Pc valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris2188

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
12
Goededag,

Ik heb vorige week een gloednieuw systeem samengesteld en dat werkt perfect.
Gisteren hing de pc voor het eerst vast en nu als ik hem wil opstarten gaat hij vanzelf weer uit. Dit is zonder dat ik in het bootmenu kan komen. (ongeveer de eerste 3 seconden). Waar aan kan dit liggen?

Pc:

Amd Athlon X2 5200+
ASUS M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI MCP
2gb ddr2 ram
ati radeon x1950 pro 265ddr3
320gb hardeschijf.
400watt voeding.

Groete Chris
 
Laatst bewerkt:
oververhitting cpu?
gebrek in de stroomvoorziening
moederbord dat het ineens heeft begeven.

kun je de bios nog wel inkomen?
 
nee kan niet meer in de bios komen. zet hem aan, moederbord wekrt, grafische kaart werkt, ook die draaidingetjes (ventilators) doen het. en dan 3 seconden en valt weer uit...
 
Misschien is je voeding iets te licht voor de onderdelen, waardoor die telkens afslaat.
 
ik vond het juist zo raar omdat hij eerst een hele week perfect heeft gewerkt en dan houd hji er plotseling mee op
 
zie het van de positieve kant.
Het is uniek dat het een week gewerkt heeft.;)
 
Dit lijkt inderdaad een probleem bij de voeding te zijn. Kan je het merk van je voeding eens geven? Als het inderdaad aan je voeding ligt moet je die dringend veranderen omdat de voeding je andere hardware stuk kan maken als deze niet genoeg watt kan geven.

400 watt is eigenlijk te weinig voor je systeem. Zeker als het gaat om een goedkoop merk omdat deze voedingen dikwijls het opgegeven vermogen bijlange na niet halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zweeft er bij tweakers niet een datasheet rond die je in kunt vullen omzodoende te achterhalen welk wattage je nodig hebt?
 
ik vond het juist zo raar omdat hij eerst een hele week perfect heeft gewerkt en dan houd hji er plotseling mee op

Ja maar dat kan wel hoor, telkens wanneer hij te heet wordt, smelt er isolatiemateriaal wat rondom het koperdraad zit, als daardoor de weerstand van de spoel te laag wordt, begeeft je voeding het na verloop van tijd, en daardoor kan het dus gebeuren dat hij een week wél gewerkt heeft.
 
Op verschillende previews van de x1950pro wordt er minimaal een 400 Watt voeding aangeraden (A-merk weleenswaar).
 
Ik heb een standaard behuizing van x-gear gekocht. (400W power supply with 20+4 pin connector and SATA connector).

Dus wanneer ik er nu een betere en krachtige voeding erin zal zetten zal mijn systeem weer werken? Omdat ik niet al te computer technisch ben, zou ik graag advies willen hebben over een betere voeding die wel voldoende is om mijn systeem te kunnen ondersteunen.

Hartelijk bedankt voor de zoverre reacties
 
ALs je een kast hebt gekocht met daar al een voeding in voor onder de 100 € dan mag je er zeker van zijn dat de voeding geen al te beste kwaliteit heeft. Ik raad je een voeding aan van minimum 450 watt en liefs 500 watt (A-merk). Voedingen van huntkey zijn goedkoper dan andere A-merken maar hebben een goede reputatie.
 
ik denk dat mijn probleem dan is opgelost. mijn kast kostte met voeding 50 euries.
hopelijk is er geen andere hardware hierdoor beschadigd.
 
Dus met deze voeding (Huntkey LW-6550HG 550 Watt ATX), zou mijn systeem wel kunnen draaien?
 
Hallo

Volgens mij is dit een temp. probleem --> c.p.u. wordt te warm.

Maar indien je echt de voeding verdenkt , dan zou je b.v.b. de harddisk kunnen afkoppelen , en dan kijken of betrokken systeem wel blijft werken.

Peter
 
de pc heeft nu al een dag stilgestaan, dus afgekoeld is hij wel. omdat ik niks van pc hardware afweet lijkt het me niet verstandig om dat zelf te gaan testen. een kennis van mij weet hier wat meer over en zal ik hem even inschakelen
 
Als het een temperatuur probleem is dan doet het zich toch heel snel voor. Moest het zijn dat het niet aan de voeding ligt zou ik deze toch nog vervangen, gewoon ter preventie. Mijn eerste pc bestond ook uit een goedkope kast + voeding en dit is mij jammer genoeg duur uitgekomen. Mijn problemen toen begonnen ook met het gewoon uitvallen van de pc. Toen ik eindelijk wist wat er aan de hand was was mijn voeding , harde schijven en videokaart al overleden :confused: een duur grapje dus als je op de voeding wil besparen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan