pc samengesteld is dit juist???

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo ik wil een nieuwe pc omdat ik een oudere pentium 4 nog hebt en vaak de pc traag wordt bij het gebruik sommige spellen of programma's. xp vind ik erg fijn dus dit wil ik behouden en GEEN VISTA!!! dit bevalt mij niet. ok...

wat ik met de nieuwe pc wil gaan doen is:

* zootycoon1 , rollercoaster tycoon 2 , gta 4, need for speed, sims 3
* downloaden
* zelf muziek maken met programma's bv magix en/of bewerken op de pc.
* fotoshop cs3
* draadloos internetten via draadloos router
* verder standaard dingetjes zoals bv email, internet, website's , xp games etc...

wat neem ik mee neem of overneem:

* xp software
* hardeschijf s-ata 500gb
* 2x dvd speler/brander
* diskette station
* muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch

benodigd:

* moederbord
* processor
* intern geheugen
* videokaart
* draadloos internet (evt op moederbord???)


ik heb 2 pc's maar weet niet de welke en of het geschikt is voor wat ik bereiken wil ???


intel quadcore Q9400
asus p5q3 de luxe moederbordkaart.
4gb ddr2 geheugen
nvidia geforce 9600 met 1024 mb pci-e
n\-serie 300 mbit wlan wifi pci kaart (ondersteunt draadloos)
650watt voeding

klopt dit??? is dit wat???

of..............

intel core2duo e8500 3.16g 6mb box
asus p5kpl de luxe moederbordkaart.
4gb ddr2 geheugen
nvidia geforce 9600 met 1024 mb pci-e
n\-serie 300 mbit wlan wifi pci kaart
650watt voeding

klopt dit??? is dit wat???

ik twijfel over wat geschikt is voor wat ik er minimaal mee wil doen met bovenstaande eisen. daarnaast of de samenstelling juist is en ik dit ook daadwerkelijk nodig moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Beetje zwakke videokaart. Ik zou toch wel minimaal een HD4850 willen zien...
Moet kunnen is mijn schatting, gezien de onderdelen die je kiest....

(kijk eens naar een AMD 940 en dan een HD4850: houd je nog geld over)
 
Beetje zwakke videokaart.

(kijk eens naar een AMD 940 en dan een HD4850: houd je nog geld over)

maar een amd wil ik niet......

heb ik al goed over nagedacht,

maar een duo core of quadcore zou het moeten worden.

maar waarom ik twijfel over deze 2 processoren is simpel.

1= werkt beide 100% volledig en betrouwbaar met xp ???
2= kan ik mijn genoemde eisen probleem loos blijven gebruiken zonder daarvoor extra dingen te instaleren ??? ik dacht een duo core geschikt is voor games en quadcore voor betere prestaties als ik meer wil gaan doen op de pc. maar ja ik wil beide....
en oudere games blijven gebruiken en stabiel mogelijk.
en zeker voor minimaal 5 jaar vlot mee vooruit kunnen.

mijn budget circa 750€

zie me 1e bericht wat mee te doen en wat ik mee overneem,,,,,,


maar goed welke videokaart met welke processor?????
 
Waarom wil je geen amd, deze gaan nu de Q serie van intel voorbij. De i7 nog niet.
Als je er nog 5 jaar mee vooruit wil, zou ik na am3 kijken, als er een nieuwe processor komt bij amd zal deze backwards compitable worden gemaakt met am3. dan ddr3 geheugen hd4850/4870
Bijvoorbeeld: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[88946]=1&product[80745]=1&product[42465]=1 alleen hier moeten nog fans bij (is max 15 euro en eventueel nog een processorkoeler)
 
Waarom wil je geen amd,

omdat ik dat niet wil!!!!!!:mad:

sorry hoor, maar ben niet weg van amd.

maar weet hoogstwaarschijnlijk wat het wordt, aangezien het geen wat ik er mee wil doen.



processor: intel duo core e8500
moederbordkaart: asus p5q se2
video kaart: nvidia geforce 9600gt 1024mb
geheugen: ddr2 4gb
voeding 650 watt
kast: atx


dit is wat ik overneem en al bezit:

hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition

hoe klinkt deze pc voor een gebruiker als ik? als je niet naar jezelf kijkt??? (zucht) :rolleyes:

het gaat mij nu erom...

* is de pc krachtig genoeg die ik nu samen hebt gesteld?
* kan ik er circa 5 jaar mee vooruit?
* en is alles compactibel ? past dit alles erop wat ik opnoem? heb ik de juiste gekozen?

nee geen amd omdat... ik intel bezit (nu nog pentium 4)en vind intel erg fijn/prettig
nee geen quadcore omdat... ze beter geschikt zijn voor vista, en ik wil xp. en bezit oudere spellen, en ben niet zo super zware gebruiker. tevens iets duurder als duo core's.

dus: duo core voor mij blijft er over....

graag een reactie wat je over mijn samengestelde pc denkt namate wat ik er mee wil gaan doen.
 
hee,

Waarom je vraag hier stellen als je advies niet aanneemt? Ik adviseer je toch sterk om een quad core te nemen aangezien je er 5 jaar mee vooruit wilt. En dat ze duurder zijn dan de core 2 duo klopt niet zie hier:
Een core 2 duo E 8500 voor 185 euro
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+775
Een core 2 quad q8200 voor 159 euro
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+775
Dan hou je nog geld over om een betere videokaart te nemen! staar je niet dood op videogeheugen dit zegt niks! Ik raad je net als marsmannetje deze aan:
http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI
 
Laatst bewerkt:
processor: intel duo core e8500
moederbordkaart: asus p5q se2
video kaart: Sapphire HD4850 HDMI
geheugen: ddr2 4gb
voeding 650 watt
kast: atx


dit is wat ik overneem en al bezit:

hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition


en is dit wel weer goed dan??? mijn budget circa 750€

p.s. ik heb veel gelezen en gevragen maar een duo core is meer geschikt voor games en xp en dat is wat ik toch wil.

ik ben bang met het nieuwste van het nieuwste te halen dat het straks niet werkt met de dingen die ik nu dus heb (in me 1e bericht) vandaar geen quadcore
 
Of je nu duo of quadcore hebt, jouw muis zal het in beide gevallen doen of niet doen. Dat heeft niks met de processor te maken. Dit heeft met het besturingsysteem te maken. je hebt gelijk dat dual core nu nog beter is voor games, maar je wilt er 5 jaar mee doen dus als je kijkt naar de toekomst??
 
Het maakt mij niet uit. Ik heb geen AMD-aandelen.

Maar als je een pc wil die 5 jaar mee moet, dan moet je toch echt kijken naar een quad core. En sinds GTA 4 is quad core toch erg geschikt. Inderdaad niet voor alle spellen, maar er zijn er meer dan je denkt.

Niet voor niets adviseren sites als Tweakers een quadcore.
Als je graag Intel wilt, dan een Q8200. Maar je bent echt veel beter af met een AMD Phenom II 920/940.
Ga aub benchmarks opzoeken (tests).

Een 9600 is GEEEEEEEEEEEN videokaart geschikt voor gamen.
Het is hooguit geschikt voor multimedia-pc's waar heel af en toe een spelletje mee gespeeld wordt (zonder dat je eisen stelt). Maar je moet het zelf weten.... Het is jouw geld.

edit:
ik ben bang met het nieuwste van het nieuwste te halen dat het straks niet werkt met de dingen die ik nu dus heb (in me 1e bericht) vandaar geen quadcore
Dit is onzin. Of iets werkt ligt aan je besturingssysteem. Niet aan quad of dual core.
Ook het geen Vista willen is gebaseerd op angstgevoelens. Probereen het eens een maand uit. Heb ik ook gedaan.
(gedownload is het ook nog eens zonder irritante beveiligingsmeldingen)
 
Laatst bewerkt:
ok ik zal kijken die videokaart dan....

maar noch... begrijp het niet he....

quadcore kun je daar zo simpel als wat xp op krijgen?????

ik denk van niet.... en vele quadcore gebruikers hebben vista,,,,
en ja heb vista alang getest bij me vriendin, ik ben handig in software, maar blijf het geen goede windows vinden. dan maar xp... wat ik al lang gebruik en kan blijven gebruiken.

over 5 jaar heeft nog steeds veel mensen xp, dus het zal moeten blijven werken neem ik aan.

maar ja windows 7??? wat gaat dat doen he op een dual core????

ok ok ok.....

ik neem de quadcore.... maar dan????

werkt me xp niet 100% dan???
kan ik zootycoon, roller coastertycoon niet meer spelen misschien???
sims 2 of de nieuwe die straks komt deel 3 ???

ik wil dit wel blijven gebruiken, want heb het niet uit, en ben daarom bang een stapje terug te moeten doen.


intel pentium 4 dat heb ik nu.
daarna komt uit: duo core
en dan pas de quadcore

maar beide zijn steeds in ontwikkeling. ik hou dat niet bij hoor.

vandaar me twijfel gewoon.

eerder bang om oudere dingen niet meer te kunnen gebruiken.

vandaar ik ook xp wil blijven behouden.

was al moelijk om van win 98 naar xp te gaan, maar xp is gewoon erg fijn.

xp naar vista, is niet leuk, blijft het een k** windows vinden.
 
Laatst bewerkt:
Je luistert ook niet he! Het komt door een besturingssysteem of een spel werkt of niet! of je nu een dual of een quad core hebt maakt geen **** uit. al heb je een core i7 extreme met een gtx 295 in sli, als jij er xp op installeert kan jij die spellen spelen!

Yoeri
 
ok ik zal kijken die videokaart dan....

maar noch... begrijp het niet he....

quadcore kun je daar zo simpel als wat xp op krijgen?????

ik denk van niet....
Laat het denken maar aan ons over........
Het heeft er geen ene **** mee te maken.

en vele quadcore gebruikers hebben vista,,,,
en ja heb vista alang getest bij me vriendin, ik ben handig in software, maar blijf het geen goede windows vinden. dan maar xp... wat ik al lang gebruik en kan blijven gebruiken.
Dus eigenlijk ben je niet slim genoeg om nieuwe dingen te leren?
Als je de uac-meldingen uitzet, dan is vista gewoon XP met een mooier grafisch schilletje.
Een keer een dag vista testen is niet vista testen.

Je merkt de voor en nadelen pas na een echt serieuze tijd proberen....

over 5 jaar heeft nog steeds veel mensen xp, dus het zal moeten blijven werken neem ik aan.

maar ja windows 7??? wat gaat dat doen he op een dual core????

ok ok ok.....

ik neem de quadcore.... maar dan????

werkt me xp niet 100% dan???
kan ik zootycoon, roller coastertycoon niet meer spelen misschien???
sims 2 of de nieuwe die straks komt deel 3 ???

ik wil dit wel blijven gebruiken, want heb het niet uit, en ben daarom bang een stapje terug te moeten doen.


intel pentium 4 dat heb ik nu.
daarna komt uit: duo core
en dan pas de quadcore

maar beide zijn steeds in ontwikkeling. ik hou dat niet bij hoor.

vandaar me twijfel gewoon.

eerder bang om oudere dingen niet meer te kunnen gebruiken.

vandaar ik ook xp wil blijven behouden.

was al moelijk om van win 98 naar xp te gaan, maar xp is gewoon erg fijn.

xp naar vista, is niet leuk, blijft het een k** windows vinden.
Je hebt gewoon geen kennis. Het wordt tijd om die op te doen. Volgens mij ben je jong zat om nieuwe dingen te leren........
 
Je luistert ook niet he! Het komt door een besturingssysteem of een spel werkt of niet! of je nu een dual of een quad core hebt maakt geen **** uit. al heb je een core i7 extreme met een gtx 295 in sli, als jij er xp op installeert kan jij die spellen spelen!

Yoeri

ok....

dat was me niet duidelijk....

dus je krijgt wel xp op een quadcore ?

en de eisen voor een spel heeft o.a. te maken met een besturings syteem dus?

ik neem als vb even een doos bij de hand met de eisen van het spel wat ik wil instaleren:

roller coaster tycoon 2 nl (orgineel)

vereiste:

operating systeem: windows 98/me/2000/xp
processor: pentium II 300 mhz or equivalent
memory: 64 mb ram
hard disk space: 120 mb free
cd-rom drive: 16x or higher
video: 4mb windows 98/me/2000/xp compactibele video card
sound: windows 98/me/2000/xp compactibele sound card
directx: directx version 8.1 (included) or higher


dit is dan zo spel wat ik altijd speel en wil blijven doen, omdat er geen nieuwe meer worden gemaakt in deze 2d versie. (dus begrijpelijk dat ik dit wat oudere spel wil blijven spelen dus)

maar als ik kijk naar de minimale eisen van zo spel merk ik op dat het niet met vista zou werken. hoewel ik later mogelijk naar windows 7 wil gaan.

het is niet dat ik niets wil aan nemen hoor van jullie, maar je krijgt van links en rechts 2 verhalen te horen. dat de een zecht een duo core is meer geschikt. en de ander vind de quadcore meer geschikt of een amd. je wordt er niet echt wijs van.

1 ding weet ik ook wel....

quadcore pc's zijn veel beter als de duo omdat ze later zijn uitgebracht en van moderne tijden zijn.

alleen ben bang voor de moderne tijd dat iets niet werkt of meer kan. zoals nu mijn oude pentium 4 snap je???


maar ja nu ik lees, op ander forums. heb ik gehoord dat xp niet het max. uit de 4 cores kan halen. klopt dit verhaal???????
ik wil geen vista, ik heb die vaak gebruikt en nog. bij me schoonouders op hun pc. maar het blijft voor mij anders.
ja nartuurlijk zou dat later met windows 7 ook zo zijn. maar wie weet is het wel beter dan vista wat ik echt niet wil!

ik heb gewoon twijfel over oude dingen. nartuurlijk wil ik beter en sneller. ik heb goed nagedacht over wat jullie zeiden, tja een quadcore is altijd beter, en vooral in deze tijd. (met bv nieuwe spellen als gta 4 - wat ik ook ga nemen)

wat is dan een zeer goede en snelle quadcore om aan te schaffen????

wederom weer de vraag wat je van deze p dan vind? is dit wat? en compactibel met xp en geschikt voor mijn oudere spellen???


processor: intel Core 2 Quad Q9400
moederbord: Asus P5Q SE2
interne geheugen: weet niet welke hierop past (weten ze bij de winkel wel)
videokaart: Sapphire HD4850 HDMI
voeding: 650 watt
kast: atx

in bezit:
hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition

ik denk dan nu dat deze pc wel goed zit of niet?????

kan ik en xp gebruiken, en me spelen zijn grafisch beter en sneller. en zelfs mooier.

is dit juist???????


als ik deze pc zou bestellen ben ik dan
 
Laatst bewerkt:
Ja het klopt dat xp niet het uiterste uit de quad core haalt, maar als je volgend jaar op windows 7 overstapt? Je zegt dat je er 5 jaar mee doet dus is het dan wel slimmer. Je kan met deze pc makkelijk deze spellen spelen.
 
ok....

dat was me niet duidelijk....

dus je krijgt wel xp op een quadcore ?

en de eisen voor een spel heeft o.a. te maken met een besturings syteem dus?
Nee, de eisen gaan uit van minimumeisen. In het algemeen dus.

ik neem als vb even een doos bij de hand met de eisen van het spel wat ik wil instaleren:
roller coaster tycoon 2 nl (orgineel)

vereiste:
operating systeem: windows 98/me/2000/xp
processor: pentium II 300 mhz or equivalent
memory: 64 mb ram
hard disk space: 120 mb free
cd-rom drive: 16x or higher
video: 4mb windows 98/me/2000/xp compactibele video card
sound: windows 98/me/2000/xp compactibele sound card
directx: directx version 8.1 (included) or higher

dit is dan zo spel wat ik altijd speel en wil blijven doen, omdat er geen nieuwe meer worden gemaakt in deze 2d versie. (dus begrijpelijk dat ik dit wat oudere spel wil blijven spelen dus)
maar als ik kijk naar de minimale eisen van zo spel merk ik op dat het niet met vista zou werken. hoewel ik later mogelijk naar windows 7 wil gaan.
Dat Vista niet erop staat is natuurlijk niet zo gek: het bestond gewoon nog niet.
Of een spel gespeeld kan worden op vista kan je op internet na zoeken.

http://support.microsoft.com/kb/889368
Het feit dat deze pagina het over vista heeft, betekent dat het dus gewoon draait.
Ik heb wel soms gemerkt dat vista soms moeilijk doet als je in c:/program files/ installeert. Elke andere map gaat dan wel goed. Maar goed: ik had de problemen vooral voor SP1: sindsdien niet meer erop gelet. Sterker nog: ik gebruik nu gewoon weer de standaard map.

het is niet dat ik niets wil aan nemen hoor van jullie, maar je krijgt van links en rechts 2 verhalen te horen. dat de een zecht een duo core is meer geschikt. en de ander vind de quadcore meer geschikt of een amd. je wordt er niet echt wijs van.
Hoe langer je met een pc wil doen, hoe handiger een goede quad core wordt.
En jij wilt er 5 jaar mee doen.....

quadcore pc's zijn veel beter als de duo omdat ze later zijn uitgebracht en van moderne tijden zijn.
alleen ben bang voor de moderne tijd dat iets niet werkt of meer kan. zoals nu mijn oude pentium 4 snap je???
Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Wel voor sommige oude spellen onder vista. Maar dit is op te lossen door XP ook te instaleren (dual boot): dan kan je het enkele spel dat je echt niet aan de praat krijgt (ik ken ze niet... maar ik speel ook vooral moderne spellen) toch op xp spelen.

maar ja nu ik lees, op ander forums. heb ik gehoord dat xp niet het max. uit de 4 cores kan halen. klopt dit verhaal???????
Nee dat klopt niet.
Het is wel zo dat je onder XP (de standaard-versie) niet de volledige 4 gig aan intern geheugen kan gebruiken.
Daar heb je vista 64 bits voor nodig.

ik wil geen vista, ik heb die vaak gebruikt en nog. bij me schoonouders op hun pc. maar het blijft voor mij anders.
ja nartuurlijk zou dat later met windows 7 ook zo zijn. maar wie weet is het wel beter dan vista wat ik echt niet wil!
Tja. Wat vind je dan zo moeilijk aan Vista?
Dat begrijp ik namelijk niet.

De UAC (beveiliginsmeldingen als je iets willekeurigs wil doen) is erg irritant, maar is heeeeeeeeeeeeel simpel en uit te schakelen. Maar verder snap ik echt niet wat je bedoelt.

ik heb gewoon twijfel over oude dingen. nartuurlijk wil ik beter en sneller. ik heb goed nagedacht over wat jullie zeiden, tja een quadcore is altijd beter, en vooral in deze tijd. (met bv nieuwe spellen als gta 4 - wat ik ook ga nemen)

wat is dan een zeer goede en snelle quadcore om aan te schaffen????

wederom weer de vraag wat je van deze p dan vind? is dit wat? en compactibel met xp en geschikt voor mijn oudere spellen???


processor: intel Core 2 Quad Q9400
moederbord: Asus P5Q SE2
interne geheugen: weet niet welke hierop past (weten ze bij de winkel wel)
videokaart: Sapphire HD4850 HDMI
voeding: 650 watt
kast: atx

in bezit:
hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition

ik denk dan nu dat deze pc wel goed zit of niet?????

kan ik en xp gebruiken, en me spelen zijn grafisch beter en sneller. en zelfs mooier.

is dit juist???????


als ik deze pc zou bestellen ben ik dan
Iets dergelijks inderdaad. Een Quadcore vanaf Q9300 bij Intel zou ik inderdaad aanraden (Q9400 is goed)
Of AMD 920, of 940 als je wel een AMD-processor wilt.

Je kan dus XP en Vista gebruiken. Maar Vista is veel mooier en onder Vista zijn nieuwe spellen het mooist (door DirectX10)
 
Tja. Wat vind je dan zo moeilijk aan Vista?
Dat begrijp ik namelijk niet.

De UAC (beveiliginsmeldingen als je iets willekeurigs wil doen) is erg irritant, maar is heeeeeeeeeeeeel simpel en uit te schakelen. Maar verder snap ik echt niet wat je bedoelt.


het blijft toch anders dan xp vind ik. ik vind vista nog dan niet fijn werken. het is gewoon anders. ik hou er over op met de dicussie voeren hierover.

alhoewel ik dus nog altijd afwacht met windows 7

die zou wel alles uit de quadcore gaan halen. (lijkt mij) eerst afwachten wat het te bieden heeft he, want wil nu even geen beta test versie doen. maar wach wel aff.

idd. niet bij stilgestaan dat oudere spellen evt ook op nieuwe versies van windows werken. tja... ze bestonden nog niet. joh ik wordt weer veel wijzer zo...

nog even en ik heb een goede pc en kan weer jaren mee vooruit.

5 jaar is een optie... misschien langer he... (heb ook niet altijd ff geld:))


maar goed.....



het wordt dan de pc:


processor: intel Core 2 Quad Q9400
moederbord: Asus P5Q SE2
interne geheugen: weet niet welke hierop past (weten ze bij de winkel wel)
videokaart: Sapphire HD4850 HDMI
voeding: 650 watt
kast: atx

in bezit:
hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition


ben overigens benieuwd dat alle schroefjes e.d. erbij zitten, wantbouw het zelf in namelijk.

ik weet waar ik aan begin, maar is te veel keus.... dat maakte het me erg moelijk. (en voor veel mensen zoals ik google)

nog iets aan toe te voegen????

wat beter kan???
 
het wordt dan de pc:


processor: intel Core 2 Quad Q9400
moederbord: Asus P5Q SE2
interne geheugen: weet niet welke hierop past (weten ze bij de winkel wel)
videokaart: Sapphire HD4850 HDMI
voeding: 650 watt
kast: atx

in bezit:
hardeschijf: 500gb s-ata
dvd speler, dvd brander
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga 19 inch
xp home edition

ben overigens benieuwd dat alle schroefjes e.d. erbij zitten, wantbouw het zelf in namelijk.

ik weet waar ik aan begin, maar is te veel keus.... dat maakte het me erg moelijk. (en voor veel mensen zoals ik google)

nog iets aan toe te voegen????

wat beter kan???

Ik raad je af om aan zelfbouw te gaan doen. Ik heb sterk het gevoel dat je daar de kennis niet voor hebt. Begin er niet aan.
Je hebt in dit draadje laten merken dat je nog niet eens de basis van een computer kent. Begin er dus niet aan!!!!

Voor 35 euro zet Azerty de boel voor je in elkaar. Stekker erin en windows installeren!
Veel beter idee...
 
nou lijkt me er simpel en weet best wel veel.

weet jij veel over autos???? kun je dan een eend tot en met een gloednieuwe ferrari compleet uitelkaar halen en weer terug inelkaar schroeven???

ik denk van niet. hethoud ergens op. en je twijfelt altijd.

zoals ik nu met oudere spellen deed op nieuwe processoren.
welke bezine is het beste voor deze motor??? moet je ff testen he vooraf, handig als ze je op een forum mee kunnen helpen.

ik ben geen junior beftreft over pc's maar ook geen expert dat zijn jullie toch weer wel????

afijn mijn doel:

een goede pc samen stellen op kennis van andere gebruikers.
mijn pc zelf inbouwen.

ik weet wat afstandbusjes zijn (voor moederbordkaart op afstand te houden van frame kast)
geheugen, videokaart, processoren inbouwen is klik werk. staat er zelfs op hoe en wat moet. zelfs in de boekjes de erbij zitten.

nou voeding en hardeschijf inbouwen is een makkie.
het overige lukt me ook goed. heb vaker pc's ingebouwd en uitgebouwd met sucses!

wat wil ik nog meer????

ik ben straks anders ook 35€ kwijt bij een pc zaak waar ik me spullen koop.
maar ook enkele dagen me oude pc + wil me oude pc opknappen en aan me vriendin geven. dus bouw die eerst verder.

ja met overleg van me leverancier, bekijk ik de gevaarlijke opties.

indien te moelijk begin ik er niet eens aan. vandaar ook dit topic gestart is vooraf ik iet aanschaf.

nu weet ik het zeker.
 
nou lijkt me er simpel en weet best wel veel.
Nee, je weet vrij weinig over computers.

weet jij veel over autos???? kun je dan een eend tot en met een gloednieuwe ferrari compleet uitelkaar halen en weer terug inelkaar schroeven???

ik denk van niet. hethoud ergens op. en je twijfelt altijd.
Jij kan niet eens een auto besturen, laat staan er een uit elkaar halen. (om in dezelfde termen te blijven)

zoals ik nu met oudere spellen deed op nieuwe processoren.
welke bezine is het beste voor deze motor??? moet je ff testen he vooraf, handig als ze je op een forum mee kunnen helpen.

ik ben geen junior beftreft over pc's maar ook geen expert dat zijn jullie toch weer wel????
Je bent een beginneling.
Ik niet. Dat klopt. Maar op ook ik ben geen absolute expert. Er zijn er genoeg die mij dingen kunnen leren.
Het verschil is dat ik dingen aan neem en jij niet.

afijn mijn doel:

een goede pc samen stellen op kennis van andere gebruikers.
mijn pc zelf inbouwen.

ik weet wat afstandbusjes zijn (voor moederbordkaart op afstand te houden van frame kast)
geheugen, videokaart, processoren inbouwen is klik werk. staat er zelfs op hoe en wat moet. zelfs in de boekjes de erbij zitten.

nou voeding en hardeschijf inbouwen is een makkie.
het overige lukt me ook goed. heb vaker pc's ingebouwd en uitgebouwd met sucses!

wat wil ik nog meer????

ik ben straks anders ook 35€ kwijt bij een pc zaak waar ik me spullen koop.
maar ook enkele dagen me oude pc + wil me oude pc opknappen en aan me vriendin geven. dus bouw die eerst verder.

ja met overleg van me leverancier, bekijk ik de gevaarlijke opties.

indien te moelijk begin ik er niet eens aan. vandaar ook dit topic gestart is vooraf ik iet aanschaf.

nu weet ik het zeker.
Goed.
Je moet het zelf weten.
Jij koopt dus liever je spullen bij een leverancier waar je ook advies van krijgt: das dus geen goedkope zaak. Dan betaal je dadelijk 100 euro meer voor je spullen. Maar inderdaad... je spaart 35 euro uit. Fantastisch!

Maar als jij al denkt dat je met een dual core geen spel meer kan spelen, als daar niet expliciet op staat dat deze voor dual core geschikt is, dan ben je geen gevorderde gebruiker.

Maar je zoekt het maar uit.
Alleen een vraag: als je problemen krijgt met de installatie: stel de vragen dan op een ander forum: Iedereen mag vragen stellen, maar de site heeft hier helpmij.nl -> dan moet je wel geholpen willen worden.
 
Laatst bewerkt:
Nee, je weet vrij weinig over computers.



knap!

ik stel geen vragen meer!

straks denkt de moderator nog dat we oorlog aan t voeren zijn.


ik ben niet eigenwijs!

ik weet gewoon niet wat ik wil.

vandaar deze topic.

tja vele hebben kennis van pc's die duiken in boeken en leren elke dag bij.
ik niet.
ik meer via via en zelf proberen.

vroeg of laat vervalt de garantie. wat dan? dan kan ik het zelf opknappen.
wat ik graag doe. knutselen hobbyen.


zeg nu eerlijk.....


een pentium 4 is niet te vergelijken met een quadcore of duo core.

waarom geen vraag stellen door evaren gebruikers als ik, over welke processoren.
als ik echt vestand had van pc's dan zit ik niet op dit form hoor.

maar ik weet ook niet exact alles of heel erg veel.

maar begrijp en versta het wel.


deze forum gesloten!

mijn pc samenstelling is dankzij jullie hulp klaar.
ik weet wat nu kan en niet kan.

1 ding vergeet niet.....

spreek nooit over iemand waarvan je iets niet zeker weet, trek geen conclussies.
het maakt deze topic ook niet intresant voor andere gebruikers als we oorlog voeren.

even goede vrienden....

bedankt voor inzet!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan