PC valt uit tijdens of net na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computernono

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
23
Wie kan mij iets zinnigs vertellen. Ik heb een Medion 8800 PC. Enige tijd geleden begonnen er problemen te ontstaan met opstarten. Soms loopt hij gewoon door, soms valt hij in een zwart scherm. Je hoort de PC dan nog wel maar er is niets te zien. Soms staat er op het scherm geen input. Het komt ook voor dat hij wel opstart en dan na enkele minuten spontaan uitvalt en automatisch reboot.
De vorige keer heb ik een image terug gezet en hij heeft weer enkele maanden goed gewerkt.

Gisteren ontstond het probleem weer en heb ik direkt dezelfde image weer teruggezet.
Maar tot mijn verbazing zit de klacht er nu gewoon nog steeds in!! Vanmorgen heb ik 6 keer moeten opstarten alvorens hij bleef draaien. Ik heb het Everest home programma dus als iemand iets wil weten laat het me horen. Ikzelf denk aan spanning dus heb ik de senosrs data uit Everest hierbij afgedrukt.

Wie kan mij weer helpen.....?
Dank jullie.

Spanningswaarde:
CPU Core 1.12 V
Aux 3.66 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 5.56 V
+12 V 12.71 V
-12 V 1.79 V
-5 V 2.49 V
+5 V Standby 5.02 V
VBAT Batterij 3.23 V
Debug Info F FF D6 FF
Debug Info T 165 59 47
Debug Info V A6 E5 CE CF D1 CB CB (01)
 
Laatst bewerkt:
Gooi alle randapperaatuur is er af zoals printers enz:en loopstekkers na beeldscherm en probeer het dan eens.
 
PC valt uit tijdens of na opstarten

Alle kabels zitten goed aangesloten. Het is ook duidelijk de PC waarin dingen gebeuren. Je hoort hem uitvallen alsof je hem echt uitschakelt. Zoals gezegd start hij dan soms ook zelf weer gewoon op. Andere keren als het beeld zwart wordt en hij hangt dan hoor je de PC nog draaien en op het display op de PC (Medion 8800 heeft een display) staat dan power on of soms helemaal niets. Dus ik denk gaan aansluit probleem. Thanks.
 
Je zou eens kunnen kijken of je fan van je cpu wel goed draaid.
Videokaart fan?
Tevens alles van stof ontdoen met een zacht kwastje en stofzuiger erbij.
 
kijk eens ook of alle sterkkertjes goed zijn aangesloten op je moederbord etc. misschien dat er iets loszit
 
je kan ook eens even je video kaart gaan testen op een andere pc.
kan je dat al uit sluiten.
lijk ergens op een hitte probleem.
 
ik zou je pc niet schoonmaken met een stofzuiger.
ik zou hem hem met een kwastje en een bus perlucht schoon blazen.
veilig:D
je kan een busje bij de meeste pc winkel halen
 
Dank je voor jullie tips. Maar ik denk echt dat jullie in de verkeerde richting zitten. Als de PC namelijk niet direkt of snel daarna uitvalt kan ik hem de hele dag laten draaien en gebeurt er niets. Dit lijkt me dan juist geen temp probleem. Ook in Everest zie ik geen rare temperaturen. Zie hieronder.

Temperaturen:
CPU 58 °C (136 °F)
Aux 47 °C (117 °F)
GPU 49 °C (120 °F)
Seagate ST3250823AS 33 °C (91 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 620 RPM

Computernono.
 
Heb net hetzelfde voor met pc, hij valt uit net na of tijdens het opstarten (als passwoord ingevuld is), soms moet ik zelfs de stekker uittrekken nadat hij uitgevallen is of hij wilt niet meer opstarten...
 
het is bekent .
dat een aldi bak erg heet kan worden .
en dat de psu ook aan de krappen kant zit .
het kan dus een psu probleem zijn PowerSuplyUnit voeding :D
 
PC valt steeds uit tijdens of na het opstarten

Beste leden,

Jullie praten allemaal over temperaturen.
Ik dnek op basi van mijn Nono kennis dat als een PC opstart of net draait enhij valt uit, terwijl er nagenoeg nog geen programma draait het geen temp. probleem is. Tevens heb ik boven mijn temperaturen weergegeven. Dat lijkt me ook geen probleem.
Zitten jullie in de goede richting.

Ik moet tevens zeggen dat hij de laatste 1 1/2 week geen uitval meer heeft gehad. Nu start hij weer gewoon en blijft draaien. Elkde dag weer. Ik snap er weinig meer van!

Ik houd jullie op de hoogte en als er nog suggesties zijn graag!

Groet
Computer Nono.
 
ik heb het zelfde probleem gehad... gewoon stroom eraf halen... aan/uit know ff paar keer een paar seconde ingedrukt houden. stroom er weer op en de problemen zullen zijn verholpen ;)
 
dus het is wel degelijk een temp probleem .
het is de laatste twee weken niet zo warm meer als die weken er voor .
en je een opstarten systeem en dan een cpu temp van 58 graden is toch wel wat aan de hoge kant .
dus het advies blijft staan een warmte probleem .
het is makkelijk te controleren door een tijdje de kast open te laten staan .
en de heatsink stof vrij te maken
 
Ik heb sinds 2 dagen hetzelfde probleem. Ook een Medion 8800 van de Aldi.
Van de telefonisch support moest ik alle randapparatuur afkoppelen. De stekker eruit halen. Dan 10x op de voorste knop drukken. Alles terug aansluiten en ............. hij valt nu nog meer uit dan daarvoor.

Dan schermt Medion al direct met Terugzetten naar Fabrieksinstellingen waar ik de kriebels van krijg want de CD ik van hen heb gekregen zorgt voor een foutieve herinstallatie (dubbele bestanden, accounts blijven behouden en Works werkt niet meer) Maar wat deze optie te maken heeft met het uitvallen van een PC begrijp ik niet. Trouwens hoe doe je het als je PC constant uitvalt!!!!!

Goed nu terug naar het `uitval` probleem. Nadat je je desktop hebt, varieert het van 5 tot 15 minuten en valt alles uit, scherm en CPU. Maar er blijft wel stroom opzitten. De CPU hoor je nog altijd draaien, de aangesloten externe harde schijf blijft ook aan, het scherm staat op standby. Na een keer of drie proberen blijft hij dan voor de rest van avond gewoon netjes werken.

En nu komt wederom de tegenstrijdigheid van Medion. Wordt gerepareerd onder garantie maar PC moet wel 15 dagen gemist worden. Maar ze kunnen niet zeggen hoe hun eigen procedure werkt. Bel maar eens terug krijg je dan te horen.

Het is omdat mijn PC onder XP nog voortreffelijk werkt en dat ik nog garantie heb dat ik hem door Medion dien te laten ophalen maar ik hou mijn hart vast.

Als iemand een betere oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Groetjes
martine
 
mijn probleem is ondertussen al opgelost, was de kast open maken en koelers goed schoon maken, mijn cooler op mijn video kaart draaide niet meer :S en ehm... die knop indrukken werkt idd de eerste paar keer wel maar later niet meer...ze denken dat je een ander probleem hebt bij de helpdesk... daarom gewoon open schroeven en stofzuiger eropzetten... (niet te lomp, ik moest pootjes van cpu allemaal weer recht buigen nadat ik ze had beschadigd met schoonmaken) en tot slot raad ik aan KOOP EEN NIEUWE COMPUTER dan heb je al deze **** met medion niet...want ik kreeg het probleem echt 3 dagen nadat mijn garantie was vervallen voor het eerst...

btw ik had temperatuur oplopend tot 94 graden... kan niet echt gezond zijn...
cpu94gradenjw8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Thijs,

Nou ik zit nog in de garantie periode. Heb een test gedaan bij die support en tussen de email en de telefonische support zitten tegenstrijdigheden. De emailsupport wil perse dat ik alles naar de fabrieksinstellingen zet. Maar hoe doe je dat als je pc uitvalt nu en dan?

Nou vandaag terug gebeld dan maar en ene Marco meldde dat als je niets kunt terugzetten en zoals ik het probleem degelijk heb aangekaart en gemeld, ik volledig volgens de regels heb gehandeld en gewoon een afspraak moet maken voor het oppikken van de PC ter herstelling onder garantie. Kan zijn dat ik voor het imagen (terugzetten van fabriekinstellingen) zal moeten betalen maar dat is het minste.

Vraag blijft : gaan ze het kunnen oplossen he? En kan ik nadien al mijn updates terug installeren?

Een nieuwe computer zit er momenteel niet in. Maar voor de volgende denk ik toch liever even een basis pc te kopen en die te laten uitbouwen met men eigen programma's of upgrades.

Ik hou je hier wel op de hoogte van het verdere verloop. Kan interessant zijn voor de andere gebruikers met hetzelfde probleem.

Ik ga zeker jou tip ook uitvoeren want wie weet he!!!!!!!!!

Groetjes
Martine
 
Computernono en Thijs,

Hierbij de laatste info. Ik heb eerst mijn oor overal te hoor gelegd en iedereen kwam terecht op de ventilator.
Nu vermits Medion niet erg te vertrouwen is heb ik mijn computer laten nachecken bij D-ware. Die wisten mij te vertellen, noch voor het nazicht, dat dit zeker een hardware probleem moet zijn.

De uitslag is : De Medion 8800 zit technisch erbarmelijk in elkaar en heeft een te zwakke ventilator en eigelijk te weinig aan ventilators. Het beetje stof, dat eigelijk te verwaarlozen was, hebben ze weggehaald. Heb hem gisteren opgehaald en heb de PC nu niet meer in het PC meubel gezet maar er vlak buiten. Hij blijft draaien.

Dat je scherm uitvalt en dat de CPU blijft draaien is korrekt want hier heeft de extra veiligheid voor gezorgd. Dus van zodra die extra veiligheid voelt dat er geen voldoende koeling is, geeft die de opdracht om alles plat te leggen maar de CPU blijft wel draaien.

D-ware kon mij vertellen dat de ingebouwde ventilator niet voldoende is en niet krachtig genoeg is om het hele gebeuren degelijk te coolen. In mijn geval moet ik veel videos maken wat veel energie vergt van de CPU en dat kan die ventilator dus niet aan, zeker niet als die in een PC meubel staat. Het heeft mij slechts 20 euro gekost. Dus je moet je PC zeker niet terugsturen naar Medion. Laat hem gewoon even checken zoals bij D-ware, eventueel kan je er nog een krachtigere ventilator laten inzetten en dan is het probleem van de baan.

Medion steekt te veel in zijn PC`s en is dus nalatig als het op de cooling aankomt. Veel van de opties worden door de meeste mensen niet gebruikt.

Ik ben zeker van plan om via D-ware een computer te laten samenstellen voor mijn gebruik evenals een laptop. Het komt mij goedkoper uit en ik kan veel meer dan dat ik nu met die Medion troep heb. D-ware heeft een schitterende support en staat je met raad en daad bij. Daar kan Medion nog een lesje van leren. Het is dus zeker niet noodzakelijk om `het-terugzetten-naar-fabrieksinstellingen` wat bij Medion met hopen naar je hoofdslingeren uit te voeren ivm dit probleem.

Te zwakke ventilator en te weinig om je PC aan de gang te houden. Een ferme fout van Medion dat jammergenoeg niet te recupereren valt onder de garantie.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes
Martine
 
Laatst bewerkt:
ook ik heb het zelfde probleem.
egter heb ik men pc helemaal zelf ge bauwd.
ik heb ook aan tempratuur problemen ge dagt.
en ook al schoon ge maakt tot zelfs een hele nieuwe cpu koeling er in ge zet.
iedere keer als ik iets heb ge daan aan de binnen kant gaat het een tijtje goed.
egter wil hij bij mij soms ook helemaal niet aan gaan.
het aller gekste is nog dat als de problemen zig voor doen soms een goede harde klap tegen de zijkant van de kast het probleem weer op lost.
ik heb dit probleem ook al in een computer winkel voor ge legd en bij een vriend van mij die de nodige ict oplijdingen heeft gehad.
helaas egter hadden die ook geen verklaring en of oplosing voor het probleem

ps: sorrie voor de taal fouten maar ik zit nu even van af men server op dit forum en op men server heb ik geen office staan
 
@superpeter
Als je een soortgelijk probleem heb stel dan je eigen vraag.
Inbreken in een ander topic is niet toegestaan, bovendien reageer je op een oud topic wat nu niet relevant meer is.
Deze gaat dan ook op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan