• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsnummer zoeken bij dienstverband

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob06052014

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
48
Ik zoek een methode om de personeelsnummers per een bepaalde datum er bij te zoeken.
Ik heb een naam en een datum, en daarbij wil ik uit een tabel het personeelsnummer erbij zoeken, per die bepaalde datum.
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan wel iets met verticaal zoeken, maar ik heb twee zoek criteria, de naam en de datum, en dan kom ik er niet uit.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.
 

Bijlagen

  • Persnrs.xlsx
    37,9 KB · Weergaven: 22
Probeer deze maar eens in C3 en verder:
Code:
=SOMPRODUCT(($J$14:$J$16=A3)*(B3>=$K$14:$K$16)*(B3<$L$14:$L$16)*($M$14:$M$16))
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor het eerst dat ik een personeelsnummer per periode zie veranderen. Lijkt mij geheel onlogisch...

Maar voor cel C3 en verder...
Code:
[English]	=SUMPRODUCT(($J$14:$J$16=A3)*($K$14:$K$16<=B3)*($L$14:$L$16>B3)*$M$14:$M$16)

[Dutch] 	=SOMPRODUCT(($J$14:$J$16=A3)*($K$14:$K$16<=B3)*($L$14:$L$16>B3)*$M$14:$M$16)
 
Laatst bewerkt:
en het is geen onzinnig voorbeeld, aangezien de betreffende medewerkers eerst als uitzendkracht gewerkt kunnen hebben, en dan hebben ze een ander nummer, dan wanneer ze indienst komen op de payroll.
 
Ahhh... Helder!
Overigens zei ik niet "onzinnig" maar "onlogisch"... ;)
 
eind goed al goed :thumb:

Vraag kan op opgelost begrijp ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan