij sommige gebruiken ze een 2e.
Vaak dient de 2e om ook heel zware processors voldoende energie te geven.

dus dat heb ik niet nodig
 
overigens: als er maar een paar euro verschil zit tussen een 460W en een 500, of 600W voeding, dan zou ik de zwaardere nemen.
Dat betekent niet dat 460W problemen gaat geven. Maar een beetje marge is toch niet erg...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan