PC valt uit + maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Gegroet,

Sinds gisterenavond heb ik last van verschillende computerproblemen.
Hij klapt namelijk telkens al na 10 min. uit. Er is dus gewoon geen enkel fantsoenlijk proces op te starten, of hij staat alweer uit. Er stond laatst wel "CPU over tempure (ofzo)". Dus heb ik de kast opengemaakt en er wat in geblazen tot dat de gruwelijke stoflaag al weg was. Maar naderhand had ik gewoon nog steeds hetzelfde probleem..
PS. Ik heb de stickie gelezen, maar alsnog vraag ik graag om hulp.

Bovendien maakt hij opeens een ontiegelijk lawaai als ik een CD in de DVD-drive doe. Eerst deed hij dat geluidloos, maar sinds gisteren maakt hij daarbij en straaljager-geluid.

Weet iemand waar deze problemen zomaar aan kunnen liggen?
Of zou er iets in mijn systeem het aan het opgeven zijn?

Bij voorbaat dank!:thumb:
 
je hebt even in de kast geblazen
maar is het koelblok op de cpu en gaka wel goed schoon??
 
Goede vraag, ik zal straks eens kijken. Kan ik dat het beste schoonmaken met een kwastje? Moet ik nog even kijken of we die wel een hebben hier... Aber, zal het daar wel aan liggen? Ik bedoel, ik gebruik ook een voeding uit een PC uit het jaar 2002, dus zou het niet kunnen dat die het gaat begeven ofzo?

Ik vind het namelijk zeker vreemd dat het zomaar gebeurd sinds gisterenavond..

Maar, harstikke bedankt voor de snelle reactie!
 
controleer je ventilator eens van je computer...

een kennis van me die heeft eens een keer zijn processor van 120€ door laten branden omdat ie door is gaan gamen terwijl zijn ventilator kapot was...

als je ventilator kapot is koelt het je processor niet af, als die te heet wordt schakeld de computer zichzelf uit na de zoveel tijd...

succes ;)
 
Ja, ik denk dat dat inderdaad het probleem was. Voor de zekerheid heb ik hem gisteren opengemaakt, heb ik er nog wat doorheen geblazen, heb ik enkele onderdelen losgehaald (en ook een van de fans). Ik heb ze schoongemaakt met een kwastje (vooral de ventilatortjes) en nu werkt de computer weer gewoon.

Harstikke bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan