pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

willembrink

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Berichten
64
Hallo,

Ik heb een poosje geleden mijn moederbord vervangen omdat de oude defect was.

Ik moest daarbij ander intern geheugen hebben omdat de oude er niet in paste.
Op het vorige moederbord zat 512mb en nu heb ik voor een poosje 128 mb.

(Ik heb er windows xp pro opstaan)

Sinds dat ik zo weinig geheugen heb loopt mijn pc steeds vast na ong. 5 min. (is nog wel eens verschillend).

Wie weet de oplossing hiervoor?? moet ik meer geheugen erbij doen, of is het iets anders??
 
In principe zou Win XP met 128mb geheugen gewoon moeten werke, langzaam, maar zonder vastlopers.
Dan moet dat geheugen uiteraard wel goed zijn, dus wellicht is een geheugentest wel op zijn plaats.

Daarnaast nog een vraag: na het plaatsen van dat nieuwe moederbord ook Windows opnieuw geinstalleerd incl. alle benodigde drivers??
 
Kan je beschrijven hoe je pc vastloopt?
Kan je taakbeheer wel openen dmv ctrl+alt+del?
zoja: wat zie je daar?
Zolang je niet met zware programma's werkt mag je pc niet vastlopen vanwege een tekort aan ram. Tenzij je echt extreem hoge geheugenaanvragen ineens doet, maar bij normaal gebruik kan dit niet.
 
Laatst bewerkt:
Het beeld staat dan gewoon helemaal stil en hij reageert nergens meer op.:shocked:

Het maakt eigenlijk niet uit waarmee ik bezig ben soms ook gewoon als ik aan het internetten ben.

Als ik een zwaar spel opstart zegt hij wel dat er geheugentekort is ofzo, maar meestal doet hij het wel voor een poosje.

Mijn broertje speelt er vaak fifa 07 op en soms kan hij zo een paar wedstrijden spelen en hij loopt vast, maar soms loopt hij meteen als je fifa opstart vast.
 
Ik heb idd na het nieuwe moederbord windows opnieuw geinstaleerd, en als het goed is ook alle drivers opnieuw. want welke drivers zouden dan misschien niet geinstaleerd zijn?? kan ik die nog nakijken.

taakbeheer kan ik ook nog gewoon openen.

http://rapidshare.com/files/50114675/Processen.bmp
 
Laatst bewerkt:
Kijk bij apparaatbeheer of er ergens gele uitroeptekens of vraagtekens staan
 
Ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden,

Ik had eerst de stekker van de pc in een (slechte) stekkerdoos gedaan,
maar nu heb ik hem gewoon in het stopcontact en naar mijn idee gaat dat beter.

Kan dat kloppen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan