PC start op op vreemdste momenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RHPJS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
1.061
Beste forum-leden,

Mijn pc start de laatste tijd nogal vaak 'uit zichzelf' op.
Ik zet hem bijvoorbeeld op de normale manier uit (Start -> Uitschakelen...) hij is dan uit, ik monitor, speakers uit gedaan. Ga ik dus slapen (nouja, dat wilde ik) 'springt' hij ineens aan.
Lijkt me niet normaal, en dat doet ie dus op willekeurige tijden naar mijn idee.
Verder heb ik naar mijn weten niets veranderd de laatste tijd waar het aan zou kunnen liggen.

Ik denk zelf dat ik richting het netwerk moet zoeken, maar waar PRECIES zou ik niet weten.

Een (mogelijke) oplossing is welkom,

RHPJS
 
ik heb het ook gehad met mijn pc... daar lag het aan de powerknop... snoertje maakte ergens kortsluiting of de schakkelaars... ik weet hier niet meer. maar misschien kun je proberen om het snoertje van de reset knop op de powerconnector aansluiten en de reset knop gebruiken als powerknop... en dan hopen dat het weg is...
maar als je denkt aan het netwerk, probeer dan elke nacht de netwerk kabel eruit te trekken... wie weet werkt het... dan weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.
 
Naar alle waarschijnlijkheid lag het inderdaad aan het netwerk.
Maargoed, heb de pc nu toch naar zolder verplaatst.
 
Wat je ook kan doen (doe ik ook). Koop een stekkerdoos met aan/uit knopje. Nu haal ik snachts de stoom van de PC af dus kan hij niet meer aan. Dit licht idd aan het netwerk (bij mij dan):)
 
Had ik ook al gedacht, maar de batterij van de klok loopt dan niet goed meer en dan krijg ik errors als: "Press F1 to continue" .
Maargoed, heb hem nu naar zolder gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan