pc valt steeds in slaapstand en start weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

peelmuis

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
99
wie kan mij helpen,
want ik word langzaam horendol van mijn pc,

als ik hem aanzet en internet op ga, voornamelijk webloggen,
dan reageert de muis niet meer op een gegeven moment en valt de pc uit,
in slaapstand eigenlijk en meteen daarna start hij weer op,

máár, ik ben dan wél alle gegevens die ik moet invullen bij logs kwijt zoals je url en je emailadres,
de pc is al een paar keer naar de winkel geweest maar daar vinden ze niks???
hebben wel nieuwe drivers opgehaald en geinstaleerd, maar ik ordt er crazy van, het is de ene keer 10 keer per half uur en de andere keer de hele avond niet??

wie kent dit probleem en kan mij helpen alsjeblieft

voorde gaf me dit antwoord, maar dat is het niet,
het probleem zit véél dieper denk ik,

Ik had dergelijkachtige problemen. Met Ctrl-Alt-Delete kan je windows taakbeheer starten en met de 'Afsluiten" kolom een schijnbaar levenloze PC weer tot leven wekken. Probeer eens CCleaner te draaien: helpt bij mij goed om onvoorspelbare slaapaanvallen en 'vastlopers' te genezen.

Wees wel voorzichtig met Windows Taakbeheer

graag antwoord van mensen die zoiets hebben meegemaakt of denken te weten,
ik ben een beetje crazy aan het worden hier :-(
 
weet je nog wat het laatste was wat je deed voordat hij dit de eerste keer deed? controleer op spyware en virussen. en heb je een systeemherstel al geprobeert?
 
1) Scan es op virussen met alle goede virusscanners en antimalware.
2) Kijk es of je muis wel goed ingeplugd zit, en als het nog een optische is (met een bolletje) kuis je muis eens goed uit (haal het bolletje eruit, en krab met een pincetje of een tandenstokertje al het vuil van de 3 staafjes) of als je een lasermuis hebt, stof dan es de lens goed af.
3) maak backups van alles, en herinstalleer windows, nadat je je volledige harddisk hebt geformatteerd.
4) Als dit alles niet werkt: Dan is er iets helemaal niet goed met dat bakkie van jou!
 
1) Scan es op virussen met alle goede virusscanners en antimalware.
2) Kijk es of je muis wel goed ingeplugd zit, en als het nog een optische is (met een bolletje) kuis je muis eens goed uit (haal het bolletje eruit, en krab met een pincetje of een tandenstokertje al het vuil van de 3 staafjes) of als je een lasermuis hebt, stof dan es de lens goed af.
3) maak backups van alles, en herinstalleer windows, nadat je je volledige harddisk hebt geformatteerd.
4) Als dit alles niet werkt: Dan is er iets helemaal niet goed met dat bakkie van jou!

formateren lijkt wel een toverwoord,

ik heb alles gedaan wat daarboven staat,
maar is er geen tussenoplossing ....
iets anders dan formateren, er zijn een aantal wachtwoorden die ik niet meer weet van een adres dat persé niet wil kwijtraken???
 
als je werkt met firefox (Mozilla Firefox) kan je die altijd inkijken
(werkwijze met nieuwste versie: Menu Extre: Opties (helemaaal onderaan): tabblad beveiliging (dat slotje): 2de onderverdeling (Wachtwoorden): 3de knop (opgeslagen wachtwoorden): (in nieuw geopend venster) onderaan knop 'Wachtwoorden Tonen": alle wachtwoorden worden dan per site, en per gebruikersnaam getoond, je kan dan scrollen of zoeken (balkje bovenaan) naar je e-mailadres en dan zou daarnaast je wachtwoord moeten staan.
Als je met internet explorer werkt, sorry, maar die gebruik ik nooit, en ik weet niet of je dan die wachtwoorden kan exporteren/inkijken.
Als je je wachtwoord gewoon laat staan, door middel van wachtwoord onthouden, kan je altijd een mailtje laten zenden naar je secondair mailadres (die je bij het aanmelden moest ingeven), waarmee je je wachtwoord kan bekijken of wijzigen.
 
als je werkt met firefox (Mozilla Firefox) kan je die altijd inkijken
(werkwijze met nieuwste versie: Menu Extre: Opties (helemaaal onderaan): tabblad beveiliging (dat slotje): 2de onderverdeling (Wachtwoorden): 3de knop (opgeslagen wachtwoorden): (in nieuw geopend venster) onderaan knop 'Wachtwoorden Tonen": alle wachtwoorden worden dan per site, en per gebruikersnaam getoond, je kan dan scrollen of zoeken (balkje bovenaan) naar je e-mailadres en dan zou daarnaast je wachtwoord moeten staan.
Als je met internet explorer werkt, sorry, maar die gebruik ik nooit, en ik weet niet of je dan die wachtwoorden kan exporteren/inkijken.
Als je je wachtwoord gewoon laat staan, door middel van wachtwoord onthouden, kan je altijd een mailtje laten zenden naar je secondair mailadres (die je bij het aanmelden moest ingeven), waarmee je je wachtwoord kan bekijken of wijzigen.

kan ik eerst mozilla installeren en daarna die wachtwoordne ophalen en vervolgens eventueel formateren??
want dit klinkt wel heel erg goed moet ik zeggen :)
er gloort weer hoop??
 
Als antwoord op vraag "gloort er weer hoop" zeg ik "Misschien", want werk je met Hotmail?
als dat zo is: firefox zal je niet veel kunnen helpen!

als je nog steeds op je account kan, zou ik eerst het wachtwoord die je vergeten bent, veranderen naar een nieuw wachtwoord.
 
Als antwoord op vraag "gloort er weer hoop" zeg ik "Misschien", want werk je met Hotmail?
als dat zo is: firefox zal je niet veel kunnen helpen!

als je nog steeds op je account kan, zou ik eerst het wachtwoord die je vergeten bent, veranderen naar een nieuw wachtwoord.

en dat is het 'm nou juist,
je moet als je je wachtwoord wilt veranderen ook je oude invullen :))
en dát weet ik niet meer :)

ja ik werk met hotmail dus maw ik kan het vergeten dan ??
 
nee, juist niet, want bij het aanmelden voor een hotmail account, moest je een emailadres opgeven, een bestaand, waarnaar het wachtwoord verzonden kan worden, of waarnaar een aanvraag om het wachtwoord te wijzigen kan verzonden worden. alleen moet je hiervoor wel je persoonlijke vraag nog weten.
Als je die niet meer weet of als je die niet meer kan wijzigen, dan pas is alles verloren.
 
nee, juist niet, want bij het aanmelden voor een hotmail account, moest je een emailadres opgeven, een bestaand, waarnaar het wachtwoord verzonden kan worden, of waarnaar een aanvraag om het wachtwoord te wijzigen kan verzonden worden. alleen moet je hiervoor wel je persoonlijke vraag nog weten.
Als je die niet meer weet of als je die niet meer kan wijzigen, dan pas is alles verloren.

:-(
dat weet ik dus ook niet meer...

en wil ik liever niet formatteren,??
is er dan nog een andere optie, om dat in slaap vallen onder de knie te krijgen want ik begrijp dat met formatteren de kans wel steeds aanwezig blijft dat de fout erin blijft zitten?

dan moet ik veel werk doen met opnieuw installeren en zo, en loop ik de kans dat het nog niet goed is,

ik zit met een netwerk, dat zal dan ook wel allemaal opnieuw aangelegd moeten worden?
en ik huiver daar een beetje vor??
dus als er buiten forantteren nog een andere optie is dan ...
kus ik de grond waarover je loopt :))))
 
eh, netwerk heraanleggen? netwerk enzo heeft er niks mee te maken, tenzij je een gpeciale netwerkencriptie gebruikt, als beveiliging.

en da formatteren, is namiddagje werk, tenzij je heel veel stuff op je pc hebt staan ^^

en als je je geheime vraag ook niet meer weet -_- dan ben je er slecht aan toe ^^
 
eh, netwerk heraanleggen? netwerk enzo heeft er niks mee te maken, tenzij je een gpeciale netwerkencriptie gebruikt, als beveiliging.

en da formatteren, is namiddagje werk, tenzij je heel veel stuff op je pc hebt staan ^^

en als je je geheime vraag ook niet meer weet -_- dan ben je er slecht aan toe ^^

nee weet ik niet meer,
oké geen newerk opnieuw aanleggen da's fijn...

geheime vraag weet ik niet meer nee:-(
't is was allemaal in het begin van pc gebruik, nooit gedacht dat op te schrijven.. voor later gebruik:-(

zeg jij nu, er is geen andere oplossing meer dan formatteren ??
 
toch wel: heb je al es virusscanned?of eens een antimalware programma laten draaien op die pc van jou?

als je AdAware en Avast! home edition es zou laten draaien op je pc, full scan, denk ik dat die wel nog redelijk wat stuff zouden vinden!
en 1 raad: laat ze GEEN coockies wissen, want dan ben je je wachtwoord ook kwijt -_-
 
toch wel: heb je al es virusscanned?of eens een antimalware programma laten draaien op die pc van jou?

als je AdAware en Avast! home edition es zou laten draaien op je pc, full scan, denk ik dat die wel nog redelijk wat stuff zouden vinden!
en 1 raad: laat ze GEEN coockies wissen, want dan ben je je wachtwoord ook kwijt -_-

ja dat is al gedaan..diverse keren en ook cc cleaner,
dus die wachtwoorden zijn weg en blijven weg dan??

ik kan wel mijn hotmail opstarten zonder wachtwoord, op een of andere manier blijft dat wel bewaard, ?? terwijl bij andere dingen als url 's van weblogs en zo weg is,

maar msn blijft intact, en daar ben ik wel blij mee, anders was ik al alles kwijt geweest??

kan ik dat uitzetten ook bij avg dat er gee cookies gescand mogen worden ?
 
scannen mag wel, maar het deleten van de cookies mag niet

nu ja ze gaan in quarantaine??

maar waarom vraag ik me af ben ik dan wel steeds al mijn gegevens kwijt die ik moet invullen als de pcin slaapstand valt??
kan het zijn dat ik ergens iets moet uitvinken ??

weet jij dat ??
 
ik denk dat probleem ergens in het register moet liggen.
Heb jij onlangs nog zitten prutsen aan je windows register?

en voor ik nog vergeet: heb jij 2000, ME, XP, Vista of 7 van windows?
 
ik denk dat probleem ergens in het register moet liggen.
Heb jij onlangs nog zitten prutsen aan je windows register?

en voor ik nog vergeet: heb jij 2000, ME, XP, Vista of 7 van windows?



xp en explorer 8
en nee ik heb nergens aangezeten?
 
als je niks doet, zal er niks gebeuren.

wat je ook kan proberen, is alle programma's verwijderen van je pc, en zien of er dan nog iets gebeurt.

wat ook oplossing kan zijn: overloop eens alle processen in je taakbeheer, en google de naam van iedere taak die op dat moment actief is. Als er word gezegd dat een van de taken gevaarlijk is, kijk eerst eens op een andere site of daar hetzelfde staat. Als daarna inderdaad blijkt dat dat proces gevaarlijk blijkt voor je pc, zoek dan via de windows zoekfunctie (op je pc zelf!) naar de naam van die taak, en wis alles wat je vind die die naam heeft, en wis ze daarna ook uit je prullenmand. Als windows zegt dat hij het bestand niet kan verwijderen, dan moet je eerst in taakbeheer eens kijken of het nog steeds actief staat, zoja: taak beëindigen en wissen.
maak wel een lijstje met de namen van die taken en bestanden die je verwijdert, en start je pc opnieuw op. stat die taak nadien er opnieuw terug op: dan zit je met een virus, en is die taak waarschijnlijk de boosdoener.
 
Laatst bewerkt:
als je niks doet, zal er niks gebeuren.

wat je ook kan proberen, is alle programma's verwijderen van je pc, en zien of er dan nog iets gebeurt.

wat ook oplossing kan zijn: overloop eens alle processen in je taakbeheer, en google de naam van iedere taak die op dat moment actief is. Als er word gezegd dat een van de taken gevaarlijk is, kijk eerst eens op een andere site of daar hetzelfde staat. Als daarna inderdaad blijkt dat dat proces gevaarlijk blijkt voor je pc, zoek dan via de windows zoekfunctie (op je pc zelf!) naar de naam van die taak, en wis alles wat je vind die die naam heeft, en wis ze daarna ook uit je prullenmand. Als windows zegt dat hij het bestand niet kan verwijderen, dan moet je eerst in taakbeheer eens kijken of het nog steeds actief staat, zoja: taak beëindigen en wissen.
maak wel een lijstje met de namen van die taken en bestanden die je verwijdert, en start je pc opnieuw op. stat die taak nadien er opnieuw terug op: dan zit je met een virus, en is die taak waarschijnlijk de boosdoener.

oei dat is een knappe opdracht :)
dat ga ik eens uitprinten en proberen,

want dat lijkt me wel wat,

mag ik als ik klaar ben bij jou terugkomen?
kan ik jouw mailen dan ??

alsvast superbedankt, ek vind dit de moeite waard om te gaan testen,
dank je wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan