pc upgrade ?? doe ik dit goed of nie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
Berichten
224
hallo ik heb een

p4 1500mhz
256 sdram (2x 128mb)
nvida gforce 2 mx 400 64mb

wil nu 256mb dr bij kopen zo dat k 512 heb

en een betere videokaart asus 9600 td/se 128mb 350mhz

doe k hier goed aan en merk je dit in xp/games ??
 
je zal zeker een performance verbetering bemerken in xp en games. Het hangt er alleen een beetje af wat voor games je speelt/ wilt gaan spelen. Als dit nieuwste van het nieuwste spellen zijn, is het misschien verstandig ook je processor te upgraden.

Maar met de huidige spellen die je speelt en in xp zul je zeker een verbetering bemerken in performance
 
ja prosessor upgrade wordt beetje duur ofniet ??

farcry liep bij mij niet helemaal strak maar komt denk eerder door videokaart en ram toch ??
 
klopt wel gedeeltelijk ja. Die oude/huidige videokaart van je is inderdaad niet iets om naar huis te schrijven :D

dus je zal absoluut een performance verbetering bemerken, ook in farcry. Ik weet niet wat voor moederbord je nu hebt? dan wordt het meer duidelijk tot hoever en of je wel met je huidige moederbord je processor significant te verbeteren. Wat me nu opeens te binnen schiet:

die videokaart ondersteund agp 8x. Ondersteund jouw moederbord dat wel? Anders is het een beetje zonde toch een redelijk goede videokaart niet volledig te benutten.
 
hij ondersteunt 2,6,8 ofzo iig die 8 wel

ik heb hp pavilion 9745 via aida32 staat niet wat voor board k heb....
 
De videokaart die je wilt zal een hele sprong vooruit zijn op gebied van beeld, zal allemaal veeeeel beter draaien, hogere resolutie, meer details, etc...
Je geheugen is voornamelijk voor het verwerken van info, en zal je niet zoveel profijt opleveren.
Mischien eens verstandig om na te gaan of jouw moederbord ddr geheugen ondersteund?
Dat zou wel weer een stap in de goede richting zijn.
Als je al geheugen bij gaat plaatsen, neem dan minstens nog 512 erbij voor een interresant resultaat.
512 mb totaal is tegenwoordig eigenlijk wel een minimum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan