PC start niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrie85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
2
Ik heb sinds een week problemen met het opstarten van mijn PC. Als ik het knopje induw, hoor ik de harde schijf draaien, de lampjes van mijn CD-ROM en DVD-speler branden, maar ik krijg geen beeld. Ik heb de video-kaart al vervangen door eentje waarvan ik zeker van wist dat die goed was, maar dit helpt niet. Ik heb ook al mijn CD-ROM en DVD-speler los gehad, maar dit heeft ook niet geholpen. De laatste keer dat ik de computer gebruikt heb is er niks bijzonders gebeurt en is er gewoon afgesloten.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?
 
Ik heb sinds een week problemen met het opstarten van mijn PC. Als ik het knopje induw, hoor ik de harde schijf draaien, de lampjes van mijn CD-ROM en DVD-speler branden, maar ik krijg geen beeld. Ik heb de video-kaart al vervangen door eentje waarvan ik zeker van wist dat die goed was, maar dit helpt niet. Ik heb ook al mijn CD-ROM en DVD-speler los gehad, maar dit heeft ook niet geholpen. De laatste keer dat ik de computer gebruikt heb is er niks bijzonders gebeurt en is er gewoon afgesloten.

Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

Kijk is in de bios naar je first boot device, zet daar iig je hdd, Kan ook zijn dat in je bios staat dat je videokaart op 8x agp loopt, maar dat je moederbord dat niet ondersteund, dan krijg je ook geen beeld
 
dat boot device heeft naar mijn mening geen invloed op je beeldscherm maar kan:(

probeer ook eens of het beeldscherm niet kappot is. en zomaar een nieuwe fo andere video kaart erin hangen is zo ie zo niet slim omdat de vorige stuurprogrammas van de vorige kaart er nog opstaan en is het dus goed mogelijk dat je geen beeld krijg.
 
Mijn scherm werkt prima.. Ik kan niet in mijn bios komen, omdat ik geen beeld heb.
 
dat boot device heeft naar mijn mening geen invloed op je beeldscherm maar kan:(

probeer ook eens of het beeldscherm niet kappot is. en zomaar een nieuwe fo andere video kaart erin hangen is zo ie zo niet slim omdat de vorige stuurprogrammas van de vorige kaart er nog opstaan en is het dus goed mogelijk dat je geen beeld krijg.

Dat zou je dan pas in windows moeten merken volgens mij.

Denk dat je videokaart kapot is maar zoals jij heb je er een andere ingehangen en die deed het ook niet, dus ben bang dat je agp slot op je moederbord kapot is, probeer anders is een pci kaart, kijk is of je dan wel beeld hebt

ps: wat zijn je systemspecs precies?
 
Hallo

De geleverde info is summier , maar hierbij toch enkele te controleren punten.

Werkt de c.p.u. cooler wel ??? --> veel motherboard starten niet op , indien deze niet werkt of verkeerd is aangesloten.

Maar volgens mij werkt er een stuk van de voeding niet , het snelste is uiteraard eens een andere aansluiten , indien uw technische kennis ver genoeg reikt , kun je die ook doormeten d.m.v. multimeter.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan