PC wil niet doorstarten (CRCdisk.sys)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrpz

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Berichten
34
Sinds eind 2007 heb ik een nieuwe PC met ASUS P5k SE, 500GB en Vista 32. Deze PC heeft altijd goed gewerkt. Sinds vandaag komt hij in het windows scherm met de bar onderin. Als de bar loopt hoor ik steed een paar keer een tik. Steeds op dezelfde plek hoor ik de tikken en klapt de PC naar een blauw scherm (die ik zo snel niet kan lezen) en start hij weer op nieuw op. Als ik in de veilige modus start doet hij hetzelfde bij CRCdisk.sys.

Ik heb al geprobeerd via de windows CD op te starten maar dan krijg ik een windows achtergrond en blijft de PC ook weer hangen. WIe kan mij helpen?
 
Hoi,

Heb je al eens je harde schijf laten controleren met alle opties aangevinkt?

Groetjes, Ed
 
Hallo,

Ik ben er inmiddels achter dat mijn HD het probleem is. Ik heb een nieuwe HD geinstalleerd en twee aangemaakte partities leeg kunnen halen. Echter de primaire sectie is niet meer toegangelijk. Nu probeer ik een Samsung tools te laden (HD = HD501LJ) via een ISO bestand. Ik heb twee tools gevonden. Deze iso bestanden heb ik als image naar een file geschreven. Als ik opstart via deze CD rom (met de nieuwe HD afgekoppeld) kom ik wel in Dos terecht maar de beide tools worden niet geladen. IK krijg de boodschap UMB not available. Devicehigh = QCDROM.sys/D:cd001 kan niet geladen worden. De CD rom zit op A. De schijf = B kan niet gelezen worden, en er is wel een RAM drive op C gemaakt. Daardoor kan SHSUCDX.exe niet geladen worden. Moet ik iets veranderen in de Autoexec.bat file als dat mogelijk is vanaf de RAM drive?

Bedankt alvast.
 
Heb geen ervaring met die Samsungtool, maar kun je niet iets op die nieuwe schijf installeren en dan die oude schijf er ook weer in zetten en dan via een Tool gewoon onder een Windows proberen zaken van de oude schijf te halen. Hoef je niet onder DOS te rommelen.
En dan nog iets, Ik heb echt heel vaak meegemaakt dat een "kapotte HD" gewoon bijna volledig hersteld kan worden door via een DOS diskette of CD met Tooltjes het commando chkdsk /r te geven. Er moet op die diskette en of CD dan wel het bestandje "chkdsk.exe" aanwezig zijn.

Sukses , Ed
 
Heb geen ervaring met die Samsungtool, maar kun je niet iets op die nieuwe schijf installeren en dan die oude schijf er ook weer in zetten en dan via een Tool gewoon onder een Windows proberen zaken van de oude schijf te halen. Hoef je niet onder DOS te rommelen.
En dan nog iets, Ik heb echt heel vaak meegemaakt dat een "kapotte HD" gewoon bijna volledig hersteld kan worden door via een DOS diskette of CD met Tooltjes het commando chkdsk /r te geven. Er moet op die diskette en of CD dan wel het bestandje "chkdsk.exe" aanwezig zijn.

Sukses , Ed


Hoe kan ik een DOS schijf maken met CHKDSK erop? Ik kan via VISTA met CHKDSK geen toegang krijgen tot de defect schijf.

Ik heb dit bericht geplaatst onder HD.
 
Heb je nog een oude opstartdiskette van WIN 98 ? En anders zelf eentje maken via een download van internet.

Sukses , Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan