PC start automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsy1604

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
92
Hallo,
Ik sluit mijn portable volledig af, aan/uit knop blijft branden alsook het lampje links onder. Na enkel minuten gaat hij terug aan. Ik heb mijn energiebeheer aangepast (aan/uit = afsluiten), ook automatisch opstarten heb ik uitgevinkt.
Ik heb een Acer, windows 8.1, F-secure als viruskiller.
Wat kan ik hieraan doen?

met vriendelijke groeten, Patsy
 
En hoelang heb je al last van dit fenomeen..?
Als het pas zeer recent voorkomt kun je een systeemherstel proberen.
Of eens met de Acer helpdesk bellen, wellicht weten zij een oorzaak want dit lijkt me toch niet normaal.
 
Als de aan/uit knop blijft branden dan is hij niet helemaal uit. Misschien alleen in slaapstand?
Helemaal uitschakelen kun je doen als de knop blijft branden, door de knop 5 sec ingedrukt te houden
 
Scrapheap, het is toch al een week of 2 dat de laptop dit doet. Blijkbaar is hij gisteren na 2 x toch uitgegaan. Bij windows 8 kan je op de desktop een "app" installeren om de PC uit te schakelen. Ik heb dit dit weekeind geïnstalleerd en het zou werken.

Buick, is dat wel gezond voor de laptop om telkens om die telkens via deze toets uit te schakelen.

Indien het probleem blijft denk ik dat ik ofwel Acer contacteer ofwel mijn laptop eens meenemen naar het werk bij de ICTers. Maar ook zij staan voorlopig voor een raadsel.
 
Je zou eens in de BIOS kunnen kijken of er onder de tab "Boot" mogelijk opties ingeschakeld zijn als "Network-boot" o.i.d. ?
 
Sorry ik was tijdelijk afwezig. Ik ga deze avond een in de bios kijk en hopen dat het opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan