pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry17939

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2014
Berichten
6
Hallo mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en weet niet hoe het er hier aan toe gaat maar om meteen maar met de deur in huis te vallen: ik zou graag een pc samenstellen voor 1000 euro inclusief windows en assemblage. Ik heb zelf al wat geprobeerd en zou graag van jullie willen horen of het wat is en wat er beter kan aangezien ik er fifa en misschien minecraft wil gaan spelen hoeft het niet extreem te zijn allemaal maar hij moet vooral snel blijven om te internetten en muziek te maken.
alvast bedankt,
berryScreenshot_2014-06-02-22-13-42.jpg
 
Ik denk dat je het met dit (http://azerty.nl/winkelmandje/winke...683533]=1&product[621783]=1&product[258095]=1) lijstje prima redt. Minecraft kan in pincipe al makkelijk op de iGPU van je processor en Fifa denk ik dat, dat makkelijk kan met de 750TI. De geluidskaart heb ik weggelaten want die zit al onboard op je moederbord en de case moet je zelf maar evenkijken dat is persoonlijke voorkeur. De kans is groot dat er ook nog andere (betere) lijstjes komen maar dit lijkt mij in ieder geval een goed lijstje.
 
Laatst bewerkt:
Is het misschien beter als het bedrag 1500 of 2000 euro word want dan heb ik een hele goede pc waar ik lang mee vooruit kan. Is het teveel gevraagd om misschien nog een lijstje samen te stellen dan? Want dat zou ik erg op prijs stellen.
Mvg
 
Tuurlijk kan dat, maar of dat voor deze spellen nodig is? Tja het zal een beetje overkill zijn om er een veel betere videokaart in te zetten. maarja moet je zelf maar even kijken of dat het geld wel waard is.

EDIT: Als je het echt wil lijkt dit (http://azerty.nl/winkelmandje/winke...624210]=1&product[683534]=1&product[649766]=1) mij een goed lijstje voor €1500 euro. Maar ik zou zeker wachten tot morgen zodat andere gebruikers je meer advies hier over kunnen geven.
Mvg
 
Laatst bewerkt:
Een beetje afhankelijk van wat je nu wil en wat je eventueel in de toekomst wil. Ik zou dan echter wel de onderdelen daarop afstemmen.

@Alex, zeker geen slecht lijstje, maar als je voor toekomstvast gaat zou ik zeker investeren in beter keyboard / muis en een Z97 moederbord nemen. Deze moederborden zijn niet echt duurder dan die je gekozen had, maar wel veel extra features
 
@wampier, haha het is laat vanavond dus was de hele z97 reeks vergeten maar dat is inderdaad een goede, in een muis en keyboard wat meer investeren is zeker geen slecht plan lijkt mij dus als topic starter daar geld voor heeft zou hij dat zeker moeten doen lijkt mij
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even verplaats van overige hardware naar aankoop nieuw systeem/upgrade succes met je vraag:thumb:
Tevens even je laatste bericht verwijderd omdat deze hetzelfde is als de 1 na laatste
 
@alexhoog98, een WD Black harde schijf lijkt mij volkomen nutteloos gezien hij ook een SSD heeft. Een WD Green of een Seagate lijken mij beter schikt. Ook is een GTX780ti overkill voor FIFA 14 t/m 20 en Minecraft, en kun je die €300 beter in de processor/moederbord/RAM investeren.

Ik zat dus meer aan zoiets te denken: link.

Hierbij heb ik gekozen voor:
- Intel Core i5 4670k 3.4GHz, is overklokbaar.
- Moederbord met Z87 chipset
- 8GB 1866MHz RAM
- Sapphire R9 270x videokaart, Minecraft en FIFA 14 kun je hiermee vlekkeloos spelen. Ook in de toekomst.
- 240GB SSD + 2TB harde schijf. Genoeg plek op de SSD voor al je programma's en een HDD die groot genoeg is voor al je muziekprojecten.

Ik heb hierbij geen toetsenbord + muis gedaan en ook geen monitor. Hiervoor kun je beter naar je plaatselijke Media Markt, Saturn, Mycom of iets dergelijks gaan om te kijken.
Ook kun je beter de draadloze variant van die controller kopen (link), want dan krijg je er een "draadloze hub" bij en kun je tot 4 draadloze controllers verbinden en kun je bijv. tegen je vrienden spelen als die hun controllers meenemen (wat ook gewone xbox 360 controllers kunnen zijn).

Diderik
 
Laatst bewerkt:
@diderik dat is waar maar aangezien deze pc future proof moet zijn dacht ik laten we er dan een wat snellere hdd in doen. Is 1600mhz RAMniet snel genoeg? Want in de praktijk ga je met een losse videokaart vrijwel geen verschil merken toch?

Overklokken is met deze lijst een optie maar dan moet topic starter wel aangeven of hij dit wel of niet wil.

Dat met die draadloze controller was wel iets wat ik over het hoofd gezien heb maar dat is inderdaad een goede.

Alex
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
overklokken ga ik niet doen, wel is denk ik belangrijk mede te delen dat ik ook watch dogs ga spelen. Ik kreeg van iemand te horen dat het een vette game was. Ik zit ook nog te twijfelen tussen een intel socket 2011 en socket 1150 welke raden jullie mij aan?
Mvg
 
voor gamen zal dat niks uit maken tenzij je 800 euro wilt neer leggen voor een hexa core i7 4690X (zelfs dan nog kun je met een i5 al alles op ultra spelen.)
als je zo grote uit gave gaat doen kun je beter wachten op Broadwell/Haswell-E die komen dit jaar nog uit en ondersteunt DDR4
dan ben je 100% future proof.
 
Laatst bewerkt:
Als je de games op écht hoge kwaliteit wilt spelen zonder ook maar een beetje lag, is dit zeker een goed systeem. Watch Dogs is een vrij nieuwe game en zal zeker wat van je systeem vragen, maar ik denk dat dit vrij overkill is. Vooral dat moederbord is erg duur. Tenzij je inderdaad 4 GPU's erin gaat zetten zou ik eerder gaan voor een moederbord à 200€ (voorbeeld, misscien een downside dat deze max. 32GB RAM ondersteund).

Ik concludeer uit je eerdere berichten dat je niet de meest zware dingen ermee gaat doen. Als je Watch Dogs wilt spelen heb je aan een PC van 700 (componenten only) al ruim voldoende. Als je een beetje schrapt over onderdelen als de GPU, CPU en het moederbord (niet al te veel over die eerste twee) heb je waarschijnlijk al meer dan genoeg.

Als je Minecraft wilt spelen is deze PC echt overkill. Je hebt voor de helft van de prijs al een systeem dat het spel draait op 200+ fps. Zelfs voor Watch Dogs is deze pc al erg zwaar (min, required en ultra specs). Als je er echter het geld voor hebt, houd ik je niet tegen dit te kopen.
 
beetje zonde om zo veel geld te besteden aan de processor die is amper krachtiger dan de i7 4770 maar kost wel meer.
verder is je videokaart slecht leverbaar

kun je niet beter voor een i7 4790K gaan in combinatie met een GTX780 ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Waarom koop je geen Xbox One controller? bijna even duur, en veel beter.
De drivers zijn al uitgekomen die moet je effe zelf gaan download en dan jou controller met een micro-usb kabel aansluiten op jou nieuwe PC.
 
Oke,
Nog even een vraagje, kan je beter 2 videokaarten van bijvoorbeeld 200 euro kopen of 1 van 400 euro?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan