pc slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

oli1972

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Berichten
26
Ik heb een Athlon pc en deze slaat steeds vast na een tijd. Als ik dan reset, krijg ik de melding failure boot disk in een dos scherm.
Vreemd want er zit helemaal geen diskette in, wanneer ik opstart. Wat ik dan doe is mijn image terugzetten met behulp van mijn recovery diskettes van mijn image programma, maar herkent iemand dit probleem, want ik snap er echt niks van... :8-0:
 
Ik denk dat het hier over je harde schijf gaat. Download een tooltje van de site van de fabrikant om te kijken of je harde schijf nog wel goed is.
 
Zoeits heb ik ook wel eens gehad! Toen bleek m'n IDE kabel niet helemaal goed in de HD te zitten.. :eek:

Detecteerd je BIOS de harde schijf wel nadat de computer vastgelopen is?
 
Geplaatst door BrEeZeR
Zoeits heb ik ook wel eens gehad! Toen bleek m'n IDE kabel niet helemaal goed in de HD te zitten.. :eek:

Detecteerd je BIOS de harde schijf wel nadat de computer vastgelopen is?

mm, van die IDE kabel mag ik niet testen, zit op het werk en mag geen pc's openen ivm garantie...
Maar als ik met mijn imageprogramma-bootdiskettes opstart herkent hij de schijf wel, als de IDE kabel niet goed zat zou dat toch niet het geval zijn?
 
Ik heb toch die kast kunnen openhalen en de IDE kabel en de stroomkabel wat aangeduwd. Het probleem lijkt opgelost...

Bedankt voor de hulp! :thumb:
 
mmm, blijkbaar toch niet opgelost. Had vanmorgen weer hetzelfde probleem. De ide kabel en de stroomkabel aandrukken helpte deze keer niet... :(
 
Heb je je harde schijf nou al met een diagnostisch tooltje getest?
 
Geplaatst door megabit
Heb je je harde schijf nou al met een diagnostisch tooltje getest?


ja, ik had van de site van maxtor zo'n diagnostisch tooltje gehaald en de schijf getest, maar er mankeert niks aan die schijf...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan