Pc slaat af en start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2001
Berichten
229
Sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem: De pc scheidt er spontaan helemaal mee uit. Alsof ineens de stroom uitvalt. Het is dan ook niet meer mogelijk om op te starten. Ik kan dan op de powerknop drukken maar er gebeurd dan helemaal niets.
Het vreemde is wel dat de powerled van de kast heel regelmatig knippert en die gaat ook pas weer uit als ik de stekker uit het stopcontact heb gehaald ( na een 5tal seconden).

Daarna kan ik gewoon weer opstarten maar meestal krijg ik dan een melding dat het "overklokken geen succes was" en aan aan het eind "update succes". Die melding krijg je ook als de bios is geupdated. Vervolgens duurt het enkele minuten voordat windows volledig is opgestart.

Overklokken doe ik niet en de bios is up to date. Ook heb ik de al een aantal keren "de optimized defaults geladen in de bios maar helaas. De temperatuur is goed en verder kan ik geen problemen vaststellen. De pc heeft ook altijd probleemloos gedraaid.

Zou het aan m'n moederbord liggen (MSI K8N Neo) met name de powerled die maar blijft knipperen als ie is uitgevallen vind ik wat merkwaardig.

Iemand een idee ??
 
dit zou best eens je voeding zijn die bezig is het te begeven.
als je nog een voeding heb legen wissel deze dan eens om.
 
noop, die had ik al vervangen maar het probleem blijft idem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan