PC loopt vast en crashed na installatie van 2GB geheugemodule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Housensation

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Berichten
9
Hallo leden zoals jullie zien is dit mijn eerste post op dit forum, aangezien ik overal heb gezocht en niet echt een antwoord heb kunnen vinden dat mij kon helpen heb ik besloten me hier te registreren aangezien een paar keer via google naar deze site werd doorgelinkt.

Ik heb een vraag waarbij meerdere mogelijke oorzaken het probleem kunnen veroorzaken.

Ik heb 2 weken terug een 2GB geheugen module gekocht om mijn 1GB module te vervangen. Na de installatie kreeg ik steeds een melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Wat bleek: ik was vergeten een jumper aan te sluiten op mijn Floppy Disk Drive zo leek het want daarna gaf de pc de fout niet meer aan voor zover. Toch heb ik nu een raar probleem sinds ik die 2GB module er in heb zitten heb ik soms een vastloper wat misschien kan komen door de harde schijf aangezien het lampje dan blijft hangen en de pc ook zo'n 10 sec. Ook komt het wel eens voor dat bij het laden van playlisten in winamp of andere files de pc plots opnieuw opstart zonder melding van het probleem.

Ik heb al verschillende mogelijke oorzaken gelezen op andere fora zoals bijv. de swap van windows. Dus ik heb het virtueel geheugen ook maar uitgezet maar dit had ook geen zin. Aangezien het meerdere oorzaken kunnen zijn zou ik toch graag een mogelijke oplossing van jullie kant willen horen voordat ik de pc wegbreng voor reparatie.

Voor de installatie van de 2GB module:
Oudere Nvidia drivers (zowel voor moederbord als VGA)
Oudere Realtek onboard HD audio codec driver

Ik heb zowel XP als Vista laten draaien maar bij beide besturingssystemen blijft het probleem zich herhalen.

Momenteel draai ik weer XP met de volgende hardware:
Moederbord: Gigabyte GA-M51GM-S2G
Voeding: Aerocool 350Watt, waarbij ik 1 jumper was vergeten aan te sluiten op de FDD (voorheen een 300Watt standaard voeding)
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2,01 Ghz.
VGA: XFX Geforce 7600GT PCI-xpress
Hardeschijf: Samsung 250GB S-ATA

Alvast bedankt!
 
Wat voor geheugen precies heb je bijgeplaatst? Geef eventueel even een linkje naar dat geheugen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan