PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarnet

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
243
Hey Allemaal,
Vandaag heb ik een nieuw systeempje binnengekregen, via een vriendin van me. Ze gaf al aan dat er misschien iets niet goed was.
Nu heb ik hem thuis eerst voorzien van alles wat nog miste (voornamelijk randapperatuur)
Ik wilde hem opstarten met een xp-cdrom. Toen ik hem aanzette, sloeg de voeding netjes aan, maar nog voor er beeld werd doorgegeven aan de monitor sloeg hij af.
Daarna weer, alleen dan sneller.

Ik heb het al geprobeerd met een andere voeding, waarvan ik zeker weet dat hij goed is.
Hierbij kreeg ik hetzelfde resultaat.

Ik zou het jammer vinden als het systeem afgeschreven moet worden, aangezien het een best leuk systeempje is...
 
Het zou me niks verbazen als het een probleem met het koelen van de processor is.
Draait de fan wel?

Instaleer hem eens opnieuw met nieuwe koelpasta....etc
 
dat ik er niet aan gedacht had :p
ik wist dat de koelpasta oud was en aan vervanging toe, en idd, na een paar nieuwe druppeltjes startte hij op :D
Nu ff windows installeren, en daarna de boel weer ff compleet aansluiten!
 
Helaas, het muisje heeft nog een staartje.

Het was me gelukt om het op te starten en xp te installeren.
Na het installeren van avg-free heb ik de computer uitgezet.
Toen de videokaart erin (daarvoor ging hij op onboard) 2e hd- aangesloten, 1gb extra ram ingezet, 2e dvd-rom aangesloten en grote fan naar buiten.

Toen gaf hij een scherm aan; gaf aan dat hij de 2 hd's en 2 dvd's zag.
Echter sloeg hij daarna af.
Nu heb ik het een en ander geprobeerd, maar ook met dezelfde dingen als toen hij wel werkte wil hij niets meer.
Hij is een paar seconden aan, en daarna slaat hij af.
Ik heb al de koelpasta weer verwijderd en nieuwe opgedaan, maar dit keer geen resultaat.
De koeling vd processor heb ik schoongemaakt..
wat nu?
 
als ie het eerst wel deed zonder al die "toevoegingen" van je dat moet je het daar even in zoeken.

dus eerst weer naar de basic totdat ie het doet zoals eerder.
Dan 1 voor 1 de toevoeging ,dan weet je waar het zit....
 
mja, het gaat nu van kwaad tot erger.
Ik heb het nog ff geprobeerd met puur alleen wat erin zat toen hij het deed.
Nu slaat hij nog steeds af, alleen al na een paar seconden :confused:
Zou het kunnen dat de koeling niet zwaar genoeg is voor de processor?
 
Zou maar eens een andere voeding proberen....
 
zojuist geprobeerd met een andere voeding; zelfde resultaat :'(
 
ik denk dat ik weet wat het is;
de vent van de processor zit niet geheel vast zoals hij zou moeten, en daardoor een stukje van de processor af
net hield ik m ertegenaan; en hij starte goed op; ik liet hem los; en tijdens het laadscherm van windows viel hij uit..
ik denk dat doordat de processor niet goed gekoeld word; deze ermee stopt.
ik ga het eens proberen om het er goed tegenaan te houden; eens kijken of hij het dan wel doet..
 
koeling zit er strak tegenaan, maar hij wilt nog steeds niet opstarten.
momenteel zit er alleen het broodnodige aan; maar dit werkt niet :(
iemand nog enig idee?
 
Is er geen optische schade op het moederbord te zien (opengeklapte en/of gapende condensators, brandplekken)?
 
het moederbord ziet er verder goed uit; ik heb het nu gelegd op een processorkoeling-probleem.
Ik hoop hem zo op te starten, als het wat koeler in de kamer is.
Ik denk dat ik op zoek ga naar of een nieuwe, betere koeling voor de processor, of een nieuwe processor, die evt. iets minder krachtig is.
Nu zit er een 3,6 Ghz processor in, met een standaard intel-koeler. Ik denk dat hij het niet voldoende koelt.
 
kan het moederbord wel een 3.6ghz aan??

waat praten we hier over trouwen.....ik bedoel bord en proc...
 
het is een Asrock moederbord, type moet ik nog ff opzoeken (zou best kunnen dat de processor te zwaar is)
verder een Pentium 4 3,6 Ghz processor.
Ik heb m niet overgeklokt.. toen ik m werkend had, heb ik kunnen zien dat de processor niet overgeklokt is.
ik zal eens zoeken naar het moederbordtype.
 
Moederbord is een ASrock 775i65GV

ik ben al an het zoeken, maar ik heb voorals nog geen limiet gevonden...
ondertussen maar wel voor de zekerheid de zoektocht gestart naar een iets lichtere processor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan