Pc klinkt als op hol geslagen hartbewaking

Status
Niet open voor verdere reacties.

hippiehip

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
63
Na een maand van huis te zijn geweest, kwam ik thuis en start mijn PC op. Bij het opstarten klinken echter erg verontrustende geluiden, klinkend als een wild piepende hartbewaking van iemand waarvan het hart ermee gestopt is. De computer start ook niet meer op. Wat zou dit betekenen? (Ik weet dat het niet goed is) Zou mijn computer overleden zijn? Of kan het ook iets anders zijn? (Iets wat te repareren valt?).

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 
De eerste vraag die je altijd krijgt:

Hoe gaat die piep precies ?

Lang , kort etc & hoevaak.

Zal wel iets met het geheugen zijn.
 
Handleiding van je moederbord bij de hand?

Die piepjes geven aan wat er mis is... Het staat vast in die handleiding wat die piepjes betekenen..
 
Controleer eerst eens alle kabels. Maak de PC eens stofvrij (b.v. met een busje perslucht (verkrijgbaar bij iedere hobby- of PC-zaak), met een hobbycompessor, of (voorzichtig) met een stofzuiger).
 
Laat die stofzuiger maar zitten, grote kans op statische electriciteit...

Compressor kan iets te zwaar zijn, ik raad voor het weghalen van stof een busje perslucht aan.

@Dillondarko: Bekende tekst in je handtekening :p
 
Ik repareer PC's voor me vakantie baan (format, install etc :p)
meestal als die gegint te piepen zijn de kabels van de HD/CD beide los of de geheugen zit er niet perfect in


@Tha Devil
Mijne is leuker van l33t-spe4k :p
 
Laatst bewerkt:
Vooralsnog maar even wachten op de TS tot die reageert.

@-Ultimate-123: Mwoah, heb het niet zo op drukke dingen. Hoewel die van jou meer tekst heeft houd ik het lekker simpel met plain text ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan