PC Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freex

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
28
Hallo allemaal,

Ik had thuis een PC staan met een Nvidia GeForce 8800GTX videokaart erin. Echter is van deze pc de processor kapot gegaan. Ik zou graag de pc weer werkend krijgen, maar wil dan meteen maar wat meer upgraden, maar daarbij wel mijn videokaart (8800GTX) gehouden.


Hieronder staat de samenstelling die ik een tijdje terug gemaakt heb en vraag mij af of dit nog steeds een goede samenstelling is of dat ik beter andere hardware kan aanschaffen.
Ik ben hierbij dus uitgegaan van de onderdelen die ik nog heb van mijn vorige pc; Videokaart(ASUS 8800GTX), HDD(Seagate Barracuda 7200.10), Voeding(CRS PSH750Q (750Watt))

Uitgezochte hardware:

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede samenstelling is of niet?
Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt!
 
Ligt er aan wat je er mee wil doen ?
Je videochip is verouderd en de rest is nieuw , dus moderne spellen zal niet gaan.
Voor andere taken - video renderen etc is dit nog wel geschikt .

Mijn advies: spaar nog even en koop er een moderne videokaart bij
 
Bedankt voor je antwoord! :)

Ik gebruik de pc voor alledaagse taken, programmeren en een beetje voor gaming. Dit zullen echter geen zware games zijn, dus denk ik dat ik het wel moet redden met de 8800GTX.

Ik zou dan deze kaart ook gewoon nog graag blijven gebruiken en hier dan de rest van de hardware op afstemmen. Omdat ik mij de laatste tijd niet meer zo verdiept heb in wat er tegenwoordig allemaal aangeboden word op hardware gebied, vraag ik daarom aan jullie of dit een goede samenstelling is of dat er betere opties zijn...

Alvast bedankt :)

EDIT: Ik zou ook nog een tweede 8800GTX kunnen kopen en ze dan in SLI draaien? Dit kost me sowieso minder dan een hele nieuwe videokaart aanschaffen. Of is dit geen goede oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Voor simpele/oudere spellen gaat dat prima
Sli is geen goed idee samen zullen ze nog steeds verouderd zijn ( Dx9 ) en vind maar eens zo'n identieke kaart.
Koop het setje nu en spaar voor een goede videokaart en een Ssd schijf ( sint/kerst ?) dan heb je straks een super setje
 
Goed om te horen dat de set nog niet verouderd is. :)

Volgens de website van Asus word voor de 8800GTX DirectX10.0 al ondersteund. Als ik nou wel nog aan eenzelfde kaart zou kunnen komen. Heeft het dan positieve invloed op de prestaties van de pc? Zo ja; heeft dit zodanige positieve invloed dat er eventueel wel zwaardere games op gespeeld kunnen worden?

Bedankt voor de tip voor een SSD schijf, dit verhoogd de snelheid zeker! :)
 
Je hebt gelijk, waarschijnlijk beter om later dan nog een nieuwe videokaart erbij te kopen...
In dat geval dan wel de vraag of de samengestelde set goed genoeg is voor een toekomstig nieuwe videokaart?
Zo niet; wat zal er dan veranderen?

Nogmaals bedankt voor de antwoorden! :)
 
De rest is nieuw , behalve de voeding ( welk merk is dat )
Je hebt op dat moederbord ook ruimte voor nog extra geheugen - kun je uitbreiden tot bv 8GB
ik zou een iets duurder bordje nemen met usb 3.0 dat is wel een zinvolle optie
bv de c43 of c45 of de gd53(als je toch voor sli wil gaan)
De s43 heeft geen usb 3.0 poorten en 1 pci-e slot
 
Volgens mij is het merk van de voeding CRS. Maar als ik straks thuis ben zal ik dit nog even controleren.
Ik heb gisteren ook nog gezocht naar een andere samenstelling. Deze is vrij hoog gegrepen en kost ook aanzienlijk meer. Vraag me dan ook wel af of m'n 8800GTX geen bottleneck gaat vormen.
Deze samenstelling zal ik straks ook nog posten...
 
Excuses voor mijn hele late reactie, maar heb wat persoonlijke problemen gehad...

Nog even de samenstelling die ik gedaan had:

- Behuizing: Sharkoon Rebel9 Value
- Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
- CPU: Intel® Core™ i5-2500K
- RAM: Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
- DVD/CD: LiteOn IHAS124
- SSD: Intel® SSDSA2CW120G3K5


De SSD wil ik gaan gebruiken om de OS op te zetten met een aantal programma's die frequent gebruikt worden. Is in dat geval 120Gb genoeg?

Graag zou ik elke op of aanmerking horen! Ik wil mijn aankopen wel zo goed mogelijk doen natuurlijk.

Allen alvast bedankt!!
 
Welke voeding had je of wil je kopen ?
De psu is wel een belangrijk omderdeel van je pc
 
Ik ben op het moment op mijn werk, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Maar volgens mij is dit de huidige voeding die ik heb:

http://www.continentalcomputers.co.uk/products/CRS-C8075-14-750W.aspx

Deze is 750Watt, dus dit moet naar mijn idee genoeg zijn om de samenstelling te kunnen draaien.

Als ik thuis kom vanavond dan zal ik het nog even controleren, maar ga in eerste instantie maar uit van deze voeding.
Bedankt voor je snelle antwoord wc2wc! :)
 
Het is een mij onbekend merk , maar aan de specs te zien is hij wel goed ( 80+ )
en voldoende voor jouw systeem

ipv de intel 320 ssd kun je ook kiezen voor de crucial m4
De intel is sata 300 en de crucial is sata 600 - theoretisch de dubbele doorvoer snelheid en maar iets duurder
 
Wc2wc, heel erg bedankt voor je hulp!! Dit heb ik zeker gewaardeerd :)

Deze componenten ga ik bestellen begin volgende week:

- Behuizing: Sharkoon Rebel9 Value
- Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3)
- CPU: Intel® Core™ i5-2500K
- DVD/CD: LiteOn IHAS124
- SSD: Crucial CT128M4SSD2
- 2,5" naar 3,5" bracket: Mushkin MKNSSDBRKT2535


Mocht je echter nog meer tips over wat dan ook hebben, dan hoor ik deze graag!

EDIT:

Ik zag dat Alternate een actie heeft voor HyperX RAM, dus daarom nog één vraag:

Welke RAM kan ik het beste kiezen?

Nieuwe gekozen RAM Kingston HyperX 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Eerder gekozen RAM: Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit

De timings van de HyperX zijn lager, dus zelf dacht ik de HyperX RAM. Maar waarschijnlijk heb jij er meer verstand van.. ;)

HyperX
CAS Latency (CL) 7
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 7
RAS-Precharge-Time (tRP) 7
Row-Active-Time (tRAS) 20


Corsair
CAS Latency (CL) 9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 9
RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 24
Command Rate (CMD) 2 T
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag (28 november) heb ik bovenstaande componenten willen bestellen, maar de behuizing is niet meer leverbaar.. :(
Daarom nog maar een vraag; welke behuizing kan ik het beste nemen om bovenstaande componenten in kwijt te kunnen?
Ik zou graag een kast hebben welke goed koelt en niet al te duur is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan