• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsplanning Excel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendydec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2014
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben bezig een personeelsplanning in Excel aan het maken. Ik heb het document toegevoegd.

Nu loop ik nog tegen een aantal dingen aan waar ik niet uitkom. Wie zou mij ajb willen vertellen hoe ik dat moet doen.

doel:
Ik krijg een aanvraag, daarop wil ik een zzp'er inplannen. (tabblad 1)
Vervolgens wil ik op de kalender zien wie waar en wanneer is ingepland. (tabblad 3)
Dan wil ik een (omgekeerde) factuur maken voor de zzp'er. (tabblad 4), die ik hun kan mailen, waarop zij hun factuur weer maken en indienen.
en een factuur voor de opdrachtgever. (tabblad 5), incl btw zodat hij kan gaan betalen :)

Ik heb een opzetje gemaakt, maar ben niet zo thuis in excel. hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen of mij tips willen geven.

Fijne mensen, alvast hartelijk dank voor alle hulp!!!!
 

Bijlagen

  • help.xlsx
    48 KB · Weergaven: 569
Wendy,

Als je uren en bedragen bij elkaar telt moet je er even op letten dat je de uren met 24 vermenigvuldigd omdat tijden in
delen van 1 worden opgeslagen zo is 0,5 12 uur s'middags en 0,75 18:00 uur.
Nu staat er dat iemand 3 uur heeft gewerkt met een tarief van € 20,00 wat uit komt op een bedrag van € 2,50.
Ik begrijp je voorbeeld niet helemaal. Hoe kan ik zien voor welke tijden je een ZZP'er nodig hebt en hoe kies je de ZZP'er
hierbij, is dit een handmatige actie? Maak dan gebruik van gegevensvalidatie om uit een lijst met beschikbare
ZZP'ers te kiezen.
De kalender is alleen een mogelijkheid om de gemaakte afspraken met de ZZP'ers overzichtelijk te maken.
Deze kan eventueel met een ingewikkelde formule wel gevuld worden maar wat wil je hier invullen, de klas, het lesnummer,
de tijden of het aantal uren.
Op tabblad factuur ZZP kan het tarief en de reiskosten met de functie VERT.ZOEKEN() worden opgehaald uit tabblad Personeel
omdat de naam van de ZZP'er wordt vermeld.
De kolommen datum, klas, lesnummer en aantal uren moeten handmatig overgenomen worden, eventueel kan hier ook gebruik
gemaakt worden van een draaitabel. Let op dat de reiskosten niet in het totaal worden meegenomen.
Op tabblad factuur opdracht komen dezelfde gegevens voor als op tabblad Factuur ZZP alleen de naam wordt niet vermeld.
Ik zou de gegevens gewoon samenvoegen met Factuur ZZP, voor de ZZP er print je gewoon de BTW gegevens niet mee.

Veel Succes.
 
Elsendoorn2134

Goedemorgen Elsendoorn2134,

dank je wel voor je reactie en je tips!

ik heb de tijd al aangepast met *24. top!

Ik begrijp je voorbeeld niet helemaal. Hoe kan ik zien voor welke tijden je een ZZP'er nodig hebt en hoe kies je de ZZP'er
hierbij, is dit een handmatige actie? Maak dan gebruik van gegevensvalidatie om uit een lijst met beschikbare
ZZP'ers te kiezen.

>>>klopt dit is een handmatige actie. Ik krijg van de opdrachtgever door welke tijden beschikbaar zijn om op te vullen en dan zet ik een zzper er handmatig bij. ik heb gegevensvalidatie gedaan zoals je zei. dankjewel heirvoor!

De kalender is alleen een mogelijkheid om de gemaakte afspraken met de ZZP'ers overzichtelijk te maken.
Deze kan eventueel met een ingewikkelde formule wel gevuld worden maar wat wil je hier invullen, de klas, het lesnummer,
de tijden of het aantal uren.

>>ik zou graag willen zien in de kalender wie ik ingepland heb op welke datum. dus bijvoorbeeld man 1 op de 4e en 5e, en man 2 op de 5e en 6e. ik hoef verder niets te zien alleen wanneer de persoon welke datum al bezet is. ook zou ik graag zijn vrije dagen alvast willen inplannen zodat ik met 1 blik op de kalender zie wie er beschikbaar is en wanneer en wie er al ingepland is (een sort of outlook kalender met beschikbare dagen)

Op tabblad factuur ZZP kan het tarief en de reiskosten met de functie VERT.ZOEKEN() worden opgehaald uit tabblad Personeel
omdat de naam van de ZZP'er wordt vermeld.
>>>krijg het niet voor elkaar :-(

De kolommen datum, klas, lesnummer en aantal uren moeten handmatig overgenomen worden, eventueel kan hier ook gebruik
gemaakt worden van een draaitabel. Let op dat de reiskosten niet in het totaal worden meegenomen.
>>>nog nooit eerder gedaan :-( hoe moet dat?

Op tabblad factuur opdracht komen dezelfde gegevens voor als op tabblad Factuur ZZP alleen de naam wordt niet vermeld.
Ik zou de gegevens gewoon samenvoegen met Factuur ZZP, voor de ZZP er print je gewoon de BTW gegevens niet mee.
>>>OK!!



>>>ben geen ster in excel :-((
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan