PC valt uit, alles al vernieuwd,,, helpp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
262
Hallo,

Ik ben aan het einde van mijn ..., ik heb een nieuwe computer, zelf samengesteld, heeft een maand goed gedraaid. Ineens begon hij uit te vallen en daarna wilde hij niet meer opstarten. Ik alles nagekeken, daarna deed hij t weer. Nu start hij tegenwoordig helemaal niet meer op. Ik heb alles vernieuwd, maar het probleem blijft. Voeding, geheugen, processor álles. Kan het soms aan de behuizing liggen? Ik heb mijn moederbord ook al vervangen voor een nieuwe. Wat wel zo is: mijn moederbord is met plastic plugjes op mijn kast gemonteerd.
Ik heb alles momenteel los, tot de koeling toe en nog doet hij het niet.
Al mét en zonder randaarde geprobeerd, geen resultaat.
Het moet toch ergens aan liggen???

Gegevens:
-Plutona II middletower 350 watt (heeft al een 600 watt zalman aangehagen, geen resultaat)
-Asus P5GG-MX/1333 met een Pentium dualcore E2130 2Ghz 800FSB
-1 GB Kingston DDR2 667 mhz
-WesternDigital 160GB SATAII
-Zalman ZM-F1 silent case fan
-SATA Samsung SH-S203D dvdbrander

Maar zoals al gezegd: alles ligt los en nog doet hij t niet... iemand nog een laatste optie???
 
Heb je het moederbord al geprobeerd aangesloten op de voeding met alleen geheugen en videokaart zodat die alleen de bios door loopt dus verdere hardware niet aangesloten.
Zorg dat je moederbord goed gemonteerd in de kast zit.
 
Volgens de Asus site wordt de E2130 niet door het moederbord ondersteunt...

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=P5G-MX

Ehm, :eek:... ik heb voor de tweede keer mijn voeding doorgemeten, bleek een fout in te zitten. Nieuwe voeding, werkt als een trein. De 2130 doet het perfect. Het is btw ook geen p5g-mx, maar p5CG-MX. In ieder geval werkt het nu, zij het door een oerdomme fout van mij. Hartelijk bedankt allemaal voor je hulp, mocht er nog iets zijn, dan laat ik het jullie zo gauw mogelijk weten!
 
p5CG-MX hadden we al ontdekt :thumb:
Fouten zijn om van te leren.
Voeding kan in een nieuw systeem nog snel defect zijn.:thumb::thumb:
 
Mijn eerste idee was ook de voeding, maar in de startpost stond dat je al een andere geprobeerd had, vandaar de andere suggestie. Maar gelukkig opgelost!
 
Mijn eerste idee was ook de voeding, maar in de startpost stond dat je al een andere geprobeerd had, vandaar de andere suggestie. Maar gelukkig opgelost!


JA, dus ik nieuwe voeding, stopt mn moederbord er ineens mee:confused: Waarschijnlijk door al het gefrutsel beschadigd. Ik een nieuw moederbord (had ik nog liggen) erin, nu doet ie t! ;)
 
JA, dus ik nieuwe voeding, stopt mn moederbord er ineens mee:confused: Waarschijnlijk door al het gefrutsel beschadigd. Ik een nieuw moederbord (had ik nog liggen) erin, nu doet ie t! ;)


Moederbord kun je toch cleamen voor garantie was toch nog niet zo oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan