pc start niet helemaal door, gaat steeds opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marianne

Kan je horen waar het geluid vandaan komt, komt het van een fan of de HDD.
Als het de HDD is dan kan je gebruik maken van een tool van de fabrikant, je moet de pc wel open maken om te luisteren en om te zien wat voor HDD erin zit.

Als je het juiste type en merk weet dan kan je via Deze site naar de juiste fabrikant om een diagnostic-tool te downloaden.
Deze pakt zichzelf uit naar de floppy drive, en zet de diagnostic-tool op de floppy waarmee je de HDD van de pc kan controleren en evt herstellen.

groetjes Jac
 
Het is een Maxtor 30Gb.
Heb van de Maxtor site PowerMax opgehaald en met de diskette geprobeerd de pc op tye starten, maar lukt ook niet.
"searching for boot record floppy" yes
en dan"
"cannot load DOS! any key to retry".

Heb het progje paar keer opnieuw een diskette laten maken maar kom er niet mee verder.

EDIT: is voor mij zeker de HD. Zodra ik de pc aan zet hoor je hem die ook aangooien met zelfde geluid. Kan niet missen.
 
tja, als de schijf een ntsf-schijf is, dan kan je niet opstarten in dos.
Maar toch is het gek... de harde schijf werkt nog wel... t kan natuurlijk een voorbode zijn?
 
Met de 4e diskette waarmee ik het probeerde ging het nu wel goed. (heb die andere dus eerst maar weggegooid allemaal).
Nu heb ik 3 tests gedaan:
installation confirmation
basic quick test
en advanced test.
Alle zou goed zijn.

Dus ??? lijkt het dan toch een softwareprobleem...???

Windows opnieuw installeren wil ik wel doen dan, maar tja, de OE gegevens zouden ècht veiliggesteld moeten kunnen worden...

Is er een mogelijkheid om dat te doen?
 
Marianne

Haal de HDD uit de pc en plaats hem in een andere als slave, probeer de schijf te benaderen, als het lukt kan je de data overzetten, als de schijf niet benaderbaar is dan kan je het evt proberen met pc inspector alleen als het bestandsyssteem fat 32 is.

Als het lukt met de data, dan kan je het beste de HDD met powermax een low level format geven, plaats vooraf wel de HDD terug in de bestaande pc, en start weer op met powermax.
Een low level format kan lang duren.

groetjes Jac
 
kijk, en daar heb je dus een Giga Senior
Verenigingslid voor nodig... :thumb: :) (de simpele oplossingen zijn vaak de beste)
 
Aan die optie had ik inderdaad ook al gedacht, Jac, alleen heb ik momenteel geen andere pc waar ik hem "even" aan kan hangen, alleen een laptop waarbij dat dus niet mogelijk is. Had gehoopt dat een andere mogelijkheid vanuit DOS zich zou aandienen.

Afijn, ik ga op zoek naar iemand die mij even zijn pc wil laten gebruiken. Ik meld me weer als eea gedaan is. Bedankt zover.

ps: ik denk NTSF, za hem gelijk weer formatteren naar FAT32.
 
De stand van zaken:

ANdere pc wilde de HD niet herkennen. Dus uiteindelijk XP er maar opnieuw op gezet.

Heb er voor gekozen om in een andere map (C/windows1 ipv c/windows) te installeren. Is op zich gelukt, maar.... alles van OE is toch weg...! Is ècht een probleem.

Maar goed, niks meer aan te doen. De pc draait weer, gelukkig!

Alleen ga ik SP2 er voorlopig maar niet meer op zetten. (Heb het tooltje gevonden om de download van SP2 te blokkeren. Las ergens dat dat 240 dagen werkt. Zien we dan wel weer.)

Herkent iemand deze problemen?

De conclusie is dus wel dat het geen hardwareprobleem is geweest, maar toch blijft dat geluid. Reden om de leverancier daar toch naar te laten kijken, maar zal geen relatie hebben gehad met deze problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan