percentage uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonio59

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
34
Hallo,

Ik heb in een tabel o.a. het veld ready (tekstveld). In een query kan ik een "count" uitvoeren en dan de "eentjes of de nulletjes" tellen. Wat ik echter wil is ze allebei tellen en op elkaar delen. Heeft iemand een idee? :eek:

Groet, Ton
 
Je kunt in een Totalen query twee velden maken, één voor de nulletjes (zoals je ze zelf omschrijft) en één voor de eentjes. Daar volgen dan twee getallen uit. De twee velden hebben alletwee een eigen naam, die je vervolgens kunt gebruiken om op elkaar te delen. Dus je krijgt dan: Expr3:=[Expr1]/[Expr2]
 
Gaat niet zomaar

Octafish,

Wat je voorstelt krijg ik niet werkend. Ik zal na mijn weekend een zipje sturen. Alvast bedankt weer voor het denkwerk.

Groeten,

Ton
 
Een kleine omweg is nog: maak voor elke telling een aparte query, met daarin het sleutelveld en de Count functie op het veld [Ready]. In de eerste query filter je met de functie Waar op Ready=0, in de tweede query filter je op Ready=1. De twee velden geef je uiteraard niet dezelfde naam, anders kom je straks in de problemen met de derde query die je vervolgens gaat maken. Als je de queries draait, krijg je de totalen per sleutelveld per waarde.
In die derde query neem je weer je brontabel op, plus de twee queries die je net gemaakt hebt. Je koppelt ze vervolgens aan het sleutelveld, en sleept nu de twee berekende velden uit de twee queries naar de veldenrij, en maakt vervolgens een berekening, waarbij je de twee waarden op elkaar deelt.
Een ietwat omslachtige werkwijze, maar wel een die je zonder moeilijke handelingen zelf wel kunt maken...
 
Octafish,

Bedankt. Ik ga deze binnenkort uitproberen. Sorry voor de late respons.

Groet,

Tonio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan